در گفتگوی پنجره ایرانیان با مهندس حکیمی عنوان شد

آلاکس، برندی جهانی با کیفیت برتر در صنعت در و پنجره

پنجره ایرانیان:مهندس حکیمی در یک خانواده تمام صنعتی به دنیا آمده است و همین سابقه حدود 50 سال کافی است تا تولیدکنندگان در و پنجره‌های آلومینیومی در ایران با استفاده از یراق‌آلات متنوع تولید شده در شرکت آلاکس دیگر نگران کیفیت محصول خود نباشند و رضایت حداکثری مشتریان خود را تضمین شده بدانند.
  • شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 13:53

مهندس حکیمی، این چهره شناخته‌شده صنعت در و پنجره ایران در گفتگو با پنجره ایرانیان تاکید می‌کند: شرکت آلاکس به عنوان پیشرو این صنعت، همواره کیفیت محصول، رفع نیاز بازار و مشتری، تنوع، رضایت مشتری و صداقت را در رأس اهداف خود قرار داده است؛ این شرکت با بکارگیری شیوه‌های نوین مدیریت، تولید و مشتری مداری و ... در تلاش است تا گامی موثر در جهت تامین نیاز بازار و افزایش سهم بازار بردارد. او در پاسخ به سوال خبرنگار ما به صراحت اعلام می‌کند: از آنجایی که همواره کیفیت محصول در مقایسه با قیمت و سود برای شرکت آلاکس ارجحیت داشته است، این شرکت به هیچ عنوان حاضر به دستکاری در کیفیت محصول نیست. گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت آلاکس ایران را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید.

