مهندس پور سلطانی در گفتگو با پنجره ایرانیان اعلام کرد

پنجره تمام عایق با گسکت‌های( TPE) گروه صنعتی عایق صدفی

اشاره: گروه صنعتی عایق صدفی از با سابقه‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی در گامی تازه برای ساخت پنجره تمام عایق اقدام به ساخت و عرضه گسکت‌های در و پنجره یوپی‌وی‌سی کرد.
  • شنبه 12 مرداد 1392 ساعت 9:42

مهندس پورسلطانی، مدیرعامل گروه صنعتی عایق صدفی در گفتگو با پنجره ایرانیان تاکید زیادی روی دقت در مزیت‌های فنی و استانداردهای کیفیت گسکت‌های انتخابی از سوی سازندگان در و پنجره‌ها دارد، به ویژه اینکه محصول ارائه شده از سوی این شرکت موفق و خوش‌آتیه ایرانی دارای تنوع رنگ بوده و وقتی از مدیرعامل گروه صنعتی عایق صدفی پرسیدم: برای خرید گسکت‌های ارائه شده چه مراحلی باید طی شود؟ اعلام کرد: مشتریان می‌توانند با واحد فروش این شرکت تماس بگیرند تا مقاطع موجود به صورت نمونه با کدهای مربوطه ارسال و پس ازبررسی فنی وکیفی می‌توانند از این شرکت خریداری نمایند. او می‌گوید: این گسکت‌ها تغییر رنگ  نمی‌دهد و در مقابل اشعهUV  دچار ترک خوردگی نمی‌شود و متناسب با ابعاد و مقاطع مختلف پروفیل مصرفی جهت ساخت در و پنجره با آب‌بندی و هوابندی عالی است به نحوی که ضخامت این گسکت‌های به گونه‌ای است که از لرزش شیشه نیز جلوگیری می‌کند و گسکت‌های گروه صنعتی عایق صدفی  به واسطه سطح آغشته به روغنی غیرفرار به راحتی و با سرعت نصب می‌شود که همین مساله باعث افزایش سرعت کار در پروژه و در نهایت کاهش هزینه خواهد شد. جزییات بیشتر درباره مزیت گسکت‌های عایق صدفی را در این گفتگو بخوانید: 

برای مشاهده متن گفتگو به صورت پی دی اف اینجا کلیک کنید

  •  ابتدا درباره شرکت تولیدکننده گسکت عرضه شده و سابقه آن توضیح دهید و اینکه عمده محصولات این شرکت شامل چه کالاهایی می‌شود؟

گروه صنعتی عایق صدفی در سال 1382 با جواز تاسیس تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ‌در استان آذربایجان‌غربی شروع به فعالیت کرد. در ابتدای با توجه به عدم شناخت کافی نسبت به مزایای پنجره‌های ساخته شده با پروفیل یوپی‌وی‌سی ‌در صنعت ساختمان ایران و نیز عدم توجیه فنی- اقتصادی تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی در داخل کشور، واردات پروفیل از کشور آلمان و ترکیه با توجه به پیشرفت این صنعت در آن کشورها مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با کمپانی فیرات (winhouse) جهت عقد قرارداد واردات پروفیل یوپی‌وی‌سی از ترکیه اقدام کردیم و ماشین‌آلات جهت مونتاژ در و پنجره‌های دوجداره از شرکت Elumatec آلمان و خط کامل مونتاژ شیشه‌های دوجداره از شرکت CMS ترکیه خریداری شد. و در سال 1385 با ارائه محصولی نوین در صنعت در و پنجره‌ با برند Alupwin اقدام به ثبت اختراع و نوآوری در این صنعت کردیم.

