گفتگوی اختصاصی پنجره‌ایرانیان با دبیر انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران؛

جلالی پور: انجمن، فضایی صنفی و تخصصی برای ایجاد تعامل میان فعالان صنعت است

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر «انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران» گفت: انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران متعلق به تمامی فعالان و صنعتگرانی است که در زمینه تهیه و تولید انواع دروپنجره اعم از یوپی‌وی‌سی، آلومینیوم، چوب، ایمنی، شیشه دوجداره و اقلام مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. بر این اساس تلاش می‌کنیم فضایی صنفی و تخصصی برای ایجاد تعامل و همفکری میان فعالان صنعت دروپنجره در جهت پیگیری مشکلات، رفع موانع و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت فراهم کنیم
  • سه شنبه 4 مهر 1402 ساعت 23:6

جلالی پور در گفتگو با نشریه پنجره‌ایرانیان پیرامون اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن در سال گذشته بیان کرد: در طی یک سال گذشته، رویدادهای بسیاری در مسیر انجمن قرار گرفته است. از جلسات با سازمان نظام‌مهندسی در خصوص برگزاری تورهای آموزشی در قالب بازدید مهندسان سازمان از کارخانجات مرتبط با صنعت تا آمادگی طرفین برای برگزاری کلاس‌های تئوری آموزش مرتبط با صنعت دروپنجره در قالب چک‌لیست‌های موردنیاز مهندسین در خصوص طراحی و اجرا، نوع مصالح موردنیاز و بررسی‌های کمی و کیفی مرتبط در همین راستا،

وی افزود: همچنین چک‌لیست‌های نهایی در خصوص آیین‌نامه‌های مرتبط با نصب و یا آیین‌نامه‌های مرتبط با مقررات آتش‌نشانی، معماری و شهرسازی که در این زمینه بحث و تبادل‌نظر انجام پذیرفته و مقرر شد هماهنگی‌های لازم پیرامون برگزاری این دوره‌ها انجام شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران با اشاره به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره انجمن بیان کرد: بعد از چهار سال که به دلیل وجود کرونا و شرایط ویژه حاکم بر کشور اجازه برگزاری مجامع را نداشتیم، مجمع عادی فوق‌العاده انجمن را برگزار کردیم که در مرحله اول به حد حساب رسیده و اعضا هیئت‌مدیره و بازرسین انتخاب شدند. در اولین جلسه رسمی هیئت‌مدیره جدید نیز آقایان سید رضا اخوان دستمالچی به‌عنوان ریس هیئت‌مدیره، وحید جلالی پور به سمت دبیر انجمن، حمید سیدی فر به‌عنوان خزانه‌دار و رضا کاظمی، حسن معماری، علی صدقی نسب، عبدالله انصاری، سید محمد صفایی و امیر اسماعیل‌خانی نیز به سمت اعضا هیئت‌مدیره برگزیده شدند. همچنین سرکار خانم آزیتا مهندس و آقایان پیمان خلیل زاده و حسین محمدی نیک نیز به سمت بازرسین انجمن نائل آمدند.

جلالی پور به مهم‌ترین چالش‌های صنعت اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین چالش‌ها در صنعت بی‌برنامگی دست‌اندرکاران در حوزه صنعت انبوه‌سازی مسکن است که هیچ طرح درستی در دستور کار ندارند. افزایش مدام و بی‌قاعده قیمت مواد اولیه اعم از پی‌وی‌سی، آلومینیوم و شیشه ازیک‌طرف و افزایش بی‌رویه نرخ ارز از طرف دیگر باعث رکود در صنعت ما و نیمه تعطیلی بعضی از کارخانجات یا کاهش تولید آن‌ها شده است. امیدوارم در سال پیش‌رو با توجه به اتفاقات خوبی که ازنظر بین‌المللی برای ایران در حال وقوع است، همچنین با نگرش‌های کارشناسانه دو وزیر جدید مسکن و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، شاهد وقوع تحولات نویدبخشی در حوزه صنعت باشیم.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال شانزدهم-شماره 189/تیر1402

 


ثبت نظر

ارسال