سند توسعه انرژی نو تدوین شد

پنجره ایرانیان؛ معاون وزیر دفاع از تدوین سند توسعه انرژی نو در کشور خبر داد و گفت: توسعه نیروگاه‌های بادی و انرژی خورشیدی در دستور کار قرار دارد.
  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت 11:7

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید هدایت در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی با بیان اینکه توسعه نیروگاه‌های بادی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی در دستور کار است، ابراز داشت: با توجه به اینکه فعالیت سازمان توسعه منابع انرژی بادانش فنی روز و مسائل زیست‌محیطی در ارتباط است بنابراین با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود نظیر آب، باد و خورشید می‌توانیم به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی مطرح شویم.

وی بابیان اینکه سند توسعه انرژی نو تدوین‌شده است، افزود: با توجه به منابع خدادادی موجود در کشور و کاهش سوخت‌های فسیلی این مهم می‌طلبد تا به‌سوی توسعه منابع گام برداریم.

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی بابیان اینکه رویکرد اصلی سازمان توسعه منابع انرژی ذخیره‌سازی و مدیریت مصرف انرژی محسوب می‌شود، ابراز داشت: با راه‌اندازی فاز اول طرح در سال ۹۵ تحقیقات هر چه بیشتر پیرامون حوزه انرژی را دنبال می‌کنیم.

هدایت بابیان اینکه بزرگ‌ترین مرکز بازیافت کشور نیز از سوی این سازمان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سرب سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در بخش بازیافت محصولات جانبی مورداستفاده در صنایع دیگر انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از سرب از محل بازیافت حاصل می‌شود، تصریح کرد: این سازمان سرب، مس و انواع آلیاژهای سربی و مس با خلوص بالا را تولید می‌کند.

هدایت بابیان اینکه از سال ۹۲ مطالعات جدی در حوزه توسعه منابع انرژی انجام‌شده است، اضافه کرد: این سازمان در استان تهران و مشهد فعالیت دارد که علاوه بر تولید محصولات نظامی درواقع یک بنگاه اقتصادی نیز محسوب می‌شود.


ثبت نظر

ارسال