  •   اشاره کردید که در صنعت در و پنجره نوآوری داشتید و آن را ثبت هم کرده‌اید. شفاف‌تر توضیح می‌دهید که محصول ارائه شده از چه مختصاتی برخوردار است؟

 این محصول به صورت پروفیل کامپوزیت ترکیبی از آلومینیوم در نمای بیرون و یوپی‌وی‌سی در نمای داخل است که خوشبختانه مورد توجه صنعتگران قرارگرفت و در حال حاضر تولید پروفیل و مونتاژ در و پنجره این محصول در واحد توسعه این شرکت (شهرک شمس‌آباد تهران) انجام می‌شود. البته تاکید می‌کنم که در سال 1388 با توجه به جدی‌تر شدن بهینه‌سازی در مصرف انرژی و پس از آن اجرای فاز نخست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و نیز ضرورت جلوگیری از ورود آلودگی صوتی و دیگر آلاینده‌ها به ساختمان، مصرف پروفیل پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی بسیار رونق گرفت و تامین بخشی از نیاز بازار مصرف پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ‌از شرکت وین‌هاوس در دستورکار شرکت قرار گرفت که در حال حاضر با 120 نماینده فعال در مونتاژ پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی‌ با برند وین‌هاوس به فعالیت در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ادامه می‌دهیم.

  •   انگیزه گروه صنعتی عایق صدفی از انتخاب گسکت ساخته شده از مواد ترموپلاستیک الاستومر و عرضه آن به بازار ایران چه بوده و روند استقبال بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ببینید؛ در بخش تحقیق وتوسعه گروه صنعتی عایق صدفی (R&D) ازسال1386، استفاده از مواد TPE (ترموپلاستیک الاستومر) برای عرضه گسکت‌های در و پنجره مورد توجه قرارگرفت و با توجه به مزیت فنی و اقتصادی این مواد و کاربرد آن در صنایع مختلف دنیا نظیر خودرو، ساختمان، لوازم پزشکی، لوازم خانگی، لوازم صنعتی و ... عزم این گروه صنعتی جدی‌تر شد تا آنجا که استفاده ازاین مواد در تولید درزگیر شیشه‌های خودرو و ساختمان هدف بعدی این مجموعه بود و در فاز اول در سال 1388 تولید گسکت‌های دوجزئی مورد مصرف در شرکت‌های تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی‌ به صورت درزگیرهای سرخود شروع شد و در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیاز شرکت‌های تولید پروفیل ایرانی در یکی دیگر از شرکت‌های این مجموعه یعنی شرکت کیمیا باختر تولید می‌شود. البته باید یادآوری کنم که با توجه به بررسی بازار و نیاز فعالان صنعت در و پنجره به گسکت‌های نرم و استفاده آن به صورت دستی در ساخت در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی ‌و آلومینیوم مراحل بعدی فعالیت را در فاز دوم کلید زدیم چرا که که در حال حاضر استفاده از گسکت‌های EPDM و PVC در صنعت پنجره‌های دوجداره کاربرد دارد.خوشبختانه باتوجه به مزیت‌های کیفی و قیمتی این محصول روند استقبال بازار بسیار خوب بوده است و بازخوردهای خوبی هم گرفته‌ایم. برای اطلاع بیشتر توجه خوانندگان را به نمودار شماره 1 جلب می نمایم.

   درباره کیفیت فنی گسکتTPE از حیث مقاومت، و اکسیده شدن در برابر تغییرات آب و هوایی توضیح دهید و بفرمایید محصولی که شما به بازار عرضه می‌کنید دارای چه استانداردهای فنی است و چه تضمینی برای آن در نظر گرفته‌اید؟

