تبدیل انرژی خورشیدی به برق در ایران

پنجره ایرانیان:برای اولین بار با تلفیق شبکۀ برق و انرژی خورشیدی، امکان تبدیل مستقیم انرژی تولید شده از پنل‌های خورشیدی به برق ولتاژ DC و استفاده در لوازم برقی ممکن شد.
  • شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 11:23

محمدتقی هاشم ­نیا رییس هیأت­ مدیرۀ شرکت تهویه­ نیا با اشاره به لزوم مهاجرت از انرژى ­هاى فسیلی به انرژی­های نوین، اظهار داشت: محدودیت منابع انرژی فسیلى و آلودگى­ هاى زیست ­محیطى، لزوم به­ کارگیری انرژى­هاى تجدیدپذیر را اثبات کرده است و متأسفانه در ایران به ­دلیل فراوانى و ارزانی انرژى ­هاى فسیلى در به­ کارگیرى انرژیهاى نو چندان فعال پیش ­رو نبوده­ ایم. این درحالی است که موقعیت جغرافیایی ایران امکان استفاده از انرژى رایگان خورشیدی را براى تولید سرما کاملاً توجیه ­پذیر مى­کند.

براساس این گزارش: وی با بیان این­که براساس برنامه ­ریزی­ها ۲۰ درصد انرژى مصرفى هر مصرف­کنندۀ اروپایى تا سال ۲۰۲۰ باید از انرژى­هاى نو تأمین شود، گفت: کشورهاى پیشرفته درحال حرکت به ­سوی جایگزینى انرژى­هاى نو با انرژى­هاى فسیلى هستند و استفاده از سلول ­های خورشیدى برای جذب انرژى خورشید به سرعت درحال توسعه است.

این گزارش می ­افزاید:محمدتقی هاشم ­نیا یادآور شد؛ علاوه­ براین محصولات جدید نیز درحال سازگاری با انواع انرژی­های نو هستندو اخیراً با تلفیق شبکۀ برق و انرژی خورشیدی، تبدیل انرژی تولید شده توسط صفحات خورشیدی به ولتاژDC و استفادۀ مستقیم از این انرژی در سیستم­های سرمایشی و گرمایشی ممکن شده است. هم­چنین چیلر سانتریفیوژDC اینورتر خورشیدی وGMV-5 تو سط شرکت گری معرفی شد.


ثبت نظر

ارسال