شهرک‌های صنعتی برای تأمین برق از پنل‌های خورشیدی بهره ببرند

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با حمایت از راه‌اندازی نیروگاه‌های سی اچ پی و پنل‌های خورشیدی، سرمایه‌گذاران را برای تولید برق به این‌سو سوق داده‌ایم و شهرک‌های صنعتی نیز برای تامین برق موردنیاز خود باید از چنین امکاناتی بهره ببرند.
  • یکشنبه 19 شهریور 1402 ساعت 10:57

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در صد و یکمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲ در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، به زیرساخت‌های ضروری در حوزه تولید اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از نیازها با اتخاذ تدابیر ویژه در حال رسیدگی و چاره‌اندیشی است.

وی ادامه داد: در بخش گاز استان طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی محقق شده که با تمامی اقدامات ۴۰ سال گذشته برابری می‌کند.

عبداللهی گفت: در حوزه برق نیز در سفر وزیر نیرو علاوه بر بهره‌برداری از اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج، مصوبه ایجاد این پست در اشتهارد و کمال شهر نیز اخذ شد.

وی افزود: هم‌چنین با حمایت از راه‌اندازی نیروگاه‌های سی اچ پی و پنل‌های خورشیدی، سرمایه‌گذاران را برای تولید برق به این‌سو سوق داده‌ایم و شهرک‌های صنعتی نیز برای تامین برق موردنیاز خود باید از چنین امکاناتی بهره ببرند.

استاندار البرز گفت: در سطح کلان کشور نیز برنامه‌ریزی‌هایی جهت افزایش تولید برق با احداث نیروگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یک نیروگاه تجدیدپذیر با استقرار پنل‌های خورشیدی به ظرفیت ۵ مگاوات در حوالی شهرک صنعتی کوثر اشتهارد در حال راه‌اندازی است که تولید آن به سمت شهرک هدایت می‌شود.

عبداللهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های البرز در بخش خدمات و صادرات اشاره کرد و گفت: استان البرز دارای سیلوهای متعدد با ظرفیت‌های بزرگ است ازاین‌رو می‌توان گندم وارد کرد و با امکانات موجود به آرد تبدیل کرد.

وی افزود: با تبدیل گندم به آرد، امکان صادرات آرد و محصولاتی همچون ماکارونی، کیک و... در استان افزایش می‌یابد.

 


ثبت نظر

ارسال