اصطلاح TPE مخفف ترمو پلاست الاستومر است. الاستومر پلیمری است که قابلیت ارتجاعی زیاد دارد. نام الاستومر از دو قسمت تشکیل شده است. «الاستو» برگرفته از لاستیک به معنای ارتجاعی و «مر» برگرفته از پلیمر است. الاستومرها در ساخت محصولات زیادی مانند لاستیک اتومبیل، سیل‌های آب‌بندی، برف پاک‌کن‌ها، قطعات داخلی و خارجی خودرو‌ها (سپرها، ضربه‌گیرها و قطعات دیگر لاستیکی خودرو) پوشش‌های سیم و کابل، وسایل ورزشی، پزشکی و هوا فضا به کارگرفته می‌شود. مقاومت عالی دربرابر مواد شیمیایی و شرایط جوی و ازن و خاصیت لاستیکی بالا قابلیت این مواد را به منظور تجمیع مزایای پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها فراهم آورده و بنا بر نوع فازهای پلاستیک و لاستیک و همچنین نوع پیوندهای بین این دو فاز به گروهای ذیل طبقه‌بندی شده است.TPV ( EPDM/PP ) – TPS ( SEBS ) - SBS- TPU - TPO – COPA. این مواد در تمامی تست‌های RAL GZ716-1- CSTB مورد تایید قرار گرفته و دارای استاندارد RAL آلمان و CSTB فرانسه و تضمین 10 ساله در شرایط جوی مختلف بر این مواد است.برای اطلاعات بیشتر به نمودار شماره 2 دقت کنید:

    مزیت‌های فنی گسکت TPE را در چه می‌دانید و تولیدکنندگان و سازندگان در و پنجره‌های دوجداره در انتخاب گسکت باید چه مسائل فنی و کیفی را در نظر بگیرند؟

درباره مزیت‌های فنی گسکت‌های TPE باید تاکید کنم که درترکیب مواد به علت استفاده از EPDM  دارای قابلیت ارتجاعی بسیار خوب و برگشت به حالت اولیه در تمامی شرایط جوی و دمایی( از منهای40 درجه تا  بالای130 درجه سانتی‌گراد) و کارایی طولانی‌مدت است. این گسکت‌ها تغییر رنگ  نمی‌دهد و در مقابل اشعهUV  دچار ترک خوردگی نمی‌شود و متناسب با ابعاد و مقاطع مختلف پروفیل مصرفی جهت ساخت در و پنجره با آب‌بندی و هوابندی عالی است به نحوی که ضخامت این گسکت‌های به گونه‌ای است که از لرزش شیشه جلوگیری می‌کند و گسکت‌های گروه صنعتی عایق صدفی  به واسطه سطح آغشته به روغنی غیرفرار به راحتی و با سرعت نصب می‌شود که همین مساله باعث افزایش سرعت کار در پروژه و در نهایت کاهش هزینه خواهد شد. مزیت دیگر این گسکت‌ها، تنوع رنگ درتمامی رنگ‌های موجود در کاتالوگ RAL (مشکی، طوسی، قهوه‌ای و ...) است. از حیث مزیت فنی هم باید تاکید کنم که با توجه به پایین بودن چگالی حجمی (دانسیته) این مواد – یعنی به ازای هر کیلوگرم موادخام مقدار متر طول بیشتری می‌توان از این مواد به نسبت به مواد دیگر تولید کرد-  در طیف گسترده‌ای از سختی‌های Shore 20A  تا Shore 70 D تولید می‌شود که با بسته‌بندی مناسب و بادوام و در نهایت قیمت ایده‌آل به بازار عرضه می‌شود. لذا توصیه می‌شود که سازندگان در و پنجره برای انتخاب گسکت جهت ساخت پنجره‌ای تمام عایق و کسب رضایت مشتریان خود، حتما به مزیت‌های فنی و استانداردهای کیفی گسکت‌ها دقت داشته باشند.در جدول شماره یک جزییات مختصات فنی گسکت ها ارائه شده است. نگاه کنید:

  •   انتخاب یک گسکت با کیفیت و مزیت‌های فنی برتر و شناخته شده در سطح جهانی چه تاثیری در تولید و ساخت در و پنجره با کیفیت بالا، صرفه‌جو و دوستدار محیط زیست خواهد داشت؟

استفاده ازگسکت مناسب درتولید و ساخت در و پنجره می‌تواند ضریب عایق حرارتی وصوتی در و پنجره‌ها را بالا برده، آب‌بندی مناسبی داشته باشد، تاثیر مخرب برمحیط زیست نداشته و در نهایت رضایت مصرف‌کننده نهایی در و پنجره را به همراه داشته باشد.

