ظرفیت بالای اردبیل در تولید انرژی خورشیدی

پنجره ایرانیان؛ استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان گفت: اردبیل بر اساس مطالعات صورت گرفته ظرفیت بالا و مطلوبی در تولید انرژی خورشیدی دارد.
  • سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 13:8

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه نیروگاه خورشیدی در اردبیل افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری در بحث ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی‌های پاک در این استان با توجه به استعداد منطقه مقرون به‌صرفه است.

وی با بیان اینکه تعرفه خرید تضمینی برق از نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰ کیلووات در سال ۹۵ توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است، ادامه داد: دوره برگشت سرمایه در اجرای این پروژه‌ها با نرخ تورم سه سال طول خواهد کشید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان می‌تواند ۱۵ مگاوات برق تولید کند، تصریح کرد: بیش از۷۵ درصد مصرف در استان مصارف خانگی است و در این راستا با راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی می‌توان به نتیجه مطلوبی دست‌یافت.

وی تامین بخشی از برق مصرفی ادارات از انرژی خورشیدی را خواستار شد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای تامین بخشی از مصارف برق مورد نیاز خود پنل‌های خورشیدی نصب کنند.

به گفته بهنام جو توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر می‌تواند به‌عنوان انرژی پاک و سبز از نظر منبع تامین و احیای وضعیت زیست‌محیطی مفید و از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه باشد.


ثبت نظر

ارسال