آغاز طرح جدید ساخت مسکن ارزان‌قیمت از شهریور

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد از آغاز طرح ملی ساخت واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت باکیفیت بر اساس تکلیف جدید وزارت راه و شهرسازی در این شهر از شهریور امسال خبر داد و گفت:‌ در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، مترو هشتگرد تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
  • سه شنبه 19 تیر 1397 ساعت 14:21

هدایت با اشاره به حدود 4000 واحد مسکن مهر افتتاح‌شده انشعاب آب ندارند، افزود: از دستگاه‌های خدمات رسان می‌خواهیم انشعابات را با توجه به پیگیری‌های مردم نصب کنند.

وی همچنین با بیان این‌که اخیرا با تکلیف وزیر راه و شهرسازی و مجموعه‌های شهرهای جدید ساخت واحدهای مسکن با مدل‌های جدید، اظهار کرد: بر این اساس حدود 2700 واحد مسکونی سهم شهر جدید هشتگرد از 50 هزار واحد است.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر جزئیات این طرح اظهار کرد: از شهریور امسال ساخت 2000 واحد مسکن با مشخصات و کیفیت خوب در شهر جدید هشتگرد با مشارکت بخش خصوصی، پیمانکاران یا واگذاری زمین آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این واحدهای ارزان‌قیمت باکیفیت برای گروه‌های هدف برای دهک‌های پایین ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد: جزئیات واگذاری این واحدها هنوز مشخص نشده است اما به‌هرحال مانند طرح مسکن مهر فرم (ج) آن‌ها قرمز نمی‌شود. آماده‌سازی و ساخت مسکن این واحدها باهدف تعادل بخشی کمک به بازار مسکن از شهریور 97 آغاز خواهد شد.

 

تعیین تکلیف 10 هزار مسکن مهر بدون متقاضی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار کرد:‌ برای تعیین تکلیف 10 هزار واحد بدون متقاضی (به دلیل نبود آب) در قالب یک بسته پیشنهادی-حمایتی به سازندگان واگذار می‌شود که با توجه به حمایت بانک مسکن، عملیات اجرایی این پروژه‌ها مجدداً امسال آغاز می‌شود.

هدایت با بیان این‌که این پروژه‌ها به مسکن مهر خودمالکی تبدیل می‌شود، گفت: در بسته پیشنهادی 30 درصد قیمت زمین پروژه از سازنده دریافت می‌شود و پس از یک سال تنفس مابقی قیمت پروژه را در مدت 48 ماهه از سازندگان دریافت می‌شود با توجه به این‌که واحدهای مذکور وام بانکی هم دارند به‌راحتی می‌توان آن‌ها به طرح‌های اقتصادی تبدیل کرد.

وی با یادآوری واگذاری 40 میلیارد تومان زمین به شهرداری از برنامه شرکت عمران هشتگرد برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در جهت توسعه شهر خبر داد و گفت:‌ حدود 650 هکتار اراضی گردشگری و صنعتی در هشتگرد داریم که واگذاری آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری و توسعه شهر به‌زودی آغاز می‌شود.

 


ثبت نظر

ارسال