احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کم‌درآمدها

پنجره‌ایرانیان؛ به‌تازگی ستاد هماهنگی و راهبری احداث واحدهای مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد تشکیل شده و مقرر است تا کمیته اجرایی آن نیز شکل بگیرد، به‌نحوی‌که احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در برنامه نهادهای حمایتی قرار بگیرد.
  • سه شنبه 10 دی 1398 ساعت 10:52

به گزارش ایسنا، بسیاری از خانوارها در دهک‌های یک تا سه از یک‌سو با مشکل مسکن مواجه‌اند و از سوی دیگر امکان پرداخت اقساط تسهیلات خرید را ندارند. این در حالی است که مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. بر این اساس دولت با کمک نهادهای حمایتی، برنامه‌ریزی برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد را در دستور کار قرار داده است.

روز دوشنبه ۹ دی‌ماه نشست تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد با حضور نهادهای حمایتی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این نشست گفت: تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد مورد تاکید مقام معظم رهبری و اراده دولت است که در این خصوص گام‌های موثری برداشته شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف و امور خیریه و بسیج مستضعفان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد را برعهده دارند که در این خصوص امروز نشستی در ساختمان دادمان تشکیل و همگرایی در این خصوص بین نهادها ایجاد شد.

اسلامی تصریح کرد: ستاد هماهنگی و راهبری احداث واحدهای مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد تشکیل شده و مقرر است تا کمیته اجرایی آن نیز شکل بگیرد، به‌نحوی‌که احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در برنامه نهادهای حمایتی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد تسهیلات ارزان‌قیمت بانک مرکزی بر اساس مصوبه بانک مرکزی، کمک‌های حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)، کمک بلاعوض بنیاد مسکن و کمک سازمان‌ها و نهادهای حمایتی همچون آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه و بسیج مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی نقش موثر دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد در استان‌ها به شکل قرارگاهی و با استفاده از ظرفیت استان‌ها و استانداری‌ها انجام می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه دهک‌های یک تا سه امکان پرداخت قسط تسهیلاتی را که دریافت می‌کنند، ندارند، نهادهای حمایتی نقش مهمی را این راستا ایفا خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ارائه کمک‌های بلاعوض نهادهای حمایتی و همچنین ارائه رایگان خدمات مهندسی، نهضتی را پایه‌گذاری می‌کنیم تا از این طریق احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان عملیاتی و اجرایی شود.

اسلامی گفت: با بانک اطلاعاتی که نهادهای حمایتی دارند، شناسایی و احصاء افراد واجد شرایط و برنامه اقدام مشخص می‌شود.

وی از اعلام آمادگی بسیج برای ساخت واحدهای مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد خبر داد و افزود: بنیاد مسکن با توجه به مسئولیت قانونی که در این کار دارد، محوریت و تمرکز کار را برعهده دارد. همچنین، بنیاد مستضعفان در تامین مصالح نقش ایفا می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: قانون به ما حکم می‌کند که با اعتقاد پای احداث واحدهای مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد بایستیم و از اقصی نقاط کشور محرومیت‌زدایی کنیم.


ثبت نظر

ارسال