شرکت profine به رقابت بر سر کیفیت برتر می‌اندیشد

پنجره ایرانیان:چشم‌انداز بازار کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران بسیار روشن است و به همین دلیل profine تصمیم دارد تا افق همکاری خود را بلندمدت و استراتژیک ترسیم کند.
  • یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 11:19

اشـاره: صبح یک روز تابستان در یکی از مناطق خوش‌ آب و هوای تهران، پایتخت ایران فرصتی پیش آمد تا درباره حضور موثر، مسئولانه و متعهدانه یکی از برندهای جهانی در صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی با 2 مدیر ارشد این شرکت گفتگویی صریح داشته باشیم. ماحصل این گفتگو را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: حضور قدرتمندانه پروفیل profine در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران؛ آنهم با 3 برند مختلف با کیفیت یکسان از حیث مواد اولیه و تکنولوژی تولید و استانداردهای بین‌المللی با دیگر کشورهای پیشرفته جهان. آقای یان د بنازه مدیر منطقه جنوب اروپا، دریای مدیترانه و خاورمیانه شرکت پیشتاز profine و همچنین آقای مارتین نیومن مدیر منطقه خاورمیانه این شرکت در گفتگوی اختصاصی با پنجره ایرانیان از برنامه‌های آینده این شرکت برای ایران گفتند و اینکه چرا profine افق همکاری‌ و حضور در بازار ایران را بلندمدت و راهبردی ترسیم کرده است. گفتگویی که البته با تلاش و همراهی مهندس حامد شیبانی، مدیریت profine در ایران میسر شد که جا دارد از ایشان تشکر کنیم و البته منتظر تحقق وعده و تعهد این شرکت آلمانی به تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران مبنی بر انتشار مقالات تخصصی و مطالب کاربردی آموزشی در نشریه پنجره ایرانیان باشیم. تلاش 3000 نفر در شرکت profine در سراسر جهان و تولید سالانه 450 هزار تن پروفیل یوپی‌وی‌سی به همراه رونمایی از ابداعات و محصولات جدید در نمایشگاه‌های بین‌المللی جهان خود نشان گویایی است از میزان توانمندی profine برای حضوری بلندپروازانه در دیگر کشورهای جهان از جمله ایران. البته این دو مدیر ارشد آلمانی شرکت profine تاکید دارند که حضور قدرتمندانه پروفیل profine در ایران نه یک تهدید که فرصتی است برای افزایش سطح کیفیت و خدمات و این شرکت، تولید پروفیل‌های باکیفیت در ایران را یک ارزش و فرصتی برای رقابت سالم‌تر و شفاف‌تر در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران می‌داند. این گفتگو را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید.

 با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و کاهش سطح تنش بین ایران و غرب شاهد حضوری شرکت‌های بین‌المللی از جمله profine هستیم. انگیزه و برنامه شرکت شما برای آینده چیست؟

حدود یک سال قبل مدیریت شرکت profine تصمیم گرفت تا مدیریت کشورهای منطقه خاورمیانه برای دسترسی بهتر مشتریان و ارائه خدمات کیفی‌تر، زیر مجموعه بخش مدیریت کشورهای منطقه جنوب اروپا، دریای مدیترانه قرار بگیرد و با توجه به سابقه 20 سال مدیریت این منطقه حساس، بسیار جای خرسندی وجود دارد که بتوانیم حضوری قدرتمندانه‌تر در بازار ایران و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه داشته باشیم؛ چرا که چشم‌انداز بازار کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران بسیار روشن است و به همین دلیل profine تصمیم دارد تا افق همکاری خود را بلندمدت و استراتژیک ترسیم کند. البته باید تاکید کنم که شرکت profine یکی از پیشگامان حضور در بازار کشورهای خاورمیانه بوده و توانسته است با کیفیت و خدمات شایسته مشتریان، اعتماد فعالان صنعت ساختمان را به خود جلب کند، اما مصمم هستیم با سیاست‌ها، راهکارها و البته محصولات جدید بتوانیم روند حضور موثر profine در کشورهای خاورمیانه را گسترش دهیم و بالاترین جایگاه را نسبت به دیگر کشورها کسب کنیم.

