در مصاحبه پنجره ایرانیان با مدیریت ویندور مطرح شد:

ویندور برای ماندن آمده است

  • شنبه 15 آبان 1395 ساعت 10:35

شرکت ویندور، فقط چهار سال است که فعالیت خود را در صنعت در و پنجره آغاز کرده است، اما در همین بازه کوتاه زمانی توانسته برای خود در شمال غرب کشور آوازه‏ای به‌‏هم رساند. ویندور در شهر ارومیه در زمینه توزیع محصولات مختلف مرتبط با صنعت در و پنجره فعالیت‏‌های خود را ادامه می‌‏دهد. این مجموعه با ارائه محصولات متنوعی شامل ماشین‌‏آلات مونتاژ در و پنجره، یراق‌‏آلات، ملزومات تولید شیشه و محصولات دیگر خدمات گسترده‏ای را به تولیدکنندگان این عرصه ارائه می‌‏دهد. البته بنا بر اظهارات مدیریت ویندور، این شرکت در انتخاب محصولات خود صرفا کیفیت را مد نظر قرار می‏‌دهد و با جدیت فراوانی تلاش می‏‌کند تا محصولاتی به‌‏روز، باکیفیت و البته با قیمتی مناسب را تهیه و در اختیار مصرف‌‏کنندگان نهایی قرار دهد. همه این تلاش‏‌های بی‏‌وقفه تنها یک دلیل دارد، ویندور آمده است که بماند و ماندگاری با سودجویی منافات دارد. اگر قرار بر ماندن است باید منافع خود را به منافع صنعت کشور گره زد تا ضمن کسب منفعت از طریق کسب و کار شرافتمندانه، بتوان در مسیر ارتقا و رشد صنعت کشور گام برداشت. برای اطلاع از فعالیت‏‌های ویندور گفت‌گویی را با مدیریت این شرکت، خانم میرزایی ترتیب دادیم که با هم آن را می‌‏خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیبهایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟

مجموعه ویندور مدت چهار سال است که فعالیت خود را به طور کاملا تخصصی در زمینه واردات و توزیع یراق‌‏آلات و پروفیل آغاز کرده است و با وجود فراز و نشیب‏‌های فراوان صنعت ساختمان خصوصا در حوزه در و پنجره، کماکان فعالیت خود را در این صنف ادامه می‏‌دهد. افزون بر این، ویندور با افزایش تنوع محصولات و ارائه محصولات نوین و به‏‌روز، دامنه فعالیت خود را روزبه‏‌روز گسترش می‏‌دهد.

  در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه میشود؟

ویندور در حال حاضر مجموعه‏‌ای کامل از نیازمندی‏‌های صنعت یو.پی.وی.سی را ارائه می‏‌دهد. محصولات ویندور شامل این موارد هستند: برترین پروفیل‏‌های تولید داخل و دو نوع پروفیل با کیفیت عالی محصول کشور ترکیه؛ انواع یراق‌‏آلات در و پنجره که همگی محصول کشور ترکیه می‏‌باشند؛ دستگاه‏‌های مونتاژ در و پنجره که محصول ترکیه هستند؛ لوازم و یراق‏‌آلات صنعت شیشه؛ لوازم یدکی دستگاه‌‏ها؛ توری‏‌های پلیسه‌‏ای و انواع پروفیل‌‏ها و یراق‌‏آلات مربوطه؛ پروفیل‏‌های تقویتی؛ پخش پانل‏‌های لامبری؛ و محصولات دکوراتیو شیشه. اخیرا نیز محصول شیشه بالکنی به سبد محصولی ویندور افزوده شده است.

کیفیت محصولاتی که ارائه می‌‏دهید، در چه سطحی قرار دارد؟

با توجه به اینکه ویندور تصمیم به حضور بلندمدت در صنف در و پنجره داشته و رضایت دائمی مشتریان را همواره در اولویت اول خود قرار داده است، لذا ویندور کیفیت محصولات خود را همیشه در درجه اول اهمیت برای خود قرار داده و قبل از افزودن کالایی به لیست محصولات خود، از لحاظ کیفی آن را مورد بررسی همه‏‌جانبه قرارداده و تست‌‏های لازم را انجام داده یا گواهی تست‏‌های مربوطه را اخذ می‏‌کند. در حال حاضر اکثر محصولات ویندور دارای گارانتی می‏‌باشند که خود نشانگر توجه ویژه ویندور به کیفیت محصولات می‌‏باشد.

