کوتاه از بازار پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی

پنجره ایرانیان؛ انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی به 8/27 میلیارد دلار برسد. هم‌زمان پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ترکیبی سالیانه پانل‌های کامپوزیتی به 6/4 درصد افزایش یابد.
  • شنبه 29 تیر 1398 ساعت 10:24

کاربرد گسترده این پانل‌ها به‌عنوان محافظ در برابر آتش و خواص منحصربه‌فرد آن‌ها ازلحاظ مقاومت به خوردگی موجب شد که طی سال‌های اخیر به‌عنوان کلادینگ ساختمان، سقف، کف و کلادینگ داخلی مورداستفاده قرار گیرد. از طرفی رشد صنایع خودروسازی، مصرف کامپوزیت‌های فوق را بیش‌ازپیش افزایش داده است.

از خواص مثبت این کامپوزیت‌ها می‌توان به بازیافت‌پذیری و عایق‌بودن آن‌ها در برابر حرارت و صدا اشاره کرد.

ارزش بازار پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی در سال ۲۰۱۸، 5/34 میلیارد دلار برآورد شده است. پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده، بیشترین رشد مصرف محصولات فوق از طرف صنعت ساختمان باشد. کشورهایی که صنعت ساختمان آن‌ها رو به رشد است، شاهد مصرف بالای محصولات فوق خواهند بود که از آن جمله می‌توان به کشورهای چین، هند و برزیل اشاره کرد.

همچنین انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم معتقد است که تا سال ۲۰۲۵، منطقه آسیای پاسیفیک شاهد 7/3 درصد نرخ رشد ترکیبی سالانه پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی خواهد بود که عمدتاً به رشد بخش ساختمان در منطقه بازمی‌گردد.


ثبت نظر

ارسال