 به عنوان مدیر بخش جنوب اروپا، دریای مدیترانه و خاورمیانه profine چه شناختی از ایران دارید؟

برای نخستین بار است که به ایران و شهر تهران آمده‌ام و از این بابت بسیار خوشحال هستم و برایم جای بسی افتخار است که به کشوری آمده‌ام که پیش از این تعریف زیادی از مردم و فرهنگ ایران زمین شنیده بودم و امیدواریم با تیمی از همکاران خود در منطقه و ایران بتوانیم به بهترین شکل ممکن و شایسته مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در کشور ایران حضوری فعالانه و مسئولانه و رو به پیشرفت داشته باشیم. گروه تولیدی profine به عنوان بزرگترین گروه صنعتی پروفیل یوپی‌وی‌سی در دنیا شناخته می‌شود و محصولات ما با سه برند شناخته شده و دارای استانداردهای جهانی در بازار عرضه می‌شود که این سه برند شامل KÖMMERLING، KBE و TROCAl می‌شود. البته این سه برند در سه کارخانه مجزا از هم تولید می‌شوند که تحت مدیریت گروه صنعتی و تولیدی profine در آلمان فعالیت دارند. قابل یادآوری است که شرکت TROCAL اولین شرکتی است که در سال 1954 اقدام به تولید پروفیل در و پنجره یوپی‌وی‌سی در جهان کرد و شرکت KÖMMERLING قدیمی‌ترین شرکت گروه صنعتی profine با سابقه بیش از 105 سال است، البته پیش از این شرکت یادشده در زمینه دیگری فعالیت داشت و بعدها اقدام به تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی کرد. تولید پروفیل با سه برند یادشده این امکان را در اختیار profine قرار می‌دهد که با استفاده از تجربیات و مهارت‌های مختلف همچنان پیشتاز صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره باقی بماند.

 وجه برتری و پیشتازی profine در جهان ناشی از چیست؟

به ضرس قاطع می‌توانم تاکید کنم که بخش تحقیق و توسعه شرکت profine بزرگترین و مجهزترین واحد تحقیق و توسعه در بین همه شرکت‌های رقیب در جهان محسوب می‌شود و رونمایی از ابداع‌ها و محصولات جدید profine در نمایشگاه‌های تخصصی جهان اثبات‌کننده این موضوع است. در حال حاضر profine بیش از 3000 نفر پرسنل دارد و سالانه چیزی حدود 450 هزار تن تولید دارد. همچنین برای دسترسی آسان و سریع تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی، شرکت تولیدی profine در 10 کشور جهان خطوط تولید مجهز پروفیل یوپی‌وی‌سی راه‌اندازی کرده است و یک کارخانه به تنهایی اقدام به تولید ورق‌های PVC می‌کند. هدف ما این بوده که افزون بر دسترسی مشتریان به محصولات profine، هزینه تمام شده محصولات را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان کاهش دهیم و آخرین کارخانه profine سال گذشته در کشور هندوستان به بهره‌برداری رسید.

 محصولات شرکت profine از چه زمانی در بازار ایران عرضه شده و تا کنون روند استقبال بازار چگونه بوده و برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

