عضو کمیسیون صنایع و معادن خبر داد:

بررسی مشکلات کارکنان المهدی و هرمزال در مجلس

پنجره‌ایرانیان؛ کارکنان شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم المهدی و هرمزال طی اعتراضاتی نسبت به کمبود مواد اولیه از توقف خط تولید این کارخانه‌ها تا 15 آبان ماه خبر دادند.
  • سه شنبه 1 آبان 1397 ساعت 16:14

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از معدن نامه، بنا بر اعلام نماینده کارگری و رئیس انبار شرکت آلومینیوم هرمز جنوب، درحال‌حاضر کسی پاسخگوی کمبود مواد اولیه در این کارخانه‌ها نیست؛ به گفته وی در شرکت آلومینیوم المهدی 40 دیگ از مدار تولید به دلیل نبود مواد اولیه خارج‌شده و تا 15 آبان ماه این کارخانه تعطیل خواهد شد.

کارگران معتقدند، ریشه این مشکلات به دعواهای سیاسی مدیران داخل استان با کارفرما برمی‌گردد و ارتباط چندانی به بحث تحریم‌ها ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به خبرنگار معدن نامه گفت: هفته آینده موضوع کمبود مواد اولیه و مشکلات ناشی از آن برای کارگران در این کمیسیون مطرح و رسیدگی خواهد شد.

محمدرضا منصوری ضمن انتقاد از نحوه عملکرد شرکت آلومینیوم المهدی در شرایط ناشی از نوسانات نرخ ارز گفت: این شرکت در بحث ارائه آلومینیوم به صنایع پایین‌دستی کم‌لطفی کرده است و در این دوران فعالیت خیلی از کارخانه‌های پایین‌دست به دلیل افزایش صادرات محصولات توسط المهدی متوقف‌ شده است.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تخلفات صورت گرفته ناشی از افزایش نرخ ارز افزود: هیئت دولت، سازمان بازرسی و تعزیرات به‌عنوان نهادهای بازدارنده باید از افزایش قیمت و جلوگیری از صادرات در شرایطی که داخل نیاز دارد، اقدام کند.

نماینده مردم ساوه در مجلس افزود: کارخانه‌ای که از منابع ملی و انرژی رایگان برای تولید استفاده می‌کند، نباید در صورت نیاز بازار داخلی، صادرات را در اولویت قرار دهد و در غیر این صورت باید هزینه‌های تولید را بر مبنای قیمت‌های جهانی بپردازد.


ثبت نظر

ارسال