تحول در «پنجره‌ایرانیان» ؛ خبری در راه است

بیش از یک سال است که نشریه «پنجره‌ایرانیان» با فرم و محتوایی متفاوت‌تر از گذشته منتشر می‌شود و در یک سال گذشته به طور طبیعی، سطح مطالبات و میزان انتظارات مخاطبان همیشه همراه، از نشریه پنجره ایرانیان به عنوان مرجع رسانه‌ای صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی و صنایع وابسته ارتقا یافته‌است و فعالان این صنعت آینده‌دار همواره در گفتگوهای جداگانه به صورت تلفنی، حضوری یا در حاشیه نمایشگاه‌ها و همایش‌ها بر این نکته تاکید داشتند که نشریه پنجره‌ایرانیان باید در اوج بماند و پیگیر نیازها و مطالبات فعالان صنعت کمک کند.
  • شنبه 1 مهر 1391 ساعت 15:10

 دیدگاه‌ها، انتظارها ، انتقادها و پیشنهادهای مطرح شده در یک سال گذشته البته موجب افتخار و مباهات، توام با مسوولیت سنگینی است که چگونه می‌توان به طور نسبی به مطالبات مطرح شده پاسخ شایسته داد. تجربه نشان داده‌است که نشریات موفق با مدیریت بخش خصوصی، حیات خویش را مرهون ارج نهادن به نقطه‌نظرها و پیشنهادهای مخاطبان همیشه همراه‌اش بوده و خواهد بود و از این رو مصمم شده‌ایم تا صادقانه و صمیمانه اعلام کنیم که خبری در راه است و این خبر از جنس تحول در نشریه پنجره‌ایرانیان است؛ آنهم بر اساس مطالبات و انتظارات مخاطبان و فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی و صنایع وابسته. اما خبر چیست و تحول در نشریه پنجره‌ایرانیان چگونه صورت می‌گیرد؟

1. مخاطب محوری در محتوا: تحول نخست در پنجره‌ایرانیان با رویکرد مخاطب محوری در محتوا انجام خواهد شد و البته راز این تغییر در گرو همراهی و همکاری مخاطبان ارجمند است و دست به قلم بردن و همکاری مطلوب با همکاران بخش تحریریه. چرا که مصمم هستیم به تدریج غالب گزارش‌ها و گفتگوها و خبرها بر مبنای تولید گزارش، گفتگو و خبر باشد و بدیهی است که وقتی می‌توان به انتظارات پاسخ داد که مشارکت جدی و مسوولانه شکل گیرد. از این حیث اصلا تعجب نکنید اگر خبرنگاران و همکاران بخش تحریریه پنجره‌ایرانیان با هر یک از فعالان صنعت تماس بگیرند و از ایشان نظر بخواهند. بنابراین گوش به زنگ باشید که هر لحظه زنگ تلفن همراه‌تان یا دفتر کارتان به صدا درآید و تماس گیرنده بگوید از تحریریه نشریه پنجره‌ایرانیان تماس گرفته‌ام تا نظر شما را درباره مسایل مختلف و البته مرتبط با صنعت جویا شوم. البته بخش جدی‌تر که مشارکت فعالانه همه را می‌طلبد، معطوف به راه‌اندازی بخش ویژه‌ای با عنوان اخبار شرکت‌ها، گفتگوهای اختصاصی و گزارش‌های ویژه برای معرفی دستاوردها، محصولات و خدمات است که امید داریم این گام مهم را با همراهی همه برداریم.

2. تغییر فرم و گرافیک به تدریج؛ تحول دوم که از شماره آینده و همزمان با تحول در محتوا با رویکرد مخاطب محوری رخ خواهد داد؛ تغییر فرم و گرافیک نشریه البته به تدریج است و مصمم هستیم که علاوه بر حفظ کیفیت چاپ، تغییراتی به لحاظ گرافیکی و صفحه‌آرایی بر اساس اصول حرفه‌ای انجام دهیم تا در کنار تحول در محتوا، زیبایی بصری نشریه را ارتقا دهیم و بدیهی است که بسیاری از مخاطبان می‌توانند با بیان ایده‌ها و پیشنهادهای خویش راهنمای ما باشند. البته صادقانه می‌گوییم که علت اصلی تغییر در فرم و گرافیک نشریه به لحاظ صفحه‌آرایی، با هدف ایجاد بخش‌های جدید و سهولت در ارسال پیام صورت می‌گیرد. به واقع تحول دوم در راستای ارتقای کیفیت، رخ خواهد داد و تلاش خواهیم کرد تا به نیازهای همه فعالان این صنعت پاسخ شایسته دهیم.

3. اما بی‌پرده باید گفت که نوسان شدید نرخ ارز در یک سال و نیم اخیر باعث افزایش قیمت تمام‌شده کالاها و خدمات در همه بخش‌های اقتصادی شده است و فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی و صنایع وابسته به عنوان مخاطبان اصلی نشریه پنجره ایرانیان، دستکم در یک سال گذشته به خوبی اثرات این افزایش هزینه‌ها را در فعالیت اقتصادی خویش لمس کرده‌اند. البته نشریه پنجره‌ایرانیان تمام تلاش و دقت و همت خود را به کار گرفت تا این افزایش هزینه‌ها را به نحوی مدیریت کند و نشریه بدون هیچ هزینه‌ای تقدیم مخاطبان شود. اما افزایش دستکم 3 برابری قیمت کاغذ و سایر هزینه‌های انتشار نشریه، فشار سنگینی را وارد کرد و این سوال مطرح شد که در این شرایط چگونه باید در اوج ماند و بر عهد خویش با مخاطبان گرامی‌باقی بماند و کیفیت را فدای قیمت نکرد و به رسالت فرهنگی خویش ادامه داد؟ طبیعی است که تمام نشریات و حتی رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور آنهم رسانه‌های وابسته به دولت یا نهادهای عمومی اقدام به افزایش قیمت، تغییر در کیفیت کاغذ و بالابردن تعرفه آگهی‌ها کرده‌اند. نشریه پنجره ایرانیان هم به ناچار و بر خلاف میل خود، رویکرد افزایش حداقلی تعرفه آگهی‌ها و تعیین قیمت را به عنوان منطقی‌ترین گزینه ممکن انتخاب کرده است و البته قیمت تمام شده هر نسخه دستکم 4 برابر قیمت روی جلد نشریه است و هدف واقعی ما این بوده و هست که دستکم هزینه توزیع سریع و مطمئن و ارسال آن برای مخاطبان گرانقدر به عنوان قیمت روی جلد محسوب شود.

انتظار می‌رود چون گذشته و البته جدی‌تر و صمیمانه‌تر از همیشه ما را با پیشنهادها و نقدهای خویش راهنما باشید و در جاده تغییرات همراه ما بمانید تا بتوانیم به عهد دیرین خویش پایبند بمانیم.

تا شماره آینده؛ بدورد

نشریه پنجره ایرانیان، سال پنجم ، شماره 60 ، مهرماه 1391


ثبت نظر

ارسال