توقف صعود قیمت گریدهای پلیمری در بازارهای جنوب آسیا

پنجره ایرانیان: در هفته آخر فروردین ماه بازارهای آسیایی تحت تاثیر کاهش تقاضا هفته ‏ای نسبتا آرام را سپری کردند تا روند صعودی قیمت ‏ها در دومین هفته آوریل متوقف شود و در بعضی از گریدها هم کاهش نرخ مشاهده شود. همچنین قیمت اتیلن مجددا با 10 دلار افزایش نرخ مواجه شده و با قیمت 1170 دلار به ازای هر تن معامله شد.
  • سه شنبه 31 فروردین 1395 ساعت 7:39

به گزارش اینپیا، قیمت محصولات پلیمری هم که در هفته‏ های گذشته با افزایش مواجه شده بودند، در هفته جاری روزهای آرامی را تجربه کردند و حتی در بعضی از گریدها ضعف تقاضا و افزایش عرضه ها منجر به نزولی شدن نرخ شان شد.

در هفته جاری قیمت بیشترکالاها نزولی بود، در این بین بیشترین کاهش مربوط به کالاهای پلی اتیلن سبک خطی و فیلم بود که به ترتیب با 45 دلار کاهش نرخ مواجه شدند. کاهش نرخ پلی اتیلن سبک خطی چیزی در حدود 3.5 درصد می باشد که رقم قابل توجهی است. کمترین کاهش نرخ نیز مربوط به پلی استایرن معمولی  و با 5 دلار کاهش است.

تنها کالایی هم که در هفته جاری صعودی بود پلی اتیلن سنگین بادی است که با 5 دلار افزایش نرخ و به قیمت میانگین 1260 دلار معامله شد.

کالاهای پی.وی.سی، پلی استایرن‏ های مقاوم و انبساطی  نیز در هفته جاری  بدون تغییر بودند. بعد از اعلام نرخ توسط شرکت فورموسای تایوان برای محموله‏ های با سررسید ماه مه 2016 شاهد افزایش 30 دلاری قیمت محصول پی.وی.سی این پتروشیمی هستیم ولی تا کنون تمامی خریداران و به خصوص در کشور هندوستان در مقابل این افزایش نرخ مقاومت کرده اند. ولی اکثر تحلیل گران بازارهای جهانی اعتقاد دارند که خریداران در نهایت مجبور خواهند بود که این میزان افزایش نرخ را بپذیرند.

 


ثبت نظر

ارسال