واکنش سرد بانک‌های خصوصی به وام بافت فرسوده

پنجره ایرانیان: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی تمایلی به پرداخت وام بافت فرسوده نشان نداده‌اند، گفت: امیدواریم ۵۰ درصد از سهمیه بافت‌های فرسوده از سوی بانک‌ها پردخت شود.
  • سه شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 12:34

محمدسعید ایزدی در گفتگو با مهر در خصوص تعلل ۲۱ بانک در پرداخت وام بافت فرسوده، اظهار داشت: تاکنون ۵ بانک سهمیه را به شعب خود ابلاغ کردند و با جلسه‌ای که هفته گذشته در بانک مرکزی داشتیم، موضوع تسهیلات‌دهی بانک‌ها دوباره بررسی شد که براین اساس نرخ سود یکپارچه و ابلاغ شد.وی با اشاره به اینکه بطورحتم سهمیه پرداخت ۳۰۰ هزار واحد بافت فرسوده امسال محقق نخواهد شد، گفت: با توجه به عملکرد سال گذشته که در دوماهه ابتدای سال ۲۷ هزار وام بافت فرسوده پرداخت شد امسال هم امیدواریم که حداقل ۵۰ درصد از این سهمیه از سوی بانک ها پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تثبیت نرخ سود مشکلات وام‌دهی بانک ها برطرف می‌شود، بیان کرد: اضافه شدن بانک مسکن به پرداخت کنندگان وام بافت فرسوده، همکاری‌ها را گسترش داده و بخش زیادی از مشکلات ما در این زمینه رفع می‌شود.

ایزدی به حمایت بانک مرکزی از اختصاص وام بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: تاکنون بانک‌های خصوصی استقبالی از این وام نداشتند که از وظایف آنها است البته آنها عنوان می‌کنند که اطمینانی از پرداخت مابه التفاوت ازسوی دولت ندارند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه دولت متعهد شده که ۹ درصد مابه التفاوت سود را به بانک‌ها بپردازد، گفت: منابع بانک‌ها هم محدود است و بانک‌ها ترجیح می‌دهند که در بخش‌های کوتاه مدت تجاری و کسب و کار به جای یک پروسه بلندمدت ۱۲ ساله سرمایه گذاری کنند که این موضوع هم پردخت وام بافت فرسوده را با کندی مواجه کرده است.


ثبت نظر

ارسال