پلمپ ۵ واحد غیرمجاز ذوب ضایعات آلومینیوم در اراک

پنجره‌ایرانیان؛ ۵ واحد غیرمجاز ذوب ضایعات آلومینیوم آلوده‌کننده محیط‌زیست در اراک پلمپ شدند.
  • دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت 15:53

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ۵ واحد ذوب ضایعات آلومینیومی به دلیل آلودگی محیط‌زیست و عدم رعایت ضوابط زیست‌محیطی و با توجه به صدور اخطار در حاشیه شهر اراک پلمپ شدند.

محمود رضا فراهانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اراک گفت: در پی شکایات مردمی مبنی ایجاد آلودگی ناشی از چندین واحد ذوب ضایعات آلومینیوم، با هماهنگی با مقام قضایی و همکاری شرکت گاز، انشعابات گاز این واحد‌ها به‌منظور توقف فعالیت آلایندگی قطع و این واحد‌ها پلمپ شدند.

فراهانی افزود: این واحد‌ها که عموما واحد‌هایی با کاربری غیرصنعتی هستند، با اتباع خارجی به‌صورت غیرقانونی در ساعات شبانه فعالیت داشته و از تعرفه گاز دامداری و کشاورزی در مصارف صنعتی استفاده می‌کردند و با بی‌توجهی به اخطار‌های صادره موجب آلودگی محیط‌زیست می‌شدند.

او اضافه کرد: با بیان اینکه عمده این واحد‌ها به‌صورت غیرمجاز در حاشیه شهر اراک فعالیت دارند و با ذوب ضایعات آلومینیوم در کوره‌های غیرمجاز باعث انتشار گاز‌های سمی و آلودگی هوا می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اراک بیان کرد: پایش و نظارت بر واحد‌های غیرمجاز ذوب ضایعات به‌طورجدی ادامه خواهد داشت و در صورت شناسایی پس از صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی با واحد‌های آلاینده طبق قانون برخورد خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال