چالش «ساخت برچسب ایمنی و محافظ شیشه و پنجره» برای ایده‌پردازان

پنجره ایرانیان؛ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو طی فراخوانی از ایده‌پردازان خلاق برای ارائه ایده و طرح خود به چالش نوآوری «ساخت برچسب ایمنی و محافظ چندمنظوره برای شیشه و پنجره» دعوت کرد.
  • سه شنبه 1 مرداد 1398 ساعت 12:45

به گزارش پنجره ایرانیان به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، علاقه‌مندان به این چالش می‌توانند طرح‌های خود را آماده و برای ثبت‌نام اقدام کنند، در مرحله اول این چالش، شرکت‌کنندگان باید تا ۱۵ مرداد طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته مدون و از طریق سامانه به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کنند، ارزیابی اولیه طرح‌ها تا پایان مهرماه انجام خواهد شد و در پاییز ۹۸ ساخت نمونه اولیه صورت خواهد گرفت، داوری نهایی و اعلام طرح برنده نیز در بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

در مرحله اول به طرح‌های برگزیده ۶۰ میلیون ریال کمک‌هزینه نقدی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی جهت تکمیل مستندات آزمایشگاهی (به‌صورت گام‌به‌گام با پیشبرد طرح خود) تعلق می‌گیرد، در مرحله دوم، ۲۰۰ میلیون ریال به طرح برتر نهایی که از سوی داوران انتخاب خواهد شد، تعلق می‌گیرد، همچنین طرح برگزیده جهت توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصول تا مرحله تولید انبوه موردحمایت و پشتیبانی ستاد نانو قرار خواهد گرفت.

چرا این چالش مهم است؟ آسیب‌پذیری شیشه‌ها در معرض ضربه و شکستگی ازجمله معضلات و محدودیت‌های اصلی به‌کارگیری آنهاست. امروز نیز اگرچه شیشه‌هایی با استحکام بالاتر از سوی تولیدکنندگان ارائه شده اما به سبب قیمت بالا و نیاز به تعویض شیشه‌های قبلی، این محصولات چندان مناسب استفاده در کاربردهای معمول نیستند.

در این راستا امروزه ارائه برچسب‌های ایمنی و محافظتی چندمنظوره به‌عنوان راهکاری ارزان و کاربردی بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند، این برچسب‌ها فیلم‌های پلیمری با ضخامت چند میکرومتر و معمولا اصلاح شده با ساختارها و نانوذرات فلزی یا اکسید فلزی هستند، این محصولات به‌طورمعمول دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالای کششی، شفافیت برای عبوردهی نور مریی، قابلیت اتصال قوی فیلم با شیشه و نصب سریع و آسان بر روی انواع شیشه‌های ساختمانی و خودرو بوده و قادرند تا از پرتاب شدن ذرات شیشه در اثر شکسته شدن جلوگیری کنند.

 


ثبت نظر

ارسال