پیشتازی قطار یراق گستر پرشین روی ریل کیفیت

پنجره ایرانیان: نزدیک به چهار سال از نخستین گفتگوی پنجره ایرانیان با شرکت یراق گستر پرشین در تابستان سال 1390می‌گذرد؛ جالب اینکه نخستین گفتگوی پنجره ایرانیان در فرایند تحول کیفی و محتوایی خود با مدیران شرکت یراق گستر پرشین شکل گرفت؛
  • یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 9:57

 اضافه شدن محصول جدید یعنی یراق‌آلات آکادو بهانه ای بود برای گفتگو با سید امیر حسینی قهرودی مدیرعامل ، محمد رضا عابدینی مدیر بازرگانی و همچنین محمدرضا مرادشاهی مدیر فروش شرکت یراق گستر پرشین برای یافتن پاسخ که چرا از بین برندهای بسیار در عرصه یراق‌آلات، آکادو را انتخاب کردند.تحسین برانگیزتر اینکه این شرکت معتبرو خوشنام در جمع برترین شرکت‌ها ، چگونه توانست در فراز و نشیب‌های سال های گذشته، نه تنها جایگاه خویش را حفظ کند بلکه شاهد افزایش چشمگیر  مشتریان خود باشد؟ انتخاب شعار کیفیت اعتقاد ماست، البته تنها یک شعار سازمانی نیست، به گفته مدیران شرکت یراق گستر پرشین، ارائه آموزش‌های تخصصی به مشتریان و قرار گرفتن در کنار آنها از زمان تحویل یراق‌آلات تا نصب در و پنجره و متعهد ماندن عملی در قبال کیفیت محصولات پس از نصب و احترام واقعی گذاشتن به مصرف کنندگان باعث شد تا همکاری با این شرکت، یک پشتوانه محکم در صنعت در و پنجره ایران باشد. اما چرا یراق گستر پرشین آکادو را برند منتخب خود کرد و آیا دارا بودن استانداردهای اروپایی ازجمله استاندارد RAL و IFT آلمان، Tecnalia اسپانیا، GOS اکراین و روسیه و استاندارهای ملی ترکیه دلیلی برای این انتخاب درست نیست؟ یراق گستر پرشین البته در این چهارسال از جمله پیشتازان عرصه کیفیت و خدمات بوده و به همراه ابتکارات و خلاقیت‌ها با چاشنی آموزش دراین سال ها پایدار مانده است. این گفتگو را بخوانید.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

