خانه‌ای که می‌توان آن را با خود به سفر برد!

پنجره ایرانیان: به‌تازگی خانه خورشیدی متحرکی طراحی و ساخته‌شده که می‌تواند به همراه ساکنان خود جابجا شود.
  • شنبه 24 مهر 1395 ساعت 14:25

به گزارش ایسنا، برای افرادی که عاشق سفر و درعین‌حال خواهان استراحت در منزل خود هستند، شرکت طراح استونیایی"Kodasema" خانه خورشیدی موسوم به کودا (KODA) را ارائه کرده که یک خانه پیش‌ساخته کوچک است و ظرف کمتر از چهار ساعت از محل استقرار خود جدا شده و جابجا می‌شود.

این خانه از بتن با ترکیبات خاص کارخانه‌ای و با ویژگی بهره‌‏وری انرژی ساخته‌شده است. ساختار قدرتمند آن اجازه می‌دهد این سازه در سطوح مختلف بدون نیاز به فونداسیون مستقر شود. شیشه‌های چهار لایه، دیوارهای بتنی و عایق مصرف انرژی را به حداقل رسانده و به نگهداری دمای داخل کمک می‌کند. تمامی مواد مصرفی این سازه غیر سمی بوده و قابلیت بزرگ‌تر شدن با افزودن فضای اضافی را دارند.

فضای اولیه ساخته‌شده کودا 25 مترمربع بوده و دارای فضای نشیمن و سرویس بهداشتی است، البته به دلیل استفاده از شیشه‌های بزرگ نور طبیعی به داخل منزل نفوذ کرده و استفاده از نور مصنوعی کاهش یافته است. در جلوی این شیشه‌های بلند نیز تراس قرار گرفته تا مانع ورود نور و گرمای بیش‌ازاندازه به داخل شود.

سقف این سازه از پنل‌های خورشیدی پوشیده شده که انرژی بیش از نیاز این منزل را تولید می‌کند. در منزل خورشیدی سیستم فاضلاب، تصفیه آب و برق موجود است، اما می‌توان برای مدت کوتاهی از دیگر منابع انرژی نیز استفاده کرد.

این منزل برای تابستان می‌تواند در کنار ساحل و در زمستان در مکانی دنج مستقر شود و قابلیت انتقال به محیط کار، کلاس درس، کارگاه و یا استودیو را نیز دارد. طراحی هوشمند اجازه استفاده بهینه از هر مترمربع این منزل را فراهم کرده و حتی مواد مصرفی آن نیز با این ایده هماهنگ هستند.

قیمت خانه خورشیدی کودا 85 هزار یورو بوده که این قیمت با تجهیزات مختلفی همچون گرمایش، تهویه، آب و برق افزایش می‌یابد.


ثبت نظر

ارسال