جشن تولید شرکت طلا پروفیل ارس برگزار شد:

نوواویتا؛ پنجره‌ای رو به زندگی نو

پنجره‌ایرانیان: شرکت طلا پروفیل ارس با برند «نوواویتا» توسط مهندس محمدرضا میراب تاسیس شده است. میراب از سال 1353 مقیم کشور آلمان و فارغ‌التحصیل رشته برق و انرژی است. وی تاکنون در رشته‌های متفاوتی ازجمله فعالیت‌های تولیدی، ماشین‌آلات و صنایع شیمیایی فعالیت کرده است. میراب همچنین یکی از بنیان‌گذاران مجموعه هافمن در ایران و مدیرعامل شرکت مشترک ایتالیا، آلمان، ترکیه و ایرانی با نام Consulting for Business in iran است. شرکت طلا پروفیل ارس در سال 1393 ثبت و تاسیس شده است. تجربه 33 ساله بنیان‌گذار شرکت در کشور آلمان، پشتوانه این مجموعه است که محصول خود را با نام تجاری «نوواویتا» به معنای زندگی نو، که تلفیق از طراحی ایتالیایی و تکنولوژی آلمانی و اتریشی است، ارائه می‌کند.
  • پنجشنبه 15 تیر 1396 ساعت 17:54

شرکت طلا پروفیل ارس این کارخانه را با ظرفیت سالانه 7500 تن شامل 6 خط تولید با دستگاه‌های cincinati و قالب‌های تکنوپلاست احداث کرده است و با بهره‌گیری از متخصصان اروپایی و ایرانی کیفیت محصول خود را تضمین می‌کند. گردهمایی جشن تولید شرکت طلا پروفیل ارس (نوواویتا) اردیبهشت‌ماه 96 در منطقه آزاد تجاری ارس، جلفا برگزار شد. گروه خبری نشریه پنجره‌ایرانیان که در جشن تولید نوواویتا حضور داشت گزارشی از این برنامه تهیه کرده که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

شرکت طلا پروفیل ارس تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی نوواویتا، به‌منظور قدردانی از زحمات مدیران، کارکنان و همه کسانی که در راه‌اندازی و فعالیت این مجموعه همکاری داشته‌اند جشن تولیدی برگزار کرد. این جشن تولید روز شنبه 23 اردیبهشت‌ماه 96 در محل کارخانه نوواویتا در منطقه آزاد تجاری ارس برگزار شد. در این گردهمایی که با حضور احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمدرضا میراب، مدیرعامل شرکت طلا پروفیل ارس، مدیران، نمایندگان فروش و کارکنان کارخانه نوواویتا و جمعی از فعالان عرصه صنعت در و پنجره و پروفیل یو.پی.وی.سی همراه بود، از زحمات مدیران، کارکنان و نمایندگی‌های فروش محصولات نوواویتا قدردانی به عمل آمد و به تعدادی از برترین‌ها هدایای ویژه‌ای اهداء شد.

این گردهمایی با بازدید حاضران از محل کارخانه نوواویتا که سال گذشته در منطقه آزاد تجاری ارس احداث شده است، آغاز شد. در این بازدید مهندس محمدرضا میراب، مدیرعامل و مهندس بهزاد عبدالهی، قائم‌مقام مدیرعامل نوواویتا ضمن معرفی فضا و امکانات کارخانه، توضیحاتی درباره روند کار و تولید محصول پروفیل نوواویتا به حاضران ارائه دادند.

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در ادامه برنامه که در مجتمع خدماتی رفاهی «دربار ارس» تدارک دیده شده بود، مهندس ابراهیمی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات نوواویتا پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین، از مهندس میراب دعوت کرد تا برای ایراد سخن به جایگاه بیاید. مهندس میراب نیز در سخنانی ضمن خوشامدگویی، از همه حضار به‌ویژه مدیران، کارکنان و نمایندگی‌های فروش نوواویتا تقدیر و تشکر کرد.

مهندس میراب در ابتدای سخنانش با اشاره به برخی افرادی که از او درباره دلیل حضور و سرمایه‌گذاری‌اش در ایران می‌پرسند شعری از بیژن سمندر به زبان شیرازی خواند و دلیلش را برای این کار، علاقه به وطن و حس میهن‌پرستی دانست.

مهندس میراب افزود: از همه‌کسانی که در این راه از من حمایت کردند و کمک کردند تا این کارخانه و مجموعه صنعتی در منطقه آزاد ارس احداث شود تشکر می‌کنم. به‌ویژه از کارکنان و کارگران سخت‌کوش و زحمتکش مجموعه که سختی‌های زیادی را متحمل شدند از صمیم قلب تشکر می‌کنم و دست تک‌تک شما را می‌بوسم. به‌ویژه از مهندس عبدالهی که بیشتر زحمات بر دوش ایشان است و همسر صبور و فداکارشان سپاسگزارم.

