معاون وزیر نفت خبر داد:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بخش خصوصی حمایت می‏ کند

پنجره ایرانیان: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که استفاده از دانش روز جهان همگام با بهره ‏مندی از توان داخلی می ‏تواند به تحول در صنعت پتروشیمی ایران منجر شود، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده حمایت از بخش خصوصی توانمند است.
  • سه شنبه 14 مهر 1394 ساعت 10:2

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عباس شعری مقدم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‏ های موجود در بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: همه باید یکدل و با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و با تکیه بر توان داخل در مسیر رشد و توسعه صنعت پتروشیمی ایران گام برداریم.

وی افزود: این صنعت با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال‏زایی بالا، یکی از بخش ‏های اصلی صنایع کشور است که در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‏ گذاری‏ های جدید داخلی و خارجی می ‏تواند برنامه‏ های پیش‏ بینی شده برای این صنعت را محقق کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی در سال‏ های اخیر با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و کارآمد در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته است و با اتکا به همین موضوع جایگاه و نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد. وی استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی، انتقال دانش فنی و بومی‏ سازی و توسعه فناوری‏ های نوین و نیز گسترش فعالیت‏ های پژوهشی را از راهکارهای توسعه صنعت پتروشیمی ایران برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‏ های موجود با بهره ‏گیری از دانش و فناوری‏ های روز جهان می ‏تواند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.

شعری مقدم با بیان این که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی ضروری است فعالیت‏ های ساخت داخل با قدرت و توان بیشتری از طریق تشکل‏ های تخصصی و کمیته ‏های خودکفایی پشتیبانی شود، افزود: با توجه به خصوصی‏ سازی شرکت ‏های پتروشیمی باید روند فعالیت‏ های ساخت داخل با استفاده از فناوری‏ های روز جهان در اجرای طرح‏ های پتروشیمی گسترش یابد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ارکان مختلف صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به جهش دوم مورد نظر وزیر نفت باید از تمام ظرفیت‏ های بخش خصوصی توانمند ایرانی استفاده کنند. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این شرکت آماده است از هر اقدامی که در مسیر توانمندسازی سازندگان و تولیدکنندگان به منظور بومی‏ سازی فناوری ‏های نوین و افزایش درصد ساخت و تولید تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست ‏های مورد نیاز صنعت پتروشیمی حمایت کند.


ثبت نظر

ارسال