معاون وزیر راه و شهرسازی:

نسخه جدید مقررات ملی ساختمان به‌زودی منتشر می‌شود

پنجره‌ایرانیان: معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تا پایان دولت نسخه جدید ویرایش شده مقررات ملی ساختمان منتشر می‌شود، گفت:‌ تعاملاتی با شرکت‌ها و اساتید آمریکایی برای انتقال تجربیات در بحث شبکه شتاب‌نگاری زلزله داشته‌ایم.
  • یکشنبه 5 دی 1395 ساعت 15:48

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‏زاده در نشست خبری حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در طول سه سال گذشته گفت: در حوزه حمل‌ونقل این مرکز دو پروژه بسیار مهم انجام داده است.

وی ادامه داد: سامانه PMS در سطح جاده‌های کشور راه‌اندازی شده‌اند که با راه‌اندازی این سامانه شناسنامه راه‌های شریانی کشورمان در دسترس مسئولان قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به کارکرد این سامانه گفت: بر اساس کارکرد این سامانه با توجه به منابع مالی محدود، پروژه‌های راهی اولویت‌بندی می‌شوند و بر اساس اولویت‌ها بودجه به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود. شکرچی زاده تاکید کرد: بنابراین با این سامانه می‌توان به عدالت سرزمینی دست‌یابیم.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های مهم این مرکز در بخش حمل‌ونقل تهیه برنامه عملیات طرح جامع ایمنی جاده‌ها است. وی با اشاره به مذاکره با کشورهای خارجی، گفت: مذاکراتمان با کشورهای توسعه‌یافته و خارجی در موضوعات مختلف شروع کرده‌ایم و اخیرا با وزیر حمل‌ونقل فرانسه مذاکراتی داشتیم و تجربه‌های تحقیقاتی انجام‌شده در بخش حمل‌ونقل بین دو کشور در حال انتقال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های این مرکز در بخش معماری و شهرسازی گفت: در تعریف اقدامات پژوهشی به دنبال ایجاد شهر سبز هستیم که به‌طورجدی تجربه‌های خود را با شرکت‌های خارجی صاحب‌نام در این زمینه در حال انتقال داریم.

رئیس مرکز راه، مسکن و تحقیقات ادامه داد: همچنین در حوزه ساختمان سیاست حفظ انرژی را دنبال می‌کنیم و در حال تدوین مقرراتی برای جزئیات فنی و اجرایی ساختمان‌ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهبود کیفیت مصالح ساختمانی گفت: سالانه چیزی حدود 5 میلیارد بتن در کشورمان مصرف می‌شود بر این اساس به دنبال ورود فناوری‌های نوین در بخش بتن هستیم و بر این اساس بتن 1404 را تعریف کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به بازبینی مقررات ملی ساختمان در دولت یازدهم گفت: نسخه جدید مقررات ملی ساختمان تا پایان این دولت منتشر می‌شود.

شکرچی‌زاده همچنین با اشاره به اقداماتی که در بحث زلزله و مقاوم‌سازی در برابر زلزله شده است، گفت: اخیرا با اساتید صاحب‌نام آمریکایی برای بحث مقابله با زلزله تعاملاتی داشته‌ایم و در هفته جاری همایشی با حضور اساتید آمریکایی در بحث شبکه شتاب‌نگاری در زلزله برگزار می‌کنیم.


ثبت نظر

ارسال