مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی:

بهسازی پنجره‌ها؛ یکی از برنامه ‏های مصوب سال 1395

پنجره ایرانیان: چند برنامه‌ اجرایی در جهت اقتصاد مقاومتی تا افق ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها شامل بهسازی پنجره‌ها مطابق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و دیگری هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات مناسب کنترل گرمایش، سرمایش، روشنایی و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف است.
  • شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 11:14

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی حوزه مسکن که صبح روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن برگزار شد به معرفی پروژه‌های حوزه مسکن با رویکرد اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت. در این نشست ضمن ارائه پیشنهادهایی در این زمینه، راهکارهای پیاده‌سازی دیدگاه اقتصاد مقاومتی در بخش مسکن شامل رونق‌ بخش مسکن و بهسازی حاشیه کلانشهرها مورد بررسی قرار گرفتند.

رامین یعقوبی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، در سخنان خود با اشاره به جزئیات پروژه‌های مصوب سال ۹۵، تاکید کرد که دو موضوع رونق بخش مسکن و بهسازی حاشیه کلانشهرها به این پروژه‏ها اضافه شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که این برنامه‌ها به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده‌اند، افزود: باید برنامه‌های ۵ تا ۱۰ ساله برای عملیاتی کردن پروژه‌ها داشته باشیم تا در پایان سال پیشرفت پروژه‌ها محسوس باشد.

وی همچنین به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای کاهش شدت مصرف انرژی در ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: چند برنامه‌ اجرایی در جهت اقتصاد مقاومتی تا افق ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها شامل بهسازی پنجره‌ها مطابق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و دیگری هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات مناسب کنترل گرمایش، سرمایش، روشنایی و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف است. ضمن این‌که در ساختمان‌های دولتی نیز برنامه‌هایی مانند بازسازی موتورخانه و آموزش و فرهنگ‌سازی کارکنان پیشنهاد شده است که اجرایی شدن آن گامی در جهت اقتصاد مقاومتی است.

سعید متمول معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به تعیین «بهسازی حاشیه کلانشهرها» به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در بافت‌های نابسامان شهری فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته است. آنچه در حوزه ساماندهی بافت‌های نابسامان شهری اهمیت بسزایی دارد جریان‌سازی است نه پروژه‌سازی. ما در صدد هستیم از فرایند ساماندهی حمایت کنیم، در راه تسهیل پرداخت وام بهسازی گام برداریم و شرایطی را فراهم آوریم تا مردم نسبت به ساماندهی این مناطق از خود اشتیاق نشان دهند.

وی افزود: از آن‌جا که اکثر سازمان‌ها با توجه به بودجه، پروژه‌هایی را تعریف کرده‌اند برای گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی باید به اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها بپردازیم.

معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره عنوان انتخابی «بهسازی حاشیه کلانشهرها» نیز گفت: این بهسازی نباید الزاما به حاشیه کلانشهرها محدود شود. گاه ساماندهی در شهرهای میانی می‌تواند تاثیر به مراتب بیشتری از پرداختن به این معضل در کلانشهرها داشته باشد.

 

 

 


ثبت نظر

ارسال