وزیر کشور از شرکت آلومرول اراک بازدید کرد

پنجره‌ایرانیان: وزیر کشور روز پنجشنبه 23 دی‌ماه، در جریان سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی از شرکت آلومرول اراک بازدید کرد.
  • یکشنبه 3 بهمن 1395 ساعت 12:43

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد و از نزدیک با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این شرکت آشنا شد. وزیر کشور پس از بازدید از بخش‌های مختلف آلومرول، در نشست با مدیران این شرکت حاضر شد و در جریان تنگناها و چالش‌های این واحد تولیدی و صنعتی قرار گرفت.

رحمانی فضلی در این نشست گفت: در سفرهای امسال کاروان تدبیر و امید به استان‌های مختلف کشور، بیشتر واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به حالت فعال درآمده است. وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیل نشده و تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت ادامه دارد.

وزیر کشور ادامه داد: با فعال‌سازی بخش مسکن، شرکت آلومرول اراک فعال‌تر می‌شود و می‌توان ارزش‌افزوده و درآمدهای اقتصادی بیشتری برای این استان و کشور کسب کرد. محسن محمدی مدیرعامل شرکت آلومرول اراک نیز در این نشست گفت: این شرکت طرحی را در شهرک صنعتی خیرآباد اراک در دست اجرا دارد که فاز اول آن بدون استفاده از هیچ‌گونه تسهیلات و از طریق سرمایه‌گذاری خود شرکت، 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن محمدی افزود: پیش‌بینی شده فاز اول این طرح اردیبهشت‌ماه سال 96 به بهره‌برداری برسد و با افتتاح این طرح کمک بزرگی به جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش‌افزوده برای واحدهای تولیدکننده آلومینیوم ایجاد شود. وی بیان کرد: بهره‌برداری کامل از این طرح نیازمند اعتباری معادل 150 میلیون یورو است که تامین آن حمایت‌های دولتی را طلب می‌کند و با راه‌اندازی این شرکت 2 هزار اشتغال جدید فراهم می‌شود.

شرکت صنایع آلومرول نوین و صنایع آلومینیوم پردیس متشکل از هشت واحد تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال است و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات رنگ پودری و آنادایزینگ و همچنین انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم در کشور است.

 


ثبت نظر

ارسال