فوم آلومینیوم، متریالی‌ جدید در معماری مدرن

پنجره‌ایرانیان؛ موسسه تحقیقاتی Cymat Technologies، یک کمپانی در شهر تورنتو کاناداست که با تمرکز بر ساخت و تولید متریال‌های معماری فعالیت می‌کند. این شرکت فناوری و نوآوری یکی از پیشتازان ساخت مواد و مصالح پیشرفته است. این شرکت با ثبت فوم آلومینیوم به‌عنوان یکی از مصالح مدرن معماری، این متریال را با همکاری یک کمپانی به‌صورت انبوه تولید کرده است. فوم آلومینیوم Cymat تحت نام تجاری Alusion برای معماران به فروش می‌رسد. فوم آلومینیوم به‌واسطه تنوع و خاصیت‌های منحصربه‌فردش، قابلیت استفاده در طیف گسترده‌ای از طراحی‌های معمارانه را داراست.
  • یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 14:55

ظاهر منحصربه‌فرد و زیبای این ماده به همراه ویژگی جذب‌کنندگی آکوستیک از خصوصیات اصلی آن به‌شمار می‌رود. فوم آلومینیوم باوجود سبک بودن، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. نوع بافت درون این متریال یک بافت پیچیده از شبکه‌های متعدد است که این بافت‌ها نقش سازه‌ای در هر مترمکعب آن ایفا می‌کند. وقتی برای اولین بار این متریال را مشاهده می‌کنیم، انگار به قطعه‌ای اسفنج فلزی را مشاهده کردیم. این فرمت برجسته در نگاه اول حسی مدرن و دراماتیک را القا می‌کند.

این متریال برحسب چگالی در مترمربع قابل‌استفاده است. متریال فوم آلومینیوم هم مانند آلومینیوم‌های معمولی در برابر خوردگی، فرسودگی و آتش‌سوزی مقاوم است. ماده‌ای غیرقابل‌احتراق که با مقاومت در برابر درجه حرارتی شعله A1 ساخته شده است.

پانل‌های فوم آلومینیوم به‌صورت اختصاصی توسط کمپانی Alusion تولید می‌شود. مزیت رقابتی چنین محصولی این بوده که هیچ‌کس نمی‌تواند فوم آلومینیوم را در ابعاد فوق و به‌صورت حجم جامد با بافت ظاهری تصادفی و یکپارچه تولید کند. این ماده بسیار سبک بوده و قابلیت نصب بسیار آسانی دارد و 100 درصد قابل بازیافت است.

 

 


ثبت نظر

ارسال