در گفتگو نشریه پنجره ایرانیان با مدیر کل صادرات و عضو هیت مدیره شرکت

ابر پروژه KALE KILIT؛ سکوی اقتدار در رقابت و کیفیت

اشاره: تلاشی مستمر و همه جانبه گروه تولیدی و صنعتی KALE KILIT در گونگورن (GUNGOREN) واقع در مرکز شهر استانبول ترکیه در حال انجام است که برآیند آن تولید یراق آلات ساختمانی با کیفیت عالی و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد.
  • دوشنبه 13 بهمن 1393

محصولات این گروه تولیدی و صنعتی درسوله های مختلفی تولید می شوند که به شهرک صنعتی KALE  معروف است.آذرماه امسال فرصتی دست داد تا مدیریت نشریه پنجره ایرانیان به دعوت رسمی گروه صنعتی و بین المللی KALE و دفتر مشترک المنافع آن شرکت نوید تجارت ارسام در ایران از نزدیک ازبخش های اداری و مراحل تولیدی این شرکت بزرگ در استانبول ترکیه بازدید نمایند و گفتگوی صریح با مدیر کل صادرات و عضو هیت مدیره گروه KALE KILIT انجام دهند. مدیران ارشد این گروه تولیدی و صنعتی بر این باور هستند با بهره برداری از ابرپروژه احداث بزرگ ترین کارخانه تولید یراق آلات ساختمانی اروپا چالش جدیدی در بازار رقابت جهانی ایجاد خواهند کرد. گرچه صنعت ساختمان ایران پیش از این KALE KILIT را با قفل و کلیدهایش می شناخت و از کیفیت این محصولات رضایت کامل داشت و اکنون نیز تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهایی در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومنیومی ایران، تجربه ارزنده از حضور موفق با چشم انداز روشن از بکارگیری یراق آلات در و پنجره KALE تجربه کرده اند. گفتگوی ویژه نشریه پنجره ایرانیان با آقای جم آلپاسلان مدیر کل صادرات و عضو هیت مدیره شرکت KALE ، تصویری روشن از آینده این برند جهانی ارائه می دهد تا شبکه مشتریان در بازار ایران در انتخاب و مصرف تولیدات این برند جهانی و همکاری با شرکت نویدتجارت ارسام مطمئن تر و با خیالی آسوده تر گام بردارند؛ با توجه به  اینکه مدیر شرکت نوید تجارت ارسام و دفتر مشترک المنافع این شرکت در ایران، با مدیریت آقای علی خرم، چهرهای کاملا شناخته شده در عرصه یراق آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی، آلومینیومی و پروفیل با روحیه همکاری خاص و اعتماد برانگیز می باشد.

 

برای دریافت فایل PDF گفتگو ، اینجا کلیک کنید.

بسیاری از ایرانی‌ها شناخت‌شان از  KALE به قفل‌های آویز برمی‌گردد و البته حضور توام با درخشش این برند در زمینه یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومینیومی باعث شده تا برگ دیگری از آگاهی ایرانیان از KALE ورق بخورد. چرا و چگونه  KALE تصمیم گرفت وارد صنعت یراق‌آلات در و پنجره‌ یو.پی.وی.سی شود؟

دقیقاً 62 سال پیش یعنی سال 1953 میلادی بود که سنگ‌بنای این شرکت در یک کارگاه کوچک در استانبول گذاشته شد و 5 سال بعد در سال 1958 میلادی،  به کارخانه‌ای متوسط توسعه پیدا کرد و محصول همان قفل‌های آویز بود که شهرت آن و کیفیت آن روز افزون شده بود. یک سال بعد آقای سدات ازگور موسس و مالک این گروه صنعتی تصمیم بر آن گرفتند تا طرح توسعه و افزایش سبد کالا را به اجرا گذارد و این گونه بود که مساحت اولیه کارخانه از یک کارخانه در حدود 1640 متر به بیش از 35 هزارمترمربع در سال 1979 گسترش پیدا کرد و حالا مساحت کارخانه این شرکت به بیش از 56 هزار متر مربع فضای تولید انواع یراق‌آلات ساختمانی رسیده است.

در خصوص این سئوال شما که چرا وارد تولید یراق‌آلات در و پنجره شده ایم به تفکر و استراتژی ما بر می گردد، چرا که ما معتقدیم مردم دنیا حفظ امنیت مهمترین دارایی های خود یعنی منزل و محل کار خود را به ما می سپارند این مسئولیت سنگینی است که بر عهده ماست و بواسطه این مسئولیت تصمیم گرفته شد سایر محصولات امنیتی چون یراق آلات در و پنجره ، دربهای ضد سرقت و قفل‌های هوشمند را نیز تولید کنیم. به همین دلیل از 15 سال پیش مــا رسما وارد تولید و عرضه یراق‌آلات در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیومی شدیم.