محصولات شرکت profine از سال 2003 میلادی در بازار ایران، عرضه شده و همان‌گونه که انتظار می‌رفت با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره‌های باکیفیت و استاندارد ایران قرار گرفت. البته حضور برندهای سه گانه شرکت profine همزمان نبوده و هر کدام با فاصله زمانی کوتاهی وارد بازار ایران شد و در نهایت در سال 2007 هر سه برند یادشده در بازار ایران عرضه شد. یادآوری می‌کنم که در سال 2011 با تشدید تحریم‌ها، حضور شرکت profine در بازار ایران با سختی‌هایی همراه و فرایند گسترش بازار در ایران دچار نوسان و روند روبه سرعت profine در ایران به طور ناگهانی متوقف شد و نتوانستیم آن گونه که برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم و مشتریان ما انتظار داشتند، به نیازهای بازار پاسخ بدهیم؛ ولیکن اهمیت بازار ایران باعث شد تا مدیریت profine به توقف فعالیت در بازار ایران نیاندیشد و همواره در این مدت، بازار ایران را رصد کردیم و با سخت‌ترین شرایط و تحمل هزینه‌های بسیار از مشتریان خود در ایران به بهترین نحو ممکن حمایت کردیم. البته در نتیجه روی کارآمدن دولت جدید در ایران، فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران بهتر شده است و شرکت profine هم از این فرصت استفاده کرد تا جایگاه خود را احیا و برنامه گسترش حضور در ایران را دنبال کنیم.

 تشدید تحریم‌ها به طور مشخص چه تاثیری بر فعالیت profine در ایران گذاشت و چرا برخلاف برخی شرکت‌های خارجی profine رابطه تجاری و فرایند خدمات‌دهی به مشتریان خود در ایران را قطع نکرد؟

ببیند در شرایطی که تحریم‌ها علیه ایران شدت گرفت و حضور شرکت‌های خارجی در بازار ایران با چالش‌های بسیاری همراه بود، شرکت profine بر خلاف بسیاری از شرکت‌های خارجی، هرگز حضور و حمایت خود از مشتریان و مصرف‌کنندگان ایران را قطع نکرد. البته تحریم‌ها باعث شد تا عرضه محصولات profine و برنامه گسترش بازار ایران تا حد توقف پیش برود، اما این چالش بنیادین نتوانست باعث تضعیف اراده واقعی و عملی profine در حمایت از مشتریان و ارائه خدمات فنی و پس از فروش شود و روند حضور خود در بازار ایران را به صورت مستمر ادامه دادیم، چرا که می‌دانستیم روزی این تحریم‌ها برداشته خواهد شد و جذابیت بازار ایران به گونه‌ای است که اجازه قطع همکاری را به ما نمی‌دهد و حالا برای حضوری قدرتمندانه‌تر و موثرتر و البته مسئولانه‌تر در بازار ایران با کیفیت و خدمات شایسته‌تر عزم خود را جزم کرده‌ایم و آستین‌ها را بالا زده‌ایم.

 یکی از جدی‌ترین انتظارات مردم ایران از شرکت‌های دارای برند جهانی این است که کیفیت محصولات ارائه شده و خدمات آنها در بازار ایران با دیگر کشورهای جهان تفاوت نکند و همان کالاها و خدماتی در ایران عرضه شود که در کشورهای اروپایی و پیشرفته ارائه می‌شود. آیا این تضمین را از شرکت profine می‌دهید که به این انتظار مردم و البته تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی پاسخ صادقانه و شفاف بدهید؟ فراموش نکنید که مردم ایران همواره از آلمان‌ها انتظارشان این بوده و هستند که تعهد و کیفیت آلمانی را چاشنی فعالیت و کالاها و خدمات خود نمایند و هرگز این ذهنیت مثبت ایرانیان به آلمانی‌ها مخدوش نشود؟

ببیند! تمامی شرکت profine در تمامی نقاط جهان از حیث تکنولوژی و استانداردهای مواد اولیه یکسان تولید و عرضه می‌شود و تفاوت تنها به تنوع مقاطع پروفیل‌ها متناسب با شرایط جغرافیایی، نوع اقلیم و محل استفاده از پروفیل‌ها برمی‌گردد. مثلا در شمال اروپا به دلیل سرمای زیاد از پروفیل‌های با عرض 88 میلی‌متر استفاده می‌شود و در کشور آلمان به دلیل شرایط آب و هوایی از پروفیل‌های با عرض 76 استفاده می‌شود و مناطق مدیترانه‌ای از پروفیل عرض 70 برای ساخت در و پنجره استفاده می‌شود. بنابراین تاکید می‌کنم کیفیت مواد اولیه، ضخامت دیواره پروفیل‌ها و تکنولوژی تولید، در تمامی پروفیل‌های تولیدی این مجموعه یکسان می‌باشد و مطمئن باشید که پروفیلی عرضه می‌شود که دارای کیفیت و استانداردی خواهد بود که در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها ملاک عمل قرار می‌گیرد.

