معاون وزیر راه:

با نگاه بخشی به شهرسازی به مقصد نمی‏ رسیم

پنجره ایرانیان: معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: نگاه بخشی به موضوع شهرسازی ما را به مقصد نخواهد رساند.
  • دوشنبه 2 آذر 1394 ساعت 9:48

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: باید نگاه بخشی در فعالیت هایمان را در اغلب زمینه‌ها حذف چرا که نگاه بخشی به موضوع شهرسازی ما را به مقصد نمی ‏رساند. وی با اشاره به اینکه در داخل یک دستگاه و در بدنه همه دستگاه‏ ها وظایفمان در کنار هم معنا پیدا می‏ کند، افزود: همه مدیران بین تصمیم خوب و خوب تر باید تصمیم خوب‏ تر را انتخاب کنند.

حناچی با بیان اینکه تصمیمات صحیح قبل از کلان شهر شدن ارومیه باید گرفته شود افزود: در آستانه کلان شهر شدن ارومیه تصمیمات درستی باید گرفته شود تا عارضه‏ هایی که در دو دهه آینده از نظر زیست محیطی این شهر را تهدید می ‏کنند قابل حل باشند.

وی با بیان اینکه باید تمامی مزیت ‏ها و قابلیت ‏های آذربایجان غربی آسیب ‏شناسی شود، ادامه داد: تمامی مزیت‏ ها و قابلیت ‏های آذربایجان غربی به‏ گونه‏ ای هستند که در نقاط دیگر نمی‏ توان مشابه آن را یافت. حناچی افزود: باید تلاش بر این باشد تا مزیت ‏های آذربایجان غربی را حفظ و مورد توجه قرار داد زیرا اگر این کار صورت نگیرد خسارات جبران ناپذیری حاصل می ‏شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به مغفول ماندن شاخص‏ های کیفی زندگی در شهرها، افزود: از جمله عارضه‌های کمبود شاخص‏ های کیفیت زندگی در شهرها می‏ توان به آلودگی و ترافیک سنگین اشاره کرد. معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی کشور با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور، ادامه داد: اقتصاد تک محصولی و تحریم ‏ها موجب اوضاع اقتصادی امروز ماست در حالی‏که کشورهای همسایه بخش قابل توجهی از بودجه خود را از گردشگری کسب می‏ کنند.

حناچی با بیان اینکه در شرایط تحریم باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، افزود: در کشور مزیت هایی داریم که در دنیا بی بدیع است. وی تصریح کرد: باید به بافت‏ های تاریخی و در کنار آن به میراث صنعتی که حجم عظیمی از صنعت در دوره پهلوی و قاجار در کشور به ‏وجود آمده و امروزه خیلی از آنها متروکه و جای خود را به ساختمان ‏هایی که بدون استفاده هستند داده ‏اند، توجه کرد و از آنها در تمامی وجه ‏ها استفاده کرد.


ثبت نظر

ارسال