اصلاح قانون پیش‌فروش، سبب رونق انبوه‌سازی می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ به دنبال برگزاری نشست دوجانبه انبوه‌سازان با وزیر راه و شهرسازی، انبوه‌سازان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جلسات، تاکید کردند که مقررشده است که کارگروه‌هایی در اسرع وقت برای موضوع توانمندسازی بافت‌های فرسوده ونیز قانون پیش‌فروش ساختمان تشکیل شود.
  • دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت 15:8

به دنبال برگزاری نشست دوجانبه انبوه‌سازان با وزیر راه و شهرسازی،یک عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران و نیز دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور، ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جلسات که به گفته آن‌ها سبب ایجاد تعامل وهم افزایی بین بخش خصوصی و دولت به‌منظور تحقق اهداف مربوط به حوزه مسکن می‌شود درعین‌حال تاکید کردند که مقررشده است که کارگروه‌هایی در اسرع وقت برای موضوع توانمندسازی بافت‌های فرسوده ونیز قانون پیش‌فروش ساختمان تشکیل شود.

پیش‌فروش مسکن و احیای بافت‌ فرسوده دو موضوع مهم نشست

به گزارش صما، در این زمینه فرشید پورحاجت – دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه جلسه مذکور بر دو محور اساسی درباره روش‌های احیای بافت‌های فرسوده و نیز لایحه مربوط به قانون پیش‌فروش ساختمان متمرکز بوده است تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از موانع اصلی تولید انبوه مسکن معضلات و نقاط کور مربوط به قانون پیش‌فروش ساختمان است و با در نظر گرفتن اینکه وزارت راه لایحه‌ای را برای رفع نقاط ضعف این قانون در نظر گرفته است، درنتیجه در این جلسه از انبوه‌سازان درباره این لایحه نظرخواهی شد.

وی با بیان اینکه در همین حال در این جلسه توانمندسازی بافت‌های فرسوده ونیز بافت‌های حاشیه شهرها نیز به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد تاکید کرد: با توجه به اینکه احیای بافت‌های فرسوده و نیز بافت‌های حاشیه شهرها ازجمله مواردی است که جز سیاست‌های اصلی وزارتخانه راه در امر مسکن است و با در نظر گرفتن اینکه انبوه‌سازان به‌عنوان بازوی اجرایی در عرصه اجرا در این امر نقش‌آفرینی می‌کنند، درنتیجه در این زمینه موارد مربوط به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان کشور درعین‌حال با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه مسئله پیش‌فروش مسکن ونیز احیای بافت‌های فرسوده به‌عنوان دو موضوع مهم در حوزه مسکن قلمداد می‌شود درنتیجه مقرر شد که در اسرع وقت کارگروه‌های درباره این دو موضوع تشکیل شود.

تشکیل فوری کارگروه برای توانمندسازی بافت‌های فرسوده/ اصلاح قانون پیش‌فروش، سبب رونق انبوه‌سازی می‌شود

در این جلسه هیچ صحبتی از شرایط اعطای تسهیلات مطرح نشد

همچنین ایرج رهبر- عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران نیز با تاکید بر اینکه نشست مذکور سه‌شنبه‌شب در محل ساختمان وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد گفت: در این نشست درباره موضوعات مختلفی نظیر روند احیای بافت‌های فرسوده، سود تسهیلات مسکن مهر و نیز قانون پیش‌فروش ساختمان، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه مقررشده است که این جلسات در روزهای آتی نیز برقرار شود و وزیر راه قول مساعد برای تداوم این نشست‌ها را داده است درعین‌حال درباره خبری که برخی خبرگزاری‌ها منتشر کرده بودند گفت: به‌هیچ‌وجه در این جلسه شرط اعطای تسهیلات،سپرده‌گذاری در بانک مسکن مطرح نشد بلکه این امر صرفا به‌منزله ای توصیه‌ای بود که از سوی مدیرعامل بانک مسکن مطرح شد.

وی گفت: مدیرعامل بانک مسکن توصیه کرد که بهتراست انبوه‌سازان به‌جای اینکه حساب‌های خود را در سایر بانک‌ها افتتاح کنند، به‌منظور ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده،حساب خود را نزد بانک مسکن افتتاح کنند که در پاسخ به این توصیه، انبوه‌سازان نیز عنوان کردند که اکثر حساب‌های آن‌ها در حساب بانک مسکن متمرکز است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران درعین‌حال با بیا ن اینکه در جلسه مذکور، افزایش سود تسهیلات مسکن مهر مورد اعتراض انبوه‌سازان بود گفت: پس‌ازاینکه این مسئله را با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتیم، ایشان با مکاتبه‌ای دستور دادند که سود تسهیلات مسکن مهر مطابق شیوه‌های قبل محاسبه شود.


ثبت نظر

ارسال