برای بهره‌‏گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده‌‏اید؟

ویندور در راستای بهره‌‏مندی از دانش و فناوری‏‌های روز، همیشه تلاش فراوانی به خرج داده است تا اولا با بهره‌‏گیری از بهترین کارشناسان و همکاران، کاستی‏‌های صنعت را تا حد امکان در داخل کشور عزیزمان جبران کند و ثانیا با کسب اطلاع از نوآوری‏‌های صورت پذیرفته در سطح جهان، همیشه بهترین محصولات را با پایین‌‏ترین قیمت ممکن آن، در اختیار مشتریان و همکاران مجموعه قرار دهد. کارشناسان مجرب فروش داخلی، بخش تجارت بین‏‌الملل و بخش خدمات دستگاه‏‌های مونتاژ، سیستم‏‌های حمل و ارسال و خدمات در سطح کیفی بالا از نمونه‏‌های بارز این تلاش‌‏ها می‌‏باشد.

به نظر شما، برای تولید یک پنجره استاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟

تولید پنجره‌‏های نامرغوب بدترین و بزرگترین ضربه را به صنف یو.پی.وی.سی وارد می‏‌کند و باعث رکود در کل صنعت یو.پی.وی.سی می‏‌شود. به همین علت کنترل کیفیت پنجره‏‌ها نیز اهمیت به‏‌سزایی دارد. این کنترل در مرحله اول باید از تولیدکنندگان و واردکنندگان پروفیل شروع شود. 

متاسفانه در حال حاضر برخی با جعل استانداردها و گواهینامه‌‏های کیفی محصولات، مبادرت به عرضه محصولات نامرغوب، آن هم صرفا به خاطر سود بیشتر و سوء استفاده از آشفته بازار صنعت یو.پی.وی.سی می‏‌کنند،که اولا باید تولیدکنندگان پنجره از خرید این نوع پروفیل‏‌ها خودداری کنند و ثانیا دولت نیز باید با نظارت کامل و مستمر، از ادامه فعالیت چنین کارخانجاتی جلوگیری کند.

در مرحله دوم، واردکنندگان یراق‌‏آلات نیز باید به خاطر اندکی سود بیشتر به انصاف و وجدان خود پشت نکنند و یراق‌‏آلات با کیفیت بالا را جهت واردات انتخاب کنند.

در مرحله پایانی باید خاطر نشان کرد این مهارت و مهندسی تولیدکننده پنجره و مونتاژکار است که بهترین محصولات را تبدیل به بهترین پنجره می‏‌کند و باید تمهیدات آموزشی و مهارتی برای تولیدکنندگان پنجره فراهم کرد تا این مهم به انجام رسد.

نهایتا باید همه دست‏اندرکاران صنعت ساختمان این موضوع را در نظر داشته باشند که ساختمان محصولی با عمر بالا و ارزشمند می‌‏باشد. هر صنفی که در این محصول دستی دارد، باید جدیت بیشتری از خود نشان دهد تا هم رفاه عموم میسر گردد و هم کشورمان رو به پیشرفت و توسعه آورده و از هزینه‏‌های گزاف و بیهوده خودداری شود.

به نظر شما وجود پنجره‏‌سازهای بی‌‏شناسنامه در بی‏‌اعتبار کردن این صنعت چقدر تاثیر دارند؟ اگرتاثیر منفی در این خصوص دارند، راهکارجلوگیری از فعالیت آنها چیست؟

در راستای ایجاد اعتبار بیشتر به بخش در و پنجره یو.پی.وی.سی باید تمهیداتی در جهت آموزش تئوری و عملی مهارت این صنف ایجاد گردد. در این خصوص تولیدکنندگان پروفیل و واردکنندگان محصولات برند با هماهنگی آموزشگاه‌‏های فنی و حرفه‌ای دوره‌‏هایی را برگزار و گواهینامه به‌‏روزآوری تولیدکنندگان را صادر کنند و اطلاع‏‌رسانی عمومی نیز برای خرید از این تولیدکنندگان صورت گیرد. همچنین ماهنامه پنجره ایرانیان نیز در این خصوص نقش بسیار خوبی داشته است که از زحمات این مجموعه نیز کمال تشکر راداریم.

 نشریه پنجره ایرانیان-سال نهم-شماره 108-مهر95


ثبت نظر

ارسال