آلومینای ایران به دانش تولید هیدروکسید آلومینیوم دست‌یافت

پنجره‌ایرانیان؛ مجری طرح تولید هیدرات‌های ویژه شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، گفت: این شرکت موفق به دستیابی به دانش فنی انحصاری برای تولید انواع هیدروکسید آلومینیوم (هیدرات) ویژه شده است.
  • شنبه 1 دی 1397 ساعت 13:29

به گزارش ایرنا، مهندس محمدتقی شادلو گفت: شرکت آلومینا در سال آینده به کمک دانش فنی انحصاری خود، تولید و عرضه انواع هیدروکسید آلومینیوم ویژه را آغاز می‌کند.

وی افزود: روش تولید این محصول، بر اساس لیسانس انحصاری و سرمایه‌گذاری شرکت آلومینای ایران، به دانش فنی منحصربه‌فردی برای ساخت خط تولید جدیدی در کارخانه آلومینای جاجرم، تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌این‌ترتیب ایران می‌تواند پس از کشورهایی مثل آلمان، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی، در زمره معدود کشورهای تولیدکننده این طیف از مواد، با کیفیت موردنیاز بازار مصرف، تبدیل شود.

شادلو بیان کرد: هیدرات ویژه دارای کاربردهای صنعتی فراوانی به‌عنوان پرکننده در صنایع مربوط به ساخت پلاستیک‌های مهندسی، کاغذ، لاستیک، سنگ‌های ساختمانی و سنگ‌های تزیینی است.

گفتنی است، مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و 5 کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده است که در سال 1375 به بهره‌برداری رسید. سالانه 240 هزار تن پودر آلومینا در واحد آلومینای جاجرم تولید می‌شود که این میزان پودر در سه واحد صنعتی آلومینیوم سطح کشور مصرف می‌شود. 30 درصد از نیاز پودر آلومینای واحدهای صنعتی آلومینیوم ایران در مجتمع صنعتی آلومینای ایران در جاجرم خراسان شمالی تولید می‌شود.


ثبت نظر

ارسال