  اما آنچه امروز از آن بازدید کردیم، فراتر از انتظار بود و نشان از یک ابرپروژه صنعتی در منطقه و شاید دنیای یراقآلات ساختمانی دارد؟

تصمیم بر این است که، خطوط تولیدی KALE KILIT را به مکان جدیدی منتقل کنیم در فضایی به مساحت 380 هزار متر مربع و سالن تولید صنعتی بالغ بر 110 هزار متر مربع برآورد شده است. برنامه اولیه در شروع فعالیت کارخانه جدید ساخت 500 هزار قفل و افزایش 5 برابری ظرفیت برای پاسخ به نیازهای بازار خواهد بود. در خصوص ظرفیت تولید یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومینیومی هم می‌خواهیم در فاز نخست، مقدار تولید دو برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد. با افتتاح این کارخانه شرکت ما بزرگترین تولید کننده یراق‌آلات ساختمانی اروپا خواهد شد.

  چه زمانی قرار است کارخانه جدید به بهرهبرداری برسد؟

باتوجه به اینکه نمی‌توانیم خط تولید فعلی را حتی برای یک روز قطع کنیم و کار ساخت کارخانه جدید تاپایان سال2015 به پایان می‌رسد، در صدد هستیم که ابتدا از کارخانه جدید بهره‌برداری شود و سپس خط تولید کنونی را به مرور منتقل کنیم که این روند بین 3 تا 5 ماه به طول می‌انجامد و به طور حتم در این مدت تولید محصولات KALE متوقف نمی شود و تولید همزمان در دوکارخانه تولید ادامه می‌یابد، با این وجود برآورد می‌کنیم تا 15 ماه دیگرکارخانه جدید به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

  آیاتمامی یراقآلات زیر یک سقف و توسط خود گروه صنعتی KALE KILIT تولید میشود ؟

همانطور که امروز ملاحظه کردید اساسا رویکرد ما مونتاژی نیست، به جز موارد کوچکی چون پیچ ومواد مربوط به بسته بندی ، هر چیز دیگری که ما به بازار عرضه می‌کنیم، تولید خود شرکت بوده و مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد.

  درحال حاضرسهم KALE KILIT از بازار ترکیه چگونه است؟

این شرکت هم اکنون در بازار قفل و کلید بیشتراز 79 درصد و در زمینه یراق‌آلات در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیومی بیش از 25 درصد سهم بازار ترکیه را داراست ولی به تدریج مصمم هستیم تا سهم بالاتری از بازار را در اختیار بگیریم.

  و این یعنی یک رقابت سنگین با رقبای دیگر؟

با تمام احترامی که برای تمامی فعالان یراق آلات ساختمانی قائل هستیم، باید بگویم که تصاحب هرچه بیشتر سهم بازار هدف ماست و گروه صنعتی  KALE  با پشتوانه مالی قوی قصد بر این دارد تا فاصله خود را از دیگررقبا افزایش دهد و به همین دلیل نظارتی کامل، جامع و پیوسته بر همه دفاتر فروش و نمایندگی‌ها در سراسر دنیا داریم و در حال رصد بازارهای دیگر کشورها هستیم و خرید گسترده مواد اولیه و افزایش ظرفیت تولیدباعث خواهد شد تا قیمت تمام شده و محصولاتمان نسبت به دیگر رقبا حتی رقبای آسیایی کاهش یابد.

  در حال حاضر محصولات KALE KILIT در چند کشور دنیا عرضه میشود و آیا درتمام این کشورها نمایندگی رسمی دارید؟

امروزه به بیش از 100 کشور دنیا صادرات داریم و در کشورهایی چون روسیه‌، امارات متحده عربی دفاترمستقیم KALE KILIT فعال هستند . در بازار ایران ما با شرکت نوید تجارت ارسام - آقای علی خرم، به صورت دفتر مشترک‌المنافع همکاری داریم و درسایرکشورها به صورت نمایندگی فروش فعالیت می‌کنیم که البته نظارت مستمر و آنلاین بر فعالیت کلیه دفاتر و نمایندگان داریم تا رضایت مستمر و همیشگی مشتریان را با خود همراه سازیم.

  محصولاتی که  KALE به بازارهای مختلف دنیا عرضه می کند آیا از حیث کیفیت و محل صادرات متفاوت است؟

استراتژی تجاری ما حفظ و تقویت جایگاه جهانی برند KALE است، چرا که امروزه مــا به عنوان یکی از معتبرترین برند های دنیا مطرح هستیم، به همین منظور و برای حفظ و ارتقای این نام نیک، تمامی تولیدات ما مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشد. 

در واقع ما با یک کیفیت محصولات‌مان را تولید می‌کنیم.

