اطلاعیه انجمن ملی پلاستیک:

لغو نشست B2B با هیئت تجاری ترکیه

پنجره ایرانیان: انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران در خصوص لغو جلسه رو در روی هیئت تجاری ترکیه با فعالان و تولید کنندگان صنعت پلاستیک، اطلاعیه ای صادر کرد.
  • سه شنبه 31 فروردین 1395 ساعت 7:50

 به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، پس از لغو جلسه B2B هیئت تجاری ترکیه با فعالان و تولیدکنندگان صنعت پلاستیک ایران، نماینده هیئت ترکیه خانم ژاله فلیز (Jale Filiz) از انجمن صنعتگران پلاستیک ترکیه «pagder»، با ارسال ایمیلی به آقای مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران، دلایل لغو این سفر را اعلام کرد.

متن اطلاعیه انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران به اضافه توضیحات خانم فلیز به شرح زیر است:

به نام خدا

اطلاعیه انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران در خصوص لغو نشست رو در رو با هیئت تجاری ترکیه

 انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، بر اساس رسالت خود که بر پایه تعالی نام میهن ایران در عرصه صنعت و اقتصاد به طور عام و صنعت پلاستیک و پلیمر به طور خاص استوار است، همواره تلاش خود را بر رونق کسب و کار و رفع موانع پیش روی در زمینه های مختلف، معطوف کرده است.

 بر این اساس یکی از مسائل مورد توجه انجمن ملی که بر پایه مطالعات بازار در حال انجام است، بسط و گسترش صادرات و توجه به بازارهای خارجی در فضای پسابرجام است. در این میان انجمن با رصد بازار کشورهای هدف و به ویژه کشورهای همجوار، فعالیت‏ هایی را برای ارتباط با بازرگانان و تولیدکنندگان صنعت پلاستیک آغاز کرده است.

 همان گونه که استحضار  دارید بنا بود تا روز پنجشنبه 26 فروردین ماه سال جاری ساعت 11 صبح در  اتاق تهران جلسه B2B تولیدکنندگان صنعت پلاستیک و بازرگانان کشور ترکیه با همتایان ایرانی خود با محوریت کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران و انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، برگزار شود.

 لازم به ذکر است برای برگزاری این برنامه، انجمن ملی از اسفند ماه نسبت به اطلاع رسانی و انجام ثبت نام از شرکت های داخلی اقدام کرد. پس از این اقدام شرکت های ایرانی با استقبال از این نشست، نسبت به ثبت نام اقدام کردند. همچنین در روزهای قبل از برگزاری نشست نیز انجمن مقدمات را به صورت مطلوب و شایسته‌ای انجام داد؛ مانند؛ هماهنگی حمل و نقل، دعوت از سخنرانان برای افتتاحیه، زمانبندی برای هر شرکت در ملاقات رو در رو، پذیرایی و نهار و ...

 متاسفانه تنها کمتر از 12 ساعت تا برگزاری این برنامه، نماینده هیئت تجاری ترکیه با ذکر دلایلی که در ادامه به آن اشاره می شود، خبر از لغو برگزاری این نشست داد.

نماینده هیئت ترکیه خانم ژاله فلیز (Jale Filiz) از انجمن صنعتگران پلاستیک «pagder» با ارسال ایمیلی به آقای مهدی پورقاضی رئیس محترم کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران، عنوان کرد؛ با توجه به عدم حضور سه شرکت و همچنین مشکلاتی مانند، زمان، پرواز و... برنامه خود را لغو کرده است.

 در ادامه نامه به موانع قانونی اشاره شده است که بر اساس قوانین کشور ترکیه، هیئت با کمتر از 10 شرکت نمی تواند در جلسه‏ های (B2B) شرکت کنند و در حال حاضر تنها 7 شرکت آماده حضور هستند.

نماینده هیئت ترکیه با اظهار تاسف از لغو این برنامه تاکید کرده که آنها مجبور به این کار بوده و تلاش هایشان برای رفع موانع، بدون نتیجه مانده است. همچنین در ادامه نسبت به تحقق دیدارهای بعدی و گسترش روابط تاکیده شده است.

 دلیل دیگر برای لغو این نشست، موضوع Chinaplas عنوان شده که در ایمیل دیگری به امضای خانم فلیز و خطاب به آقای پورقاضی به آن اشاره شده است. خانم فلیز نوشته‌اند: به دلیل تنش در روابط روسیه و ترکیه، این مسئله بر روابط چین با ترکیه نیز تاثیرگذار بوده و کشور چین محدودیت هایی را برای اخذ ویزا برای اتباع ترکیه، ایجاد کرده است. به همین دلیل برخی از شرکت ها، سفر خود به ایران را برای گرفتن ویزای چین لغو کرده اند.

در پایان هیئت ترکیه با اذعان به حرفه ای نبودن این کار، آمادگی خود را برای جبران مسئله پیش آمده اعلام کرده است. این اطلاعیه بر حسب وظیفه و جهت اطلاع رسانی شفاف در خصوص موضوع فوق از سوی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، تهیه و به اطلاع فعالان و تولیدکنندگان محترم صنایع پلاستیک و پلیمر می رسد.


ثبت نظر

ارسال