 شما از خانواده‌ای پا به دنیای تولید یراق‌آلات در و پنجره نهاده‌اید که خود دارای حدود نیم قرن فعالیت در تولید در و پنجره است؛ آیا خلا و نیاز جدی احساس کردید که از سال 88 همکاری با یکی از برندهای مطرح ترکیه برای تولید یراق‌آلات در و پنجره را کلید زدید؟
 همانگونه که مستحضرید صنعت ساختمان و معماری طی سالیان اخیر از لحاظ تنوع و وضعیت ظاهری رشد چشمگیری داشته است، این رشد منجر به واردات یراق‌آلات برندهای مختلف در و پنجره از کشورهای چین و ترکیه و نهایتاً اندیشیدن تدبیری جهت خودکفایی و تولید محصولات با کیفیت و در خور صنعت در و پنجره شده و شرکت آلاکس به عنوان دومین برند برتر صنعت آلومینیوم ایران، اقدام به طراحی و ساخت یراق‌آلات مختلف کرده است.
 شرکت آلاکس ایران در مقام یک سرمایه‌گذاری مشترک با آلاکس ترکیه، همواره در تمامی نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان ایران حضوری فعال و موثر داشته است؛ دلیل استقبال سازندگان و تولیدکنندگان در و پنجره از محصولات و خدمات آلاکس چیست؟
 شرکت آلاکس به عنوان پیشرو این صنعت، همواره کیفیت محصول، رفع نیاز بازار و مشتری، تنوع، رضایت مشتری و صداقت را همواره در رأس اهداف خود قرار داده است؛ این شرکت با بکارگیری شیوه‌های نوین مدیریت، تولید و مشتری مداری و ... در تلاش است تا گامی موثر در جهت تامین نیاز بازار و افزایش سهم بازار بردارد.
 تا چه میزان برای ماندن در میدان رقابت حاضر به دستکاری در کیفیت محصولات می‌شوید و آیا با نوسانات شدید قیمت ارز در سال‌های اخیر، به این فکر نیافتادید که قیمت‌شکنی با کاهش کیفیت را دنبال کنید؟
 از آنجایی که همواره کیفیت محصول در مقایسه با قیمت و سود برای شرکت آلاکس ارجحیت داشته است، این شرکت به هیچ عنوان حاضر به دستکاری در کیفیت محصول نیست.
البته ممکن است این عمل (دستکاری در کیفیت محصول) در کوتاه‌مدت، سودده باشد، ولی در بلندمدت باعث از بین رفتن بزرگترین سرمایه شرکت (مشتری) در بازار می‌شود و ما سعی‌مان بر این بوده که تغییرات منطقی در قیمت‌ها اعمال کنیم.
 آیا محصولات شرکت آلاکس ایران دارای همان کیفیت جهانی و استانداردهای بین‌المللی آلاکس ترکیه است؟
 بلی حتی در بسیاری موارد محصولات تولیدی آلاکس ایران از همتای خارجی آن با کیفیت‌تر است.
 ضمانت پس از فروش و خدمات فنی محصولات آلاکس به چه نحوی است و عمر مفید محصولات چگونه است؟
 محصولات آلاکس دارای گارانتی مادام‌العمر بوده و در صورت داشتن نقص فنی، مشتری می‌تواند جنس را عودت و تعویض کند.
 تا چه میزان دانش فنی آلاکس در ایران بومی شده است و تیم فنی و مهندسی آلاکس در ایران تا چه اندازه به روز بوده و از آخرین دانش‌ و فناوری صنعت تولید یراق‌آلات در و پنجره بهره‌مند است؟
 شرکت آلاکس ایران با همکاری کادر فنی و مجرب خود و با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا همواره در پی کسب دانش و فناوری‌های روز این صنعت است و به همین دلیل تولیدات متعدد و متنوع جدیدی را به بازار عرضه می‌کند.
 آلاکس تا کنون چه گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و جهانی را به دست آورده است و برای تقویت و افزایش سطح کیفی محصولات و خدمات چه برنامه‌ای دارید؟
شرکت آلاکس ایران مفتخر به دریافت استانداردها ISO 9001:2008 وISO 10002:2004 و ISO 14001:2004 و ISO 18001:2007 و IMS system management و SGS و گواهی استاندارد ایران شده است، همچنین این شرکت به عنوان دومین برند برتر صنعت آلومینیوم شناخته شده است.
 چه برنامه‌ای برای افزایش رضایت مشتریان خود دارید و آیا بر فعالیت عوامل فروش آلاکس دارید و شرکت‌ها یا افرادی که خواستار پذیرش نمایندگی محصولات آلاکس باشند باید چه اقدامی انجام دهند؟
 شرکت آلاکس در نظر دارد جهت افزایش رضایت‌مندی مشتریان ، یک برنامه کمپین تخفیف و تبلیغاتی برگزار کند که متعاقباً از طریق سیستم پیام کوتاه و اطلاعیه اعلام خواهد شد.
همچنین این شرکت از سراسر کشور نمایندگی فروش فعال می‌پذیرد و علاقمندان می‌توانند با قسمت تبلیغات و بازاریابی فروش تماس حاصل کنند تا از جزییات شرایط پذیرش نمایندگی آلاکس کسب اطلاع کنند.