  محصولات KALE KILIT  به غیر از کیفیت بالا و مطلوب به قیمت مناسب نیز شهره است. در این باره توضیح میدهید؟

ما کاملا واقع‌گرا هستیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر تولید کننده درب و پنجره سود بیشتری داشته باشد، با ما همکاری طولانی مدتی را خواهد داشت. تجربه سال گذشته ما گواه بر این مدعاست. استانداردهای اخذ شده (استاندارد گوست روسیه، تی اس ای ترکیه، آی اف تی روزنهایم آلمان و سپرو اکراین ) گواهی می‌دهند KALE  محصولاتی در سطح و کیفیت محصولات آلمانی و اروپایی تولید می‌کند، اما با قیمتی به مراتب پایین‌تر از محصولات اروپایی واقعی. ما به واسطه استاندارد‌هایی که در اختیار داریم، محصولات را گارانتی می‌کنیم.

در بازار رقابتی امروز دنیا مصرف کنندگان باهوش محصولاتی را انتخاب می کنند با بالاترین کیفیت ،قیمتی مناسب و حاشیه سود بیشتر.

  نحوه کنترل، آزمایش و مراحل تست در مجموعه شما چگونه است؟

کلیه مواد اولیه در بدو ورود به کارخانه مورد تست‌های اولیه قرار می‌گیرند. این تست‌ها در طول مسیر تولید نیز انجام می‌شود، همانطور که در هنگام بازدید از کارخانجات ما ملاحظه کردید تمامی تست‌ها توسط افرادی که با لباس‌های قرمز رنگ که در خطوط تولید ما حضور دارند، به شکل تصادفی انجام می‌گیرد، آنها محصولات را در اتاق‌های مخصوص مورد تست و بررسی قرار می‌دهند. این افراد به اندازه‌ای دارای قدرت و اختیار هستند که به محض مشاهده هر گونه اشکالی به سرعت خط تولید را متوقف کنند. چرا که برای ما بسیار حیاتی است که تمامی استانداردها رعایت شود.

این تست‌ها شامل 200 هزار بار باز و بسته شدن، تست فشار روی محصول، وارد کردن شوک گرما و سرما با ایجاد هوای منفی 20 درجه سانتی‌گراد و مثبت 80 درجه سانتی‌گراد و تست نمک که 65 ساعت می‌شودکه این تست برابر10 سال ضمانت کیفی یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی خواهد بود. البته بر اساس استاندارد‌های دنیا این تست‌ها می‌بایست هر شش‌ماه یکبار انجام پذیرد، اما ما در KALE  هر ماه این تست‌ها را انجام می‌دهیم، چرا که این وسواس ما در تست محصولات، به دلیل اطمینان خاطر نسبت به کیفیت و ضمانت 10 ساله است.

  آیا بر روی محصولات KALE KILIT گارانتی جداگانه به اسم مصرفکننده نهایی هم صادر میشود. چرا؟

لازم به توضیح است ما تنها تولید کننده ای هستیم که گواهی ضمانت 10 ساله به نام تولید کننده در و پنجره صادر می‌کنیم و در ایران این ضمانتنامه پس از درخواست رسمی نوید تجارت ارسام از دفتر مرکزی با هولوگرام و مهر برجسته صادر و به ایران ارسال می کنیم

 و همچنین اولین شرکتی هستیم که به نام مصرف کننده نهایی (پروژه ساختمانی) کارت گارانتی صادر می‌کنیم.

  نحوه فعالیتتان با شرکت نوید تجارت ارسام چگونه است؟

با توجه به شناختی که از سابقه فعالیت آقای علی خرم در بازار ایران داشتیم ، و پس از جلسات مکرر و در نظر گرفتن پتانسیل ها ، سوابق تجاری و شناخت بازار هر دو طرف تصمیم به افتتاح دفتر مشترک‌المنافع در ایران گرفتیم.  که با افتخار اعلام می‌کنم که این همکاری بسیار مثبت و سازنده بوده است.

  در سال 2014 چه فعالیتهایی انجام دادید؟

شروع فعالیت KALE KILIT در زمینه یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومنیومی در سال 2014 با نمایشگاه در و پنجره تهران کلید خورد.

لازم به توضیح است که ما در ایران با همکاری نوید تجارت ارسام نسبت به سال‌های قبل، 90 درصد افزایش فروش داشته ایم و برای اولین بار در ایران توانستیم 365 روز قیمت‌ها ریالی خود را ثابت نگه داریم و به واسطه تعهدی که به مشتریان داشتیم، چهار انبار در شهرهای مختلف برای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر مشتریان احداث کردیم.

علاوه بر این در سال 2014 برای اولین بار کلیه هزینه‌های حمل ونقل داخلی را به طور کامل به عهده گرفتیم و این هم گواه دیگری بر این مدعاست که هدف ما سود بیشتر تولید کننده درