برنامه زمان‌بندی استان‌ها برای اتمام مسکن مهر به زودی اعلام می‌شود

پنجره ایرانیان؛ مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای با تکذیب خبر منتشر شده از بخش خبری ۲۰:۳۰ در شامگاه یکم آبان ماه ۱۳۹۶، اعلام کرد: تعیین تکلیف ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به سازمان‌های تابعه این وزارتخانه واگذار شده است و برنامه زمان‌بندی استان‌ها برای اتمام مسکن مهر به زودی اعلام می‌شود.
  • چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 15:13

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در واکنش به بخش خبری ۲۰:۳۰ سیما در انتشار خبری با عنوان "وزارت راه جلوی بعضی طرح‌های مسکن مهر بلوک سیمانی چید" تاکید کرد که این خبر تکذیب می‌شود و محتوای مصاحبه انجام شده خبرگزاری صدا و سیما با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با خبر منتشره تطابق ندارد. حتی پست مصاحبه شونده که "قائم مقام" وزیر است به "معاون" در این بخش خبری تغییر یافته است.

بنابر این گزارش به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از نشر اکاذیب در حوزه مسکن مهر که موجب تشویش اذهان متقاضیان مسکن مهر می‌شود، به اطلاع می‌رساند؛ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در نامه‌ای به تاریخ 22/۷/96 به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرسازی جدید خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی اتمام مسکن مهر و تعیین تکلیف واحد‌های فاقد متقاضی شده است.

در این نامه تاکید شده است که پروژه‌های فاقد متقاضی بر اساس صورت‌جلسه مورخ 23/۱/96 شورای هماهنگی مسکن ضمن جداسازی از پروژه‌های باقی مانده و اعمال آن در سامانه مسکن مهر، نسبت به تعیین تکلیف آنها به صورت جداگانه توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت‌عمران شهرسازی جدید اقدام شود.

صورت‌جلسه مورخ 23/۱/96 شورای هماهنگی مسکن تاکید کرده است که این واحد‌ها شامل پروژه‌هایی است که فاقد متقاضی و خروج آنها از طرح مسکن مهر بر اساس مصوبات سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ هیات وزیران بوده است. در ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل اجرایی واگذاری واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی را به ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر جدید در استان‌ها ابلاغ و آنها موظف شدند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، مشخصات واحدهای طرح مسکن مهر فاقد متقاضی برای اطلاع عموم اعلام و منتشر کنند که این اقدام در همان زمان صورت گرفت و در سال ۱۳۹۵ نیز تکرار شد اما همچنان ۱۱۰ هزار واحد مسکن حتی با حذف شرایط خاص دریافت مسکن مهر، متقاضی ندارد و ساخت آنها متوقف و راکد شده است.

در پایان یادآور می‌شود که بر اساس نامه تاریخ 22/۷/96 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، حل و فصل مشکلات پروژه‌های دارای معارض مسکن مهر باید توسط ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر جدید در سراسر استان‌ها انجام شود.


ثبت نظر

ارسال