چهارمین جایزه معماری پارسیان برگزار می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ چهارمین جایزه معماری پارسیان همراه با نمایشگاه‌های جانبی برندهای برتر صنعت ساختمان برگزار می‌شود.
  • چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 10:13

به گزارش هنر آنلاین، چهارمین جایزه معماری پارسیان در ادامه روند سال‌های گذشته، باهدف انتخاب برترین آثار در حوزه معماری و پروژه‌های اجراشده 15 سال اخیر کشور برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه طی سالیان گذشته همواره دو جریان موازی در طراحی و ساخت‌وساز در حوزه ساختمان در ایران مشغول به کار بوده‌اند، دوره اول به تعبیری گروه اقلیت معماری بوده‌اند که با نگاهی انتقادی و تا حدی انتزاعی نسبت به واقعات جامعه به خلق آثار ارزشمند و باکیفیت در مقیاس خاص و محدود می‌پرداختند.

حوزه دیگر که شاید بیش از 80 درصد سرمایه ساخت‌وساز کشور و شهرها را در اختیار داشته‌اند با نوعی هدفمندی اقتصادی به ساخت‌وساز مشغول بوده‌اند و به‌جرئت می‌توان گفت عامل اصلی شکل‌دهنده معماری غالب و شهرهای کشور ما بوده‌اند.

در طی این دوران این 2 گروه با کمترین ارتباط باهم و بدون بهره‌مندی از توانمندی‌های یکدیگر به فعالیت پرداخته‌اند.

به نظر می‌رسد پرده‌ای آهنی این دو جریان را از یکدیگر ایزوله کرده و نگاهی انتقادی و بازدارنده از تجمیع بردارهای توانمندی این گروه‌ها در حرکت بر یک سمت هدفمند جلوگیری می‌کند.

جایزه معماری پارسیان باهدف نزدیک کردن این دو گروه، ایجاد فرصتی برای دیالوگ برای تشریک‌مساعی و همفکری این دو جریان با دعوت از همه گروه‌های دو حوزه و صاحبان جریان‌های حاکم بر معماری ایران در تلاش است تا سمت و سوئی نوین به ارتباطات این جریانات بخشیده تا حرکتی نو و روبه‌جلو را در معماری و شهرسازی آغاز کند.

صاحبان سرمایه، سازندگان بخش خصوصی از یک‌سو و صاحبان و پیشکسوتان حرفه معماری و متخصصین حرفه با همفکری و تلاش برای استفاده از توانمندی‌های یکدیگر گفتگویی را به بهانه این جایزه شروع خواهند کرد که پدیدآورنده جریان جدیدی برای تحویل کیفی و کمی معماری و ساخت‌وساز در کشورمان خواهد بود.

این جایزه در دو گروه ویلایی ـ مسکونی و آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش که در هر دو گروه مسابقه، به نفر برگزیده 10 میلیون تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس جایزه اهدا خواهد شد. همچنین به نفرات دوم گروه لوح تقدیر و تندیس و به نفرات سوم لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

داراب دیبا، امیر هوشنگ اردلان، محمدرضا نیکبخت، شهاب‌الدین ارفعی و علیرضا کفیلی به‌عنوان هیات‌ داوران در این مسابقه حضور دارند.

همچنین ادموند زرگریان به‌عنوان داور جانشین و محمدعلی چنگیزپو به‌عنوان ریاست این دوره از جایزه فعال هستند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه می‌توانند از 20 دی‌ماه 97 تا 20 فروردین‌ماه 98 از طریق سایت www.parsianbuildings.com ثبت‌نام یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه چهارمین جایزه معماری پارسیان تماس برقرار کنند.

 

گفتنی است، داوری‌های این جایزه در هفته نخست اردیبهشت‌ماه سال 98 آغاز خواهد شد و نهایتاً تا 10 اردیبهشت‌ماه، اسامی آثار و برگزیدگان طی مراسمی اعلام خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال