سختگیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان

پنجره ایرانیان: رئیس انجمن انبوه‌سازان از پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به انبوه‌سازان خبر داد و گفت: متأسفانه تعدادی از بانک‌ها برای ارائه این تسهیلات سختگیری می‌کنند که باید این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.
  • یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 11:56

جمشید برزگر با بیان اینکه ارائه تسهیلات 50 میلیون تومانی به بافت‌های فرسوده نقش موثری در بهبود ساخت و سازها دارد، گفت: بخشی از این تسهیلات به بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود و بخشی برای مسکن‌های اجتماعی است که هنوز برای این پروژه‌ها تعریف خاصی در نظر گرفته نشده است. 
 
رئیس انجمن انبوه‌سازان در ادامه افزود: برای بافت‌های فرسوده توافقنامه و قراردادهای نهایی منعقد شده که این قراردادها هم به نفع جامعه و هم به نفع ساکنان بافت‌های فرسوده است که از ساخت و سازهای انفرادی به سمت بلوکی حرکت می‌کند. 
 
وی تصریح کرد: در صورتی که این طرح نهایی و به مرحله ظهور برسد نقش موثری در بهبود کیفیت ساخت و سازها از سوی انبوه‌سازان دارد. در حال حاضر تعدادی از انبوه سازان به صورت انفرادی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که با ارائه این تسهیلات وضعیت ساخت و ساز انبوه‌سازان نیز بهتر می‌شود. 
 برزگر در ادامه افزود: در حال حاضر باید اکثر پروژه‌های ساخت و سازی را به انبوه‌سازان واگذار نمایند تا وضعیت بازار مسکن از رکود خارج شود. 
 
وی با اشاره به اینکه تعدادی از بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سختگیری می‌کنند، گفت: در حال حاضر در برخی از استان‌ها ارائه این تسهیلات صورت گرفته و انبوه‌سازان با کیفیت کافی تمامی واحدهای واقع شده در بافت‌های فرسوده را با کلیه امکانات زیرساختی تحویل می‌دهند. 
 رئیس انجمن انبوه‌سازان یادآور شد: ارائه تسهیلات از سوی سازمان بهسازی و عمران شهری است و در حال حاضر در ناحیه‌هایی که این شرکت مشخص کرده است اقدامات اولیه و در نهایت بهسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و انبوه‌سازان انجام می‌شود. 
 


ثبت نظر

ارسال