دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته در مصلای امام خمینی برگزار شد

پنجره ایرانیان: برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی امسال در نخستین هفته از اردیبهشت‏ ماه، به نوبه خود می ‏تواند نویدگر به حرکت درآمدن موتور رونق صنعت ساختمان در سال 1395 باشد.
  • چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت 23:31

158 شرکت مرتبط با صنعت ساختمان از دوم تا پنجم اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) گردهم آمدند تا نخستین گردهمایی این صنعت بزرگ کشورمان را برگزار کنند. ضمن اینکه امسال در حاشیه این نمایشگاه، نخستین همایش راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی نیز برگزار شد.
با اینکه شرکت‏ های انگشت شماری از بخش ‏های مرتبط با در و پنجره در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، نکته قابل توجه اینکه نیمی از اسپانسرهای آن‏ را شرکت ‏های فعال در این حوزه تشکیل می ‏دادند. بدین ترتیب که شرکت‏ های پنجره دیبا، هافمن و مرات ماشین سه شرکت از شش شرکت اسپانسر این نمایشگاه بودند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در حالی که برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه‏ های بین‏ المللی تهران، امسال با ابهاماتی رو به‏ روست، مصلای تهران میزبان دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته بود. به‏ هر حال روشن نیست اگر برگزاری نمایشگاه ساختمان مطلوب است، چرا برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه ساختمان در محل نمایشگاه ‏های بین‏ المللی تهران با اما و اگرهایی رو به ‏رو شده است؛ به ‏گونه ‏ای که سال گذشته و پس از پایان برگزاری پانزدهمین دوره آن مسئولان ذی‏ صلاح رسما از توقف برگزاری این نمایشگاه خبر دادند. البته بگذریم از این مطلب که بر اساس اخبار رسیده احتمال برگزاری شانزدهمین دوره نیز، برغم تصمیم ‏گیری مسئولان در سال گذشته، بسیار بالاست؛ و این موضوع نشان از وجود تشتت در تصمیم‏ گیری‏ های کلان، در این عرصه مهم و کلیدی دارد‏.
گذشته از این موارد، سوالی که شاید پاسخ به آن اندکی دشوار باشد این است که با توجه به وجود محل دائمی نمایشگاه‏ های بین‏ المللی تهران که اختصاصا برای این منظور ساخته شده و از امکاناتی مناسبی هم برخوردار است، و شاید آن را بتوان یکی از بزرگترین مجموعه‏ های نمایشگاهی خاورمیانه برشمرد، چرا باید چنین نمایشگاهی در مکانی غیرتخصصی برگزار شود و مشکلات بسیاری را برای شرکت‏ کنندگان خود به ‏وجود بیاورد. به ‏هرحال کاربری مصلای بزرگ تهران و محدودیت ‏های امنیتی آن روشن است و بر کسی پوشیده نیست. اما استلزامات یک مکان نمایشگاهی نیز موضوع مبهمی نبوده و امکاناتی که چنین مکانی باید به مشتریان خود ارائه دهد نیز واضح است.
پنجره ایرانیان نیز بنا بر رسم همیشگی خود در این نمایشگاه حضور یافت و با فعالان صنعت در و پنجره گفتگوی کوتاهی انجام داد. با هم این گفتگوها را می‏ خوانیم:

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 104 ــ خرداد 95


ثبت نظر

ارسال