معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با مسئولان گلستان مطرح کرد؛

راه‌‏اندازی خانه گفتمان شهری راهی برای مرمت بافت‏‌های تاریخی

پنجره ایرانیان: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرمت و بهسازی بافت‏‌های تاریخی در مردم باید نهادینه شود، گفت: تنها راه‌حل احیای این بافت‌‏ها جریان سازی روند مرمت و بهسازی آن‌ها و راه‌‏اندازی گفتمان‏‌های شهری است.
  • یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 17:5

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سعید ایزدی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: با راه‏‌اندازی خانه گفتمان شهری و دعوت از استادان و منتقدان بافت، بسیاری از گله‌‏مندی‏‌های موجود حل‌شده و احیای این مناطق در بین مردم فرهنگ‌‏سازی می‏‌شود.

وی، مردم و بخش خصوصی را ارکان اصلی بهسازی و مرمت بافت‏‌های تاریخی دانست و افزود: با راه‌‏اندازی خانه‌‏های گفتمان، فضایی آزاد به وجود خواهد آمد که مردم، اساتید و منتقدان بافت طرح سوال کرده و با مسئولان احساس راحتی کنند.

ایزدی با تاکید بر این نکته که نقش بخش دولتی در احیا و بهسازی بافت‏‌های تاریخی، نقش حمایت‌گری است، اضافه کرد: دستگاه‏‌های متولی ازجمله شهرداری‏‌ها و میراث فرهنگی باید ناظر این اقدامات بوده و حمایت آنان از احیا و بهسازی بافت‏‌های تاریخی باید به‌گونه‌ای باشد که موجب دلسردی مردم و بخش خصوصی نشود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: موفقت آمیز بودن اجرای عملیات مرمت و بهسازی در مناطق مختلف باعث به جریان افتادن و تداوم این روند و مشارکت حداکثری مردم می‏‌شود.

وی بابیان اینکه به دنبال بهانه‌های خوب برای احیا و فعال‌سازی بافت‏‌های تاریخی هستیم، افزود: بازآفرینی شهری از دغدغه‏‌های مهم مسئولان است اما آنچه اهمیت دارد و باید بدان توجه بیش‌ازپیش کرد؛ مراقبت از اجرای کیفی عملیات بهسازی و عدم تخریب این مناطق است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای این کار لازم است نهادی نظارتی راه‌‏اندازی شود که خانه گفتمان می‏‌تواند زمینه‏‌ساز و پیام‌‏رسان این هدف باشد و با دعوت از اساتید و صاحبان فن و تجربه، نقاط ضعف و قوت بازآفرینی‌‏ها بررسی شود.


ثبت نظر

ارسال