  •   آیا گسکت‌های تولیدی باتمام مقاطع پروفیل تولید داخل یا وارداتی همخوانی دارد؟

با توجه به اینکه قالب‌های تولید گسکت با نقشه‌های CAD طبق نمونه طراحی و در شرکت‌های معتبر ساخته می‌شود، با تمام مقاطع پروفیل تولیدی همخوانی دارد.

  •   به عنوان یکی ازشناخته‌شده‌ترین افراد و شرکت‌های صنعت در و پنجره دوجداره فکر می‌کنید پروفیل‌های گسکت سرخود با پروفیل‌های فاقد گسکت چه تفاوت‌ها ومزیت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند؟

در پروفیل‌ها با گسکت‌های سرخود سرعت مونتاژ بسیار بالا است، فقط چنانچه پس از مونتاژ پنجره، اقدام به تعویض لاستیک سرخود نمائید، جایگزین کردن آن به سختی انجام می گیرد اما سایر ویژگی‌های دو گسکت مشترک است.

  •   استفاده از گسکت تاچه میزان عایق بودن پنجره‌ها را افزایش می‌دهد و مانع ورود آلاینده‌ها به محیط می‌گردد؟

استفاده از درزگیر‌های لاستیکی در درزبندی پنجره‌ها به علت اینکه جنس لاستیک ضریب هدایت و انتقال حرارتی بسیار پائین دارد، عایق‌ بودن پنجره‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. همان‌طورکه قبلا اشاره گردید، گسکت از نظر ابعادی باید با پروفیل در و پنجره متناسب باشد تا عایق بودن پنجره را افزایش دهد.

  •   روند استقبال بازارهای خارجی وسازندگان در و پنجره‌های دوجداره از این محصول چگونه بوده و به چه کشورهایی صادر می‌شود؟

در حال حاضر بازار هدف این شرکت عمدتا" بازار داخلی بوده و باتوجه به بررسی‌های اولیه انجام شده تقاضا برای این محصول در بازارهای خارجی نیز وجود دارد.

  •   سازندگان و تولیدکنندگان در و پنجره‌های دوجداره برای در اختیار داشتن گسکت‌های عرضه شده توسط این شرکت به چه نحوی باید اقدام کنند و زمان ارسال تحویل کالا به چه صورت خواهد بود؟

آنها می‌توانند با واحد فروش این شرکت تماس بگیرند تا مقاطع موجود به صورت نمونه با کدهای مربوطه ارسال و پس ازبررسی فنی وکیفی می‌توانند از این شرکت خریداری نمایند. البته چنانچه از مقاطع موجود باشد طی 24 ساعت تحویل می‌گردد، در غیر این‌صورت با توجه به حجم خرید طی دو هفته نسبت به ساخت مقطع سفارشی اقدام و تحویل انجام می پذیرد.

  •   آیا گسکت‌هایTPE قابلیت استفاده برای در و پنجره‌های آلومینیومی را هم دارد یا فقط خاص مقاطع پروفیل‌های یوپی وی سی است؟

این گسکت در درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیوم نیز قابل استفاده است.

علاوه بر آن در در‌های ضدسرقت ، در‌های چوبی، کرکره‌های آلومینیومی، درب‌های اتوماتیک وصنایع دیگر کاربرد دارد.

  •   در پایان اگر نکته خاصی باقی مانده که می‌خواهید با مخاطبان نشریه پنجره ایرانیان و مشتریان گروه صنعتی خود مطرح کنید، بفرمایید؟

با تشکر از دست اندرکاران نشریه پنجره و فرصتی که فراهم گردید تا بتوانیم اطلاعاتی را به مخاطبان و مشتریان عزیز ارائه نماییم، در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که توجه کردن به کیفیت و رضایت‌مندی مشتری و در نهایت وفادارسازی مشتریان محور اصلی این مجموعه است، چرا که رمز بقای هر مجموعه در کیفیت خدمات و محصولات خواهد بود.

پنجره ایرانیان. سال ششم ،شماره 69 تیرماه 92


ثبت نظر

ارسال