ابلاغ دستور مقام معظم رهبری برای ساماندهی وضع کاغذ

پنجره‌ایرانیان؛ معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری فرمایشات ایشان مبنی بر پیگیری وضع کاغذ و ساماندهی این موضوع را به وزرای ارشاد و صنعت ابلاغ کرد.
  • سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 ساعت 12:54

به گزارش ایلنا، وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری، پس از پایان بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب، با حضور در جلسه مشترک وزرای صنعت و ارشاد که در ابتدای بازدید وزیر صنعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تشکیل شده بود، دغدغه‌های رهبر انقلاب درباره موضوع کاغذ و اثرات آن بر حوزه نشر را به اطلاع وزرای صنعت و ارشاد رساند.

پس از ابلاغ دستور مقام معظم رهبری، جلسه‌ای با حضور رحمانی و صالحی وزرای صنعت و ارشاد و مسئولان مرتبط در دو وزارتخانه و نمایندگانی از صنف نشر در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد. در این نشست که پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب صورت گرفت؛ مسائلی همچون تهیه کاغذ موردنیاز ناشران، تهیه مواد موردنیاز صنعت چاپ و مطبوعات بررسی شد.

 

رضا رحمانی در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و انتشارات داخلی و خارجی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه امسال داشتند، گفت: قیمت کتاب در سال جدید افزایش یافت که دلیل آن بالا رفتن قیمت کاغذ است و در این رابطه با وزیر فرهنگ و ارشاد مذاکراتی داشتیم تا این مشکل حل شود.

او با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ در سال ۹۷ افزود: امسال هم تلاش می‌کنیم با اجرای اقداماتی از افزایش قیمت کاغذ و درنتیجه کتاب، جلوگیری کرده و به بازار نشر کتاب کمک کنیم.

صبح امروز رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید کردند. در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند. ایشان در این بازدید بر این موضوع تاکید کردند که «باید مسئله کاغذ را حل کرد؛ این‌طور نمی‌شود. وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسئله را حل کنند.»

 

 


ثبت نظر

ارسال