مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور:

قیمت اراضی در شهرک‌های صنعتی افزایش نخواهد یافت

پنجره‌ایرانیان: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: قیمت اراضی در ۸۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور افزایش نخواهد یافت.
  • شنبه 16 اردیبهشت 1396 ساعت 13:40

به گزارش ایسنا، علی یزدانی طی بازدید از شهرک‌های صنعتی لوشان و خرشک شهرستان رودبار و در نشست با جمعی از مسئولان شهرستان و صنعتگران با اشاره به عدم افزایش قیمت اراضی در ۸۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در ۲۰ درصد شهرک‌ها نیز اراضی براساس نرخ تورم محاسبه و به صنعتگران ۵ درصد و شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۰ تخفیف داده می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه بازدید از ۵۰۰ ناحیه صنعتی در دستور کار ما قرار دارد اضافه کرد: هدف از این بازدیدها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سازمان و تحقق بیانات مقام معظم رهبری در شعار سال، سیاست‌های ریاست جمهوری و ستاد اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در سفر سه‌روزه به گیلان از دوسوم شهرک‌های صنعتی استان بازدید و مشکلاتشان را بررسی کرده و موانع بنگاه‌ها، کمبودهای زیرساختی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور شهرک صنعتی لوشان را از شهرک‌های قدیمی و مهم کشور عنوان کرد و گفت: در این شهرک قدیمی واحدهایی وجود دارند که تولیداتشان در کشور قابلیت رقابت دارند.

این مسئول اضافه شدن راه‌آهن، وجود بزرگراه، تصفیه‌خانه، فیبر نوری و...را از مزیت‌های این شهرک دانست و خاطرنشان کرد: این شهرک باید ساماندهی و به مبلمان آن توجه شود.

وی افزود: طی سه ماه آینده بخشی از مشکلات این شهرک رفع خواهد شد و دیگر موانع آن‌که نیاز به تفاهم با سازمان‌های دیگر دارد نیز در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

مهندس یزدانی بابیان اینکه آموزش یکی از رسالت‌های اصلی ما است تصریح کرد: در این زمینه تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور به‌صورت رایگان آموزش مدیریتی و مهارتی دیده‌اند.

وی افزود: درزمینه پژوهش برخی از هزینه‌های تحقیقاتی را می‌پردازیم و همچنین ۵۰ درصد هزینه برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی، بخشی از هزینه‌های نمایشگاه‌های خارجی را متقبل می‌شویم.

مهندس یزدانی بابیان اینکه فضای کسب‌وکار در کشور بهبودیافته است بیان داشت: در سال گذشته ۴ هزار و ۳۱ قرارداد در کشور منعقد شد که ۷۳۰ قرارداد در ۵ روز پایانی سال بسته شد که این امر نشان از بهبود فضای کسب‌وکار در کشور دارد.

 مهندس احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شهرک صنعتی لوشان به‌عنوان یکی از اولین شهرک‌های استان از این ظرفیت برخوردار است که می‌تواند ازلحاظ زیست‌محیطی پذیرای صنایع غیر هوای پاک باشد.

وی افزود: در این شهرک ۲۰۰ هکتاری ۴۵ واحد تولیدی بهره‌بردار مستقر هستند که خوشبختانه ازلحاظ امکانات زیرساختی و امکانات زیرساختی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

شهیدی بابیان اینکه امسال شاهد پویایی تولید و اشتغال در استان خواهیم بود تصریح کرد: با اهتمامی که در مسئولان محترم استان وجود دارد و برنامه‌ریزی‌هایی که در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور صورت گرفته است شاهد اتفاقات خوبی در صنعت گیلان خواهیم بود.

در ادامه این نشست مهندس انصاری معاون سیاسی امنیتی فرماندار رودبار نیز گفت: شهرستان رودبار سومین قطب صنعتی استان و رتبه اول معدن است که با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان می‌یابد نواحی صنعتی توسعه یابد.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی لوشان قابلیت توسعه را دارد و می‌تواند در تولید و اشتغال استان بسیار موثرند باشد.



ثبت نظر

ارسال