راه اندازی نخستین شهرک انرژی در قزوین

پنجره ایرانیان؛ مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب لزوم مکان‌یابی و راه‌اندازی نخستین شهرک انرژی در استان برای هدایت نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد.
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ساعت 13:12

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اظهار کرد: لزوم تعیین پهنه‌ای در سطح استان برای هدایت و استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در آن در این کارگروه مصوب شد.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقا و بهبود کارایی، ایجاد ضمانت اجرایی، تطابق با پهنه‌بندی طرح‌های فرادست و در جهت مدیریت و ساماندهی تقاضاهای احداث نیروگاه خورشیدی در سطح استان تصویب شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در راستای استفاده کارآمد و بهینه از منابع انرژی در سطح استان، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت توزیع نیروی برق، معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، برای شناسایی پهنه‌ای در سطح استان با تاکید بر طرح آمایش استان، اقدام کرده و پس از تصویب آن در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از این به بعد کلیه درخواست‌های انرژی خورشیدی به آن پهنه به‌عنوان شهرک انرژی هدایت شوند.

وی یادآور شد: این طرح ضمن اشتغال‌زایی، به کاهش مصرف انرژی برق و استفاده از انرژی‌های پاک، جلوگیری از تجاوز به حدود اراضی کشاورزی و استفاده بهینه از منابع ملی خواهد انجامید.

به گفته وی بر اساس مصوبه کارگروه، تا زمان تعیین تکلیف این پهنه در سطح استان، درخواست‌های احداث نیروگاه خورشیدی در دبیرخانه کارگروه پذیرش نخواهد شد.


ثبت نظر

ارسال