وی گفت: در مرحله بعد از مشتریان و نمایندگی‌های فروش مجموعه نوواویتا که از ارکان کار ما هستند و بدون تلاش این عزیزان این کارها پیش نمی‌رفت تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرعامل نوواویتا گفت: از دکتر بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که قبول زحمت کردند و در این مراسم حضور پیدا کردند تقدیر و تشکر ویژه دارم و از ایشان و همه‌کسانی که برای آبادانی ایران و استان آذربایجان تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

میراب در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی افزود: امیدوارم ادارات و مسئولان ما این موضوع را برعکس نفهمیده باشند و در مقابل فعالیت‌های اقتصادی و پیشبرد این کارها مقاومت نکنند بلکه با همراهی و همکاری با کسانی که قصد فعالیت اقتصادی دارند در چرخش چرخ اقتصاد مملکت سهیم باشند. همه ما باید تلاش کنیم تا سطح سرمایه‌گذاری در کشور افزایش پیدا کند. اگر سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شود بسیار خوب است اگر نیاید هم باید سرمایه‌گذاران داخلی را تشویق کنیم تا در صنایع تولیدی فعالیت کنند نه این‌که با سنگ‌اندازی باعث دلسردی آنها شویم.

دکتر بیگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی حضور داشت و ضمن ایراد سخنانی پیرامون فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد ارس، از مهندس میراب به‌عنوان سرمایه‌گذاری که از خارج کشور برای ایجاد اشتغال و فعالیت صنعتی به وطن خود آمده تقدیر کرد.

دکتر بیگی گفت: موضوع اقتصاد شعار بردار نیست و ما باید اقتصاد را به‌صورت عملی وارد ارکان زندگی مردم کنیم تا از منافع آن برخوردار شوند. حمایت‌هایی که دولت و بانک‌ها از صنایع انجام می‌دهند هم باید در این راستا باشد و مردم نتایج ملموس آن را درک کنند.

وی افزود: دولت باید از اقتصاد خارج شود و بخش خصوصی در شرایط اقتصاد واقعی وارد عمل شود. تا زمانی که دولت کار تولید را انجام می‌دهد شرایط رقابت سالم در صنعت به وجود نمی‌آید و پیشرفتی در اقتصاد صورت نمی‌گیرد. به‌عنوان‌مثال چون بخش خودرو در دست دولت است تسهیلات بانکی کشور نیز در راه خرید خودرو مصرف می‌شود و اولویت‌بندی مناسبی برای دادن تسهیلات به مردم صورت نمی‌گیرد.

بیگی گفت: وظیفه دولت خرید هواپیما و تولید کامیون و اتوبوس نیست بلکه باید موانع تولید و تجارت را هموار کند تا بخش خصوصی وارد این مسائل شود. دولت باید در بخش نظارتی و ایجاد هماهنگی‌های کلی در سیاست‌گذاری اقتصادی فعال باشد و بخش عملکردی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند. دولت باید با برداشتن قدمی مثل برجام مقدمات فعالیت بهتر بخش خصوصی را آماده کند و نهایتا اگر می‌خواهد کمکی کند در بحث اعطای تسهیلات با رعایت مبانی قانونی آن عمل کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: ما باید در بخش جذب سرمایه‌گذاری به نحوی عمل کنیم که کسانی مثل آقای میراب که در خارج از کشور زندگی و کار می‌کنند تشویق شوند و احساس امنیت کنند و سرمایه‌شان را برای رشد و توسعه صنعت و تولید داخلی به کشور بیاورند. کسانی هستند که منتظرند ببینند سرنوشت آقای میراب و سرمایه‌گذاری‌اش در کشور به کجا انجامید. ما باید کاری کنیم تا سایر کسانی که امکان سرمایه‌گذاری در داخل کشور را دارند با آسودگی و خیال راحت به داخل کشور بیایند و در امر تولید و اشتغال‌زایی به مملکت کمک کنند.

بیگی گفت: امروز کسانی مانند آقای میراب قهرمانان واقعی اقتصاد کشور هستند که آسودگی و زندگی راحت در خارج از کشور را رها کرده‌اند و با به جان خریدن همه سختی‌هایی که در این راه وجود دارد به کمک اقتصاد و تولید داخلی آمده‌اند تا جوانان ایرانی با داشتن شغل و درآمد به خودشان و کشورشان خدمت کنند. ما باید با همکاری با مهندس میراب به دیگرانی که نظاره‌گر این موضوع هستند ثابت کنیم که میراب انتخاب درستی داشته است چراکه نتیجه کارش ایجاد منفعت برای خودش، کشورش، کارگرش و جامعه‌اش خواهد بود.

ابراهیم باقرزاده معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس، سخنران بعدی برنامه بود که در جایگاه قرار گرفت. باقرزاده نیز ضمن تبریک ایام شعبانیه از مهندس میراب و همه‌کسانی که در راه‌اندازی مجموعه نوواویتا در منطقه آزاد ارس تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد.

در بخش پایانی برنامه از تعدادی از مدیران، کارمندان، کارگران و نمایندگی‌های فروش برتر نوواویتا با اهداء جوایزی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پس از پذیرایی و صرف نهار، نشست صمیمانه مهندس میراب و مهندس عبدالهی با نمایندگی‌های فروش نوواویتا پایان‌بخش این جشن تولید بود.


نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 117-تیر 96


ثبت نظر

ارسال