رئیس اتاق تعاون ایران:

۷۵ درصد اقتصاد در بخش دولتی است

پنجره ایرانیان: به گفته رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه یکی از معضلات کشور دولتی بودن اقتصاد است گفت که ۷۵ درصد اقتصاد در بخش دولتی است.
  • یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 17:2

به گزارش ایسنا، بهمن عبداللهی چهارشنبه، ۲۶ آبان ماه در همایش کارآفرینی و توسعه اقتصادی در یاسوج بیان کرد: آنچه که می‌تواند اقتصاد را از دولتی بودن خارج کند، بخش غیردولتی شامل تعاونی‌ها و بخش خصوصی است و امیدواریم که این حرکت بتواند آثار مثبتی بر اقتصاد کشور داشته باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه ۳۱ اتاق تعاون استان در سراسر کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تعاون اقتصاد عدالت محور و مردم پایه است و این ظرفیت را در شکل دادن و ساماندهی جوانان تحصیل‌کرده استان دارد تا برای کاهش نرخ بیکاری استان گام‏‌های مثبتی بردارد.

عبداللهی اضافه کرد: جای تاسف است استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن نیروی انسانی تحصیل کرد، منابع خدادادی و طبیعی، طبیعت بکر و دست‌نخورده، جنگل‌‏های وسیع بلوط و آب فراوان بالاترین نرخ بیکاری کشور را داشته باشد.

همچنین سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیاد بودن می‌تواند کارآفرینی را متحول کند. یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید بهبود کسب‌وکار است که ایجاد تعاونی‌ها می‌تواند به تحقق این امر کمک کند.

خادمی بیان کرد: کارآفرینی می‌تواند به توسعه استان کمک کند و موتور محرکه توسعه اقتصادی، کارآفرینی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روح تعاونی در این استان از گذشته وجود داشت که امیدواریم با راه‌اندازی اتاق تعاون استان فرهنگ غنی تعاون احیاء و تقویت شود تا به کاهش بیکاری در استان کمک کند.

عزیز الله جعفری، رئیس کانون کارآفرینان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: درآمد و اقتصاد مبتنی بر منابع تجدید پذیر پایدارتر از اقتصاد مبتنی بر منابع تجدید ناپذیر است به‌عنوان‌مثال شهرستان گچساران در این استان به‌‏عنوان قطب نفت ایران محسوب می‏‌شود، اما نرخ بیکاری این شهرستان نسبت به شهرستان دنا بیشتر است. وی افزود: بلوط هزاران کاربرد دارد، اما تاکنون بدون استفاده مانده و به‌خوبی از این نعمت خدادادی استفاده‌نشده است درحالی‌که از همین بلوط می‏‌توان برای هزاران نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه دولتی یاسوج بیان کرد: هر هکتار آنغوزه این استان ۱۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد، بنابراین می‏‌توان گفت که مهم‌ترین علت بیکاری در این استان نبود فرهنگ کار و کارآفرینی است.


ثبت نظر

ارسال