ایمیدرو، مسئول یک‌چهارم ارزش بازار سرمایه

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سهم ۱۶ هزار میلیارد تومانی فلزات اساسی، تسهیل شرایط و تعامل و همکاری بیشتر با بخش خصوصی را به‌عنوان راه‌های توسعه اقتصادی در بخش معدن عنوان کرد.
  • چهارشنبه 28 آذر 1397 ساعت 10:18

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه 26 آذرماه مراسم معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین فعالان معدنی برگزار شد.

در این مراسم خداداد غریب‌پور - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران - با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان از سود ۴۵ هزار میلیارد تومانی بازار سرمایه به فلزات اساسی اختصاص دارد، گفت: با توجه به اینکه یک‌چهارم ارزش بازار سرمایه کشور در حوزه مسئولیت ایمیدرو است، برای توسعه اقتصادی باید به تسهیل شرایط و تعامل و همکاری بیشتر با بخش خصوصی بپردازد.

وی ضمن تاکید بر حفظ اشتغال موجود، تسهیل صادرات، تعامل بیشتر با صادرکنندگان و بخش خصوصی و استفاده از مدیران متخصص، اظهار کرد: چهار شعار اصلی من شامل توکل به خدا، کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و انجام صحیح کارهای درست است.

غریب‌پور با اشاره به اینکه ایمیدرو متولی توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است، بر لزوم توجه بیشتر این سازمان به مناطق کمتر توسعه‌یافته تاکید کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اکتشاف معدنی بیش از ۲۷۰ هزار کیلومترمربع در سال‌های گذشته و ترسیم نقشه راه بخش معدن تصریح کرد: درحال‌حاضر باید برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه معدنی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، توسعه اکتشاف و تعمیق اکتشاف در مناطق امیدبخش حرکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعریف ساختار برای فعالیت‌های معدنی، گفت: باید هزینه انرژی را در بخش معدن کاهش داد و با دانشگاه‌ها ارتباط موثر و سازمان‌یافته برقرار و برای همه این فعالیت‌ها ساختار تعریف کرد؛ چراکه دلیل طولانی شدن برخی پروژه‌های اقتصادی نبود ساختار مناسب بوده است.

مهدی کرباسیان رئیس سابق این سازمان در پی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از این سمت کناره‌گیری کرد و برای مدتی اردشیر سعدمحمدی قائم‌مقام وی و بعد از او جمشید ملارحمان مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در جایگاه سرپرست سازمان ایمیدرو منصوب شدند. درنهایت روز گذشته وزیر صمت، خداداد غریب‌پور را به این سمت منصوب کرد.


ثبت نظر

ارسال