نزدیک به چهار سال از گفتگوی شما با پنجره ایرانیان می‌گذرد واز آن زمان شرکت یراق گستر پرشین فعالیت گسترده ای در عرضه یراق‌آلات GU داشته و حالا محصول جدیدی به سبد خود افزوده‌ است. چرا تصمیم گرفتید که سراغ یراق‌آلات با برند آکادو بروید؟
مرادشاهی: در چهار سال گذشته اتفاقات ویژه ای در یراق گستر شکل گرفته است. ما از سال 1390 فعالیت خود را درعرضه یراق‌آلات GU آغاز کرده ایم. شروع فعالیت ما با این برند به خوبی شکل گرفت و نتایج جالب توجهی هم کسب کردیم. اما همواره به دنبال برندی بودیم که در کنار برند GU سبد محصولاتمان را کامل تر کرده تا بتوانیم به نیازهای مشتریان سخت گیر و دقیقی که همواره کیفیت را اصل می‌دانند، پاسخ بدهیم به همین جهت یراق آلات مختلف با ویژگی های متفاوت و برند های متعددی مورد بررسی قرارگرفت. در نتیجه این تحقیقات و پس از ارزیابی دقیق استاندارد فنی یراق‌آلات مختلف وهمچنین با توجه به سبقه شرکت یراق گستر پرشین در جمع صدرنشینان کیفیت و خدمات، برند آکادو به سبد محصولات ما اضافه شد. اولین ملاک ما برای انتخاب یراق‌آلات دارا بودن استانداردهای واقعی اروپاست که برند آکادو تمامی استانداردهای اروپا را دارمی باشد از طرفی سازگاری این یراق آلات با شرایط اقلیمی جنوب کشور است.
جالب است به این نکته اشاره کنم که درجنوب کشور ما همواره یراق‌آلات با مشکل زنگ‌زدگی و پوسیدگی مواجه می‌شوند. اما تنها یراقی که مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی بوده و پاسخگوی نیازهای تولیدکنندگان در و پنجره در جنوب کشورمی باشد همین یراق آکادومی باشد چرا که دارای آبکاری 12 میکرون واقعی به رنگ مات است. در واقع می توان گفت کیفیت آکادو، اصل غیر قابل انکار آن می باشد.
با توجه به این نکته که آکادو یراق خاصی می‌باشد و به لحاظ قیمت جزء یراق‌آلات ارزان محسوب نمی‌شود، از این حیث در بحث بازار به مشکل برنمی‌خورید؟
مرادشاهی: کسانی که تمام این سال‌ها با یراق گستر پرشین کار کرده‌اند می‌دانند و تایید می‌کنند که یراق گسترپرشین اول به کیفیت می‌اندیشد اما با این اوصاف باید اذعان کنیم، یراق‌آلات آکادو را با یک قیمت بسیار رقابتی روانه بازار کرده‌ایم و این نوید را به تولیدکنندگان می‌دهیم که هم از کیفیت بالای یراق‌آلات آکادو استفاده کنند و هم از قیمت رقابتی یراق گسترپرشین.
کیفیت اعتقاد ماست؛ چقدر این شعار یراق گستر پرشین به واقعیت نزدیک است؟
مرادشاهی: با وجود آقای مهندس عابدینی مدیربازرگانی و مسئول کنترل کیفیت یراق گستر، که به لحاظ دانش فنی یراق آلات از برترین های ایران هستند و نظارت ویژه ای که روی کیفیت محصولات دارند به جرات می توان گفت این شعار 100درصد واقعی است؛ چرا که با حضورایشان اصلا امکان ورود کالای بی‌کیفیت در مجموعه ما وجود ندارد. اما با این حال بهتر است این سوال را از تولیدکنندگان بپرسید. ابراز رضایت مشتریان خستگی گروه سخت کوش یراق گستر را کاملا برطرف می کند و این حمایت و رضایت مشتریان چیزی است که همواره با ما همراه بوده است.
وجه تمایز یراق‌آلات آکادو با دیگر برندها در چیست؟
مرادشاهی: در این خصوص می توان به چهار مورد اشاره کرد:
1. پشتیبانی : کارخانه آکادو از مشتریان خود بطور مستمر و همیشگی پشتیبانی می کند و کاملا به رعایت حقوق مشتریان خود پایبند و متعهد می باشد.
2.شکل ظاهری : یراق آلات معمولا به رنگ نقره ای براق در بازار موجود می باشند، اما یراق‌آلات آکادو به رنگ نقره‌ای مات و آبکاری 12میکرون می باشد که از این حیث مشتریان به راحتی می‌توانند یراق‌آلات آکادو را تشخیص دهند.
3.تنوع و تکامل محصولات: سبد کالای آکادو یک پکیج کامل است و به تمامی نیازهای تولیدکنندگان در و پنجره پاسخ می‌دهد.
4.ضمانت نامه: ارائه ضمانت 12 ساله به تولیدکنندگان وهمچنین تعویض بی قید و شرط به شکلی که کلیه هزینه های تعویض ازجمله حمل بار را شرکت آکادو برعهده گرفته که این خود آسودگی خیال را برای تولید کنندگان در و پنجره به ارمغان می آورد.
سبد کالای یراق‌آلات شرکت یراق گستر پرشین شامل چه محصولاتی می باشد؟
مرادشاهی: از ابتدای سال 1390 برند GU آلمان و ترک را در سبد کالای خود قرار دادیم که شامل: کلیه سیستم‌های تک حالته، دو حالته، فولکس واگنی،کشویی و سیستم درب کلیه موارد مذکور عینا در مورد برند آکادو نیز صدق می کند. افزون بر این ها کلیه ملزومات دیگر پنجره شامل: لاستیک EPDM ، پیچ ، چسب و ... سبد کالای شرکت یراق گستر پرشین را تشکیل می دهند.
نگاهی که به بحث آموزش دارید از کجا نشاًت گرفته است؟
عابدینی: دغدغه اصلی ما همواره این بوده است که به نحو احسن به تولید کنندگان پنجره در ایران آموزش مونتاژ وساخت در و پنجره را ارائه کنیم تا تولید طبق استاندارد تعریف شده صورت گیرد. شخصا از سالی که وارد این صنعت شده ام همواره براین باور بوده ام که دانش فنی خود را بالا برده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهم. استفاده از نرم افزارهای استاندارد برای ساخت در و پنجره بسیار حائز اهمیت می باشد تا بتوان به شکل مهندسی واقعی کار تولید را انجام داد.
باید به این مهم اذعان کنم که این یراق آلات هستند که دستورالعمل اجرا را به ما می دهند. یراق مشخص می کند که پنجره در چه ابعاد استانداردی باید ساخته شود و این ابعاد خاص با این یراق چگونه جوابگو نیاز ما باشد.
حال آنکه یراق‌آلات هر برندی چه آلمانی چه ترک یک دستور العملی دارد که طبق آن هر یراق فروشی موظف است به کارخانه‌ای که پنجره را تولید می‌کند این دستورالعمل را منعکس کند. همین موضوع بزرگترین مزیت را متوجه خود یراق فروش می کند البته این در شرایطی است که دانش لازم را دارا باشیم. متاسفانه شاهد آن بوده ایم که تولیدکنندگان در تولید پنجره اصلا از گالوانیزه استفاده نمی کنند و در نتیجه افت شدید کیفیت را ایجاد می کند. تنها دلیل این افت کیفیت، دریافت سود بیشتر است. اما در نهایت همین زیاده خواهی بازار را از دست افراد سودجو خارج خواهد کرد.
راهکاری که ارائه می‌دهید، چیست؟
عابدینی:ما همواره دراین شرکت سعی برآن داشته ایم که تنها فروشنده یراق آلات نباشیم. امیدواریم با حمایت‌های نشریه پنجره ایرانیان و با درج مطالب آموزشی و همچنین برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی چه در بحث آموزش بازار و چه در بحث آموزش و مباحث فنی،به سطح این صنعت افزوده شود. البته کلیه همکاران فعال در بخش‌های فنی و کارشناسی این صنعت لازم است که وارد این عرصه شده و به پیشبرد تخصصی و علمی صنعت کمک کنند.
توجه ویژه به آموزش چه تاثیری بر برند یراق گستر پرشین در بازار و صنعت در و پنجره دارد؟
عابدینی: به دفعات تماس های زیادی را از سوی تولیدکنندگان داشته ایم که برای مونتاژ و تولید با مشکل مواجه شده اند وبه همین سبب خسارت های فراوانی را متحمل شده اند. متاسفانه با مواردی از این دست بسیار مواجه شده ایم. همه تلاش یراق گسترپرشین بر این بوده است که در مباحثی چون تولید، مونتاژ، دستورالعمل اجرایی یراق آلات و... به تولیدکنندگان در و پنجره یاری برساند. حتی در بحث نصب پنجره در پروژه های ساختمانی هم آموزش های لازم را ارائه داده‌ایم .
پیشنهاد و راه کار شما جهت علمی شدن فضای صنعت چیست؟
عابدینی: این مهم ، مبحثی است که باید با کمک رسانی به یکدیگر و استفاده از افراد متخصص در زمینه های مختلف ( ماشین آلات ، پروفیل ، یراق آلات و شیشه ) صورت گیرد که اطلاعات آنها بسیار به پیشبرد صنعت کمک خواهد کرد. امیدوارم در سلسله نشست هایی که نشریه پنجره در صدد برگزاری آن ها ست با دعوت از اهالی علم و صنعت و طرح مباحث علمی و فنی کاربردی راهکاری کارگشا ارائه گردد.
و کلام پایانی...
حسینی قهرودی: از روز اولی که وارد بازار شدیم صداقت را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دادیم. با ارائه کالای مرغوب در بازار همواره سعی در جلب رضایت مشتریان داشتیم. ارائه خدمات پس از فروش نیز بسیار برایمان حائز اهمیت است. به بیان دیگر می توان گفت که صرفا فروش یراق را در دستور کار قرار نداده ایم. و ارائه خدمات ویژه ، کیفیت مناسب و قیمت رقابتی که فرایند آنها همانا جلب نظر مشتریان می باشد از اهم فعالیت های ما می باشد. در پایان جادارد که از جناب آقای شیری که همواره یاری رسان کلیه فعالان در این صنعت بوده اند کمال سپاس و تشکر قدردانی را داشته باشم.

نشریه پنجره ایرانیان - سال هشتم - شماره 92 - خرداد 94


ثبت نظر

ارسال