هلندی‌ها خانه را هم چاپ می‌کنند

پنجره ایرانیان: معماران هلندی در حال ساخت خانه‌ای به روش چاپ سه‌بعدی هستند و امیدوارند با این کار علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، انقلابی در صنعت خانه سازی بوجود آورند. ماده به کار رفته در این خانه‌ها پلاستیک آلی است یعنی ماده‌ای که بوفور در کشورها یافت می‌شود.
  • چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 12:37

هانس فرمولن، از طراحان این پروژه می‌گوید که این شیوه خانه سازی هیچ نوع زباله‌ای بر جا نمی‌گذارد. شاید با این شیوه نتوان زیباترین خانه‌ها را ساخت اما می‌توان شیوه‌ای از شهرسازی سازگار با محیط زیست را برای آینده به وجود

 آورد.او می‌گوید: این به این معنا نیست که همه چیز باید به شکل گرد یا منحنی یا اشکال عجیب باشد، اما ممکن است چنین چیزی هم خلق شود. ما در حال حاضر در حال ایجاد تکنیک جدیدی برای ساخت دیوار به شیوه یکپارچه هستیم یعنی ساخت دیوار با تمام ملزومات آن مثل سیستم‌های مربوط به آب، برق و دیگر تاسیسات.

او می‌افزاید: سعی داریم تمام این مجموعه یکپارچه را به شیوه‌ای هوشمندانه خلق کنیم و تا جایی که می‌توانیم از مواد مورد استفاده بکاهیم و در نهایت خانه‌ای هوشمند بسازیم.قرار است خانه‌هایی در نهایت ساخته شوند که بتوان قطعات آن را به سادگی از هم جدا و در مکانی دیگر، آنها را دوباره به هم متصل کرد.

او می‌گوید: در حال حاضر صنعت ساخت و ساز به این موضوع محتاطانه می‌نگرد. در حالی که زندگی دیجیتالی می‌تواند این صنعت را بطور کامل به یک صنعت سبک‌تر و منعطف تر تبدیل کند. به گونه‌ای که شما بتوانید به صورت آنلاین ایده‌های‌تان را با دیگران در میان بگذارید و محله‌تان را ارتقا ببخشید. یا ایده‌های‌تان را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید و سپس نتیجه نهایی را برای دستگاه بفرستید.تا سال ۲۰۱۷ میلادی با ساخت بلوک‌ های ساختمانی به شیوه سه‌بعدی، بنایی با 13 اتاق و به سبک خانه‌های سنتی هلند ساخته خواهد شد. سال گذشته نیز یک شرکت چینی آپارتمانی پنج طبقه را به شیوه چاپ سه‌بعدی و با مواد بازیافت شده ساخته است.


ثبت نظر

ارسال