مدیرعامل شرکت آلوم‌جام:

به دلیل مشکلات موجود تولید پنجره آلومینیومی کاهش یافته است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلوم‌جام تولیدکننده پنجره‌های آلومینیومی در آذربایجان غربی، گفت: برخی از کارشناسان در حوزه تولید پنجره‌های آلومینیومی معتقدند که پنجره‌های یو.پی.وی.سی مقرون به‌صرفه‌تر و بهتر از پنجره‌های آلومینیومی است ولی با توجه به سابقه‌ای که در این حوزه دارم، به نظرم ساخت و تولید هر دو نوع این پنجره‌ها به یک‌میزان برای تولیدکننده هزینه‌بر است و ازلحاظ کیفیت نیز هر دو مطلوب هستند، با توجه به اینکه هر دو نوع این پنجره‌ها باکیفیت هستند، بسته به سلیقه مخاطب است که کدام‌یک از این پنجره‌ها را مناسب ساختمان خود بداند؛ درواقع هزینه تامین مواد اولیه و تجهیزات ساخت، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
  • دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 7:56

رحیم عبداله‌نژاد در گفتگو با فلزات آنلاین اظهار داشت: بااینکه گفته می‌شود، این دو نوع پنجره ازلحاظ استقامت، عایق‌بندی، ابعاد بازشو و ... تفاوت‌هایی با هم دارند ولی تمام این تفاوت‌ها به سلیقه و درخواست خریدار مربوط می‌شود و مجموعه ما هر دو نوع آلومینیومی و یو.پی.وی.سی را تولید می‌کنیم.

عبداله‌نژاد درخصوص کاهش میزان تولید در حوزه پنجره‌های آلومینیومی، گفت: در سال جاری به دلایل اقتصادی و عدم ثبات نرخ ارز و مشکلات به‌وجود آمده در زمینه واردات، مجبور شدیم میزان تولید پنجره‌های آلومینیومی را تا 70 درصد کاهش دهیم درصورتی‌که می‌توانستیم با استفاده از تجربه و توانمندی‌هایی که در کشور در زمینه ساخت این پنجره‌ها وجود دارد، امسال شاهد رشد تولید باشیم ولی متاسفانه در سال جاری روند تولید سیر نزولی به خود گرفت و تولیدکنندگان چاره‌ای جز، تعطیلی واحد تولیدی خود ندارند.

وی افزود: عوامل زیادی بر روی ساخت و تولید پنجره آلومینیومی تاثیرگذار است ولی من فکر می‌کنم سهم تمام عوامل به یک نسبت و به یک‌میزان است و همان‌طور که میزان تقاضا برای ساخت کم شده، دسترسی به مواد اولیه موردنیاز نیز کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آلوم‌جام با اشاره به محصولات کشورهای دیگر در زمینه تولید پنجره آلومینیومی، اظهار کرد: از لحاظ کیفیت ساخت، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز از سایر کشورها عقب هستیم و با شرایط به وجود آمده نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شرایط بهتری در آینده پیش روی ما باشد.

عبداله‌نژاد درخصوص تهیه مواد اولیه، بیان کرد: مواد اولیه به‌صورت مستقیم و بدون واسطه‌گری دلالان تهیه می‌شود و در این خصوص خوشبختانه مشکلی وجود ندارد البته در مقطع زمانی خاصی، امکان خرید اعتباری نیز برای ما میسر شده بود که کمک شایانی به ما کرد اما درحال‌حاضر نمی‌توانیم از این طریق نیز خریدی انجام دهیم و همین دسترسی دشوار به مواد اولیه خود یکی از دلایل تعطیلی واحد ماست.

وی در پایان گفت: در کشور چهار هزار کارگاه تولید دروپنجره آلومینیومی وجود داشت که درحال‌حاضر، تعداد کمی از آنها فعال هستند؛ در سال‌های گذشته تمایل زیادی در همکارانم برای حضور و افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه شاهد بودم اما هم‌اکنون هیچ‌کس حاضر نیست در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.


ثبت نظر

ارسال