همه چیز درباره نمای شیشه‌‎ای کرتین‌وال (بخش دوم)

مهندس شهرام علیزاده / مدیرعامل شرکت آلوکد
  • جمعه 1 بهمن 1400 ساعت 14:12

شرکتهای مهندسی و مشاور پوسته خارجی بنا

مشاوره نما یا مهندسی پوسته خارجی بناها چندسالی است که در تمام دنیا تقریبا از 30 سال پیش مرسوم شده است و در ایران نیز حدود 10 سالی است که به‌صورت موردی در حال اجراست.

امروزه جهت داشتن یک پوسته خارجی سبک و مقاوم و اجرای سریع کار و بهینه ساختن هزینه‎های اجرایی این نوع پوسته‎های ترکیبی، سازندگان و طراحان پروژه‎ها در بخش نما و پوسته خارجی بناها از مشاوران این نوع سازه‎ها استفاده می‎کنند.

همان‎گونه که نقشه‎ها و محاسبات سازه‎ای، تاسیسات و برق در امر ساختمان‎سازی از اهمیت زیادی برخوردار هستند، مهندسی (طراحی و محاسبات) پوسته نما نیز بسیار مهم است.

همان‎گونه که مطرح شد شرکت‎های مشاور پوسته خارجی (نما) با توجه به پیچیدگی‎های پوسته نما و ترکیب متریال‌های متفاوت در هماهنگی میان شرکت‎های اجرایی و کارفرمایان نقش موثری ایفا می‎کنند.

این شرکت‎های مشاور با توجه به تجربه مکفی در این خصوص به کارفرمایان در خصوص داشتن یک پوسته خارجی (نما) حرفه‎ای کمک کرده و از طرفی با توجه به تجربه‎های اجرایی، بستر مناسبی را برای مجریان این نوع نماها فراهم می‎آورند. لذا مشاوره نما امروزه به یکی از شاخه‎های مهم شرکت‎های مهندسی مشاور تبدیل شده است.

مصالح متنوع مورداستفاده در پوسته خارجی نما و اهمیت ایجاد هماهنگی میان این مصالح و کنترل اجرای صحیح آن‌ها و پیگیری دقیق طرح تاییدشده با سازه اجرا شده، از وظایف عمده شرکت‌های مهندسی و مشاورین نماست.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 172/بهمن 1400

 


ثبت نظر

ارسال