همه‌چیز درباره نمای شیشه‌ای کرتین‌وال (بخش اول)

مهندس شهرام علیزاده/ مدیرعامل شرکت آلوکد
  • چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 13:14

صنایع تولیدی نماهای شیشه‌ای کرتین‌وال، دروپنجره آلومینیومی، ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی و سقف‌های شیشه ای skylight ازجمله صنایع بزرگ و فعال در دنیا هستند.

اگر نماهای شیشه‌ای کرتین‌وال را مدنظر بگیریم، محصول تولیدشده و ساخته‌شده فقط صنایع تولید آلومینیوم نیستند، بلکه صنایع جانبی بسیار دیگری را نیز شامل می‌شود. اگر بخواهیم به‌صورت آماری به این مطلب اشاره کنیم، باید بگوییم: در 8 درصد سطح زمین از آلومینیوم استفاده‌شده که دراین‌بین 25 درصد این مقدار آلومینیوم در ساختمان‌ها استفاده شده‌اند.

آنچه مسلم است علاوه بر فقط تولید پروفیل آلومینیومی، صنایع تکمیلی زیادی جهت بهره‌برداری از یک سیستم نمای شیشه ای کرتین‌وال نیاز است.

ابتدا خاک آلومینیوم بنام آلومینا فناوری شده و تبدیل به آلومینیوم خالص می‌گردد و بعد تبدیل به بیلت آماده تولید انواع پروفیل می‌گردد؛ و در انتها پس از تولید پروفیل و اعمال واکنش‌های شیمیایی بر روی پروفیل‌ها یا به‌صورت پروفیل‌هایی با رنگ آنودایز تبدیل شده و یا به‌صورت رنگ پودری الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی و آماده استفاده می‌شوند.

در این مرحله پس از انجام پروسه‌هایی ازجمله محاسبات مهندسی سازه‌ای، طراحی سازه آلومینیومی و برش‌کاری، پروفیل‌ها در محل مورد نظر نصب می‌گردند جهت تکمیل این پروسه علاوه بر پروفیل آلومینیومی مصالح دیگری نیز نیاز است که زیرمجموعه بزرگی در صنعت تولید نماهای شیشه ای کرتین‌وال را در برمی‌گیرد.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 171/دی 1400


ثبت نظر

ارسال