 یکی از مشکلات در زمینه ساخت در و پنجره به عدم تحویل به موقع یراق‌آلات و تغییر مدام قیمت از زمان سفارش خرید است، شما برای تحویل به موقع یراق‌آلات چه برنامه‌ای دارید و سفارش خریدها را در سراسر ایران چگونه پاسخ می‌دهید؟
 شرکت آلاکس اکثر محصولات درخواست مشتری را در دپوی انبار خود موجود دارد. بنابراین تامین درخواست مشتری در اسرع وقت انجام می‌گیرد. ضمناً قیمت‌ها در زمان تائید پیش فاکتور و واریز پیش پرداخت قطعی شده و تغییر نخواهد یافت.
 یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت شما در برابر تغییر شرایط آب و هوایی از حیث مقاومت در برابر تغییررنگ، شکستگی احتمالی یا خرابی ناشی از استفاده در طول زمان چگونه ارزیابی می‌شود؟
یراق‌آلات آلومینیومی تولیدی آلاکس در مقایسه با یراق‌آلات یوپی‌وی‌سی مقاومت بیشتری داشته و احتمال تغییر رنگ ندارند. همچنین در صورت خرابی یا شکستگی این قطعات، خریدار می‌تواند اجناس را عودت و تعویض نماید.
 در صورتی که مشتریان پیشنهاد یا انتقادی نسبت به محصولات شرکت شما داشته باشند چگونه می‌توانند نظرات خود را به صورت مستقیم با مدیرعامل مطرح کنند و تا چه حد میزان به انتقادهای مطرح شده پاسخ می‌دهید؟
 شرکت آلاکس از طریق تماس با مشتریان جویای نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان بوده و از نظرات مشتریان استقبال می‌کند و انتقادات و نظرات مشتریان بررسی و مجدداً از سوی شرکت با مشتریان تماس حاصل می‌شود. همچنین مشتریان نیز می‌توانند در زمان‌های مشخص شده ضمن تماس با دفتر مدیرعامل یا با واحد مدیریت ارتباط برقرار نمایند.
 به عنوان یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌های تولیدکننده یراق‌آلات با کیفیت در و پنجره ایران، فکر می‌کنید استفاده از یراق‌آلات غیر‌استاندارد و یا فاقد کیفیت چه زیان‌هایی برای فعالان صنعت در و پنجره دارد و پیشنهاد شما برای جلوگیری از واردات یراق‌آلات فاقد کیفیت چیست؟
هر موسسه‌ای در پی افزایش مشتریان خود و نهایتاً افزایش سود خود است. لذا با فروش اجناس فاقد کیفیت، اعتبار و در نتیجه مشتریان شرکت از دست خواهد رفت. پیشنهاد می‌کنم سازمان‌های مرتبط دولتی باید با اتخاذ تصمیم‌های جدی از ورود یراق‌آلات صنعت درب و پنجره که نمونه آنها در داخل کشور تولید می‌شود، جلوگیری کنند تا ضمن جلوگیری از خروج ارز، زمینه را برای پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و اشتغال‌زایی فراهم آورند.
 استفاده از یراق‌الات تولیدی آلاکس تا چه میزان باعث افزایش امنیت ساختمان‌ها در بخش ورودی‌ها و بازشوها می‌شود؟
 یراق‌آلات تولیدی آلاکس نسبت به سایر انواع مشابه خود تحمل وزن و مقاومت بیشتری دارند.
 طیف محصولات آلاکس شامل چه اقلامی می‌شود و تا چه میزان یراق‌الات و دیگر محصولات دارای تنوع است که بتواند به نیاز تولیدکنندگان در و پنجره پاسخ دهد؟
 آلاکس تولید کننده یراق‌آلات متنوع آلومینیومی، پلاستیکی و فلزی در و پنجره دوجداره است که پاسخگوی نیاز اکثر مشتریان خواهد بود.
 در زمینه تهیه مواد اولیه برای تولید یراق‌آلات و دیگر محصولات به چه مواردی توجه نشان می‌دهید و با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
واقعیت این است که مواد مصرفی آلاکس از بهترین نوع خود می‌باشد، ولی با توجه به تورم روز افزون، در مورد قیمت مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم.
 با توجه به قرار گرفتن دفتر مرکزی آلاکس در تبریز، برنامه شما برای گسترش شبکه فروش چیست؟
 شرکت آلاکس ایران از طریق اعطای نمایندگی فروش به یراق‌فروشان سایر شهرها و استان‌ها شبکه فروش خود را گسترش می‌دهد.
 سخن پایانی شما با مشتریان آلاکس و تولیدکنندگان در و پنجره ایران.
 در پایان به مشتریان و تولید کنندگان درب و پنجره توصیه می‌کنم که در مقایسه کیفیت و قیمت همیشه کیفیت را مد نظر قرار داده تا همیشه به کار خویش اعتماد و ایمان داشته باشند.
آرزوی ما این است که روزی در تمامی خانه‌های این مرز و بوم شاهد یراق‌آلات درب و پنجره شرکت آلاکس باشیم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 82، مردادماه 1393


ثبت نظر

ارسال