بگذارید شفاف‌تر توضیح بدهم که تنوع بالای محصولات پروفاین باعث می‌شود که مصرف‌کننده نهایی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد و چون از پروفیلی دارای کیفیت و استانداردهای بین‌المللی برای ساخت در و پنجره‌های دوجداره استفاده ‌می‌کند به نیازهای او از حیث عایق‌بودن در برابر انتقال انرژی و جلوگیری از ورود آلاینده‌های صوتی و هوا پاسخ می‌دهد.

 نحوه عرضه محصولات profine در ایران به چه صورتی است و برندهای سه گانه یادشده چگونه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؟ سیاست مدیریتی profine در ایران چگونه است تا خاطر مصرف‌کننده نهایی و تولیدکنندگان در و پنجره مطمئن باشد؟

ببینید مسئولیت profine در ایران با آقای مهندس حامد شیبانی است و نمایندگی انحصاری شرکت profine با برند KÖMMERLING در اختیار شرکت نامیکاران با مدیریت مهندس معتضدی است و تنها شرکت یادشده با این برند محصولات و در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی را تولید می‌کند. نماینده انحصاری تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با برند TROCAL در اختیار شرکت شعاع‌پنجره با مدیریت آقای مهندس ابن‌الرضاست اما برند KBE یک برند آزاد است و همه تولیدکنندگان در و پنجره می‌توانند از طریق شعبه رسمی profine در ایران برای استفاده از پروفیل KBE اقدام کنند. البته تمامی فعالیت‌های 3 برند یادشده زیرمجموعه شعبه ایران profine قرار دارد و شعبه ایران profine با مدیریت مهندس شیبانی، زیرمجموعه دفتر profine در خاورمیانه است که دفتر آن در شهر استانبول ترکیه با مدیریت آقای مارتین نیومن است که دفتر خاورمیانه profine تحت مدیریت آقای یان د بنازه به عنوان مدیر بخش جنوب اروپا، دریای مدیترانه و خاورمیانه است.

 اجازه دهید خوشبختی خودم را اعلام کنم که پروفیل استفاده شده در ساختمان روزنامه همشهری به عنوان پرتیراژترین روزنامه ایران از محصولات شرکت profine بوده و خدمات پس از فروش مناسبی هم به کاربران از جمله نحوه استفاده از در و پنجره‌های دوجداره و رگلاژ دوره‌ای در و پنجره‌ها ارائه می‌شود. در حالی که بسیاری تصور می‌کردند شرکت profine یک مجموعه ترکیه‌ای است!

البته این هم تجربه شیرین استفاده از پروفیل‌های شرکت پروفاین در ایران محسوب می‌شود و ما هم خوشحالیم که این اتفاق شیرین در ایران رخ داده و خود شما یکی از شاهدان صادق محسوب می‌شوید. یقین بدانید که ارائه بهترین پروفیل‌ها با برترین استانداردهای جهانی و خدمات متنوع و متفاوت از راهبردهای profine خواهد بود و مصمم هستیم در دوره جدید حضور profine در بازار ایران بتوانیم شاهد درخشش profine و تکرار تجربه‌های شیرین محصولات ما برای مشتریان در ایران باشیم.

