رییس نظام مهندسی تهران:

در تعداد مهندس مقام سوم جهان را داریم

پنجره ایرانیان؛ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ایران با ۵۰۰ هزار مهندس، مقام سوم جهان را به لحاظ تعداد مهندسان در اختیار دارد
  • سه شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 17:26

به گزارش ایسنا، حسن قربانخانی در مراسم روز مهندس که شنبه بعدازظهر برگزار شد اظهار کرد: ما امروز با ۵۰۰ هزار مهندس در سطح کشور و ۱۲۰ هزار مهندس در استان تهران مقام سوم را در جهان به لحاظ تعداد مهندس داریم.

وی افزود: از سال ۱۳۷۴  تا ۱۳۹۰ حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر مهندسان دارای پروانه اشتغال مهندسی در استان تهران اشتغال به کار داشتند که از سال ۱۳۹۰ تاکنون این رقم به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده، یعنی مهندسان دارای پروانه اشتغال بیش از پنج برابر شده‌اند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با ابراز گلایه از مسئولان که توجه لازم را به جامعه مهندسان ندارند، گفت: در تهران بسیاری از ساختمان‌ها با تک ناظر احداث می‌شود و بسیاری دیگر فاقد مجری ذیصلاح است؛ در حالی که ما منبع بسیار ارزشمند نیروی انسانی بخصوص در بخش ساختمان داریم که باید از تجارب و تخصص آنها در جهت ایمنی و استحکام ساختمان‌ها استفاده شود.

قربانخانی تصریح کرد: اگر از ایمنی ساختمان‌ها اطمینان داشتیم نباید در زلزله ۵.۳ ریشتری تهران، خانه‌ها را ترک می‌کردیم. در صورتی می‌شود از امنیت بناها اطمینان داشت که از افراد صاحب صلاحیت در احداث آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید بانک‌ها به ساختمان‌های فاقد مجری ذی‌صلاح، تسهیلات بدهند گفت: امیدواریم روزی برسد که همکاران ما در بخش ساخت‌وساز حضور فعال داشته باشند تا هم کیفیت ساختمان‌ها ارتقا یابد و هم اشتغال ایجاد شود.


ثبت نظر

ارسال