 در صورتی که مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 به نتیجه مطلوب برسد و فشار تحریم‌ها برداشته شود، حضور profine در ایران به چه نحوی خواهد بود؟

ببینید! راهبرد profine بر بستر کیفیت مطلوب قرار دارد، چرا که وقتی شخصی خانه‌ای خریداری می‌کند و دوست دارد در محیط خانه آرامش داشته باشد و از آن لذت ببرد، این حق را باید برای او و افراد خانواده‌اش قائل باشیم که بهترین‌ها را در اختیار داشته باشد و تجلی این بهترین‌ها در گرو کیفیت مطلوب و برتر خواهد بود. profine در نظر دارد که حضوری بلندمدت با پروفیل‌های باکیفیت خود و خدمات شایسته ایرانیان را رقم بزند و ان‌شاءالله با برداشته شدن تحریم‌ها و بهبود فضای کسب و کار در ایران، این امکان در اختیار شرکت‌های ممتاز جهان از جمله profine قرار گیرد که بتوانند به رسالت واقعی خود عمل کنند تا کیفیت محصولات باعث رضایت همیشگی و مستمر مصرف‌کنندگان شود.

 یک درخواستی که همواره تولیدکنندگان ایرانی در و پنجره یوپی‌وی‌سی با ماهنامه تخصصی پنجره ایرانیان به عنوان نشریه مرجع و تخصصی مطرح می‌کنند این است که شرکت‌ها و برندهای جهانی در انتقال دانش و تجربیات خود هم پیشگام باشند. آیا profine این قول را می‌دهد که مطالب آموزشی و مهارت‌های فنی تولید در و پنجره را در اختیار نشریه پنجره ایرانیان قرار دهد تا با انتشار آن به افزایش سطح دانش و مهارت‌های کاربران ایرانی کمک کند؟

ما این را می‌دانیم که صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران یک صنعت جوان نسبت به دیگر کشورهاست و فقر آموزشی در این زمینه یک چالش جدی محسوب می‌شود. روحیه همکاری آلمانی‌ها به گونه‌ای است که به صورت سیستماتیک و منظم و مدون برنامه‌های آموزشی خود را به پیش می‌برند و به همین خاطر مشتریان profine در ایران به طور مستقیم از طریق کارشناسان آلمانی آموزش داده می‌شوند و هدف ما این است که این انتقال دانش و تجربیات به صورت صحیح و بی‌واسطه انجام گیرد و آمادگی خود را برای همکاری با نشریه مرجع صنعت در و پنجره ایران یعنی پنجره ایرانیان برای انتشار مقالات تخصصی و یا ارائه بسته‌های آموزشی اعلام می‌کنیم تا به نیازهای مشتریان و تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی کشور شما به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

سوال آخر این است که آیا حضور قدرتمندانه شرکت profine در بازار ایران یک تهدید جدی برای تولیدکنندگان پروفیل در داخل کشور و پروفیل‌های خارجی محسوب نمی‌شود یا شما به رقابت سالم و شفاف می‌اندیشید؟

باور ما این است که حضور قدرتمندانه profine در بازار ایران یک تهدید برای تولیدکنندگان داخلی و پروفیل‌های دیگر شرکت‌های خارجی نخواهد بود و هدف ما از حضور در بازار ایران این است که می‌خواهیم نسبت به دیگران متمایز باشیم و برای ما، حضور پروفیل تولید داخل با کیفیت بسیار ارزشمند بوده و دارای اهمیت است تا حضور پروفیل‌های فاقد کیفیت وارداتی. چرا که تولید پروفیل باکیفیت در ایران، رقابت را سخت و ارزشمند‌تر می‌سازد و هرچه قدر کیفیت و جایگاه پروفیل‌های نزد مصرف‌کنندگان بالاتر برود، ما راحت‌تر می‌توانیم در بازار ایران فعالیت کنیم به این دلیل که ما کیفیت ممتاز را داریم و اگر بتوانیم به اهداف کمی و کیفی ترسیم شده خود در ایران برسیم، قطعا به حضوری دائمی با سرمایه‌گذاری بیشتر در ایران روی خواهیم آورد.

 سخن پایانی شما؟

باید قدردانی کنم از شما وهمکارانتان در نشریه پنجره ایرانیان به واسطه فرصتی که در اختیار profine قرار دادید تا بتوانیم نقطه نظرات خود را مطرح و نسبت به برنامه‌های آینده profine اطلاع‌رسانی شفافی داشته باشیم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 83، شهریورماه 1393


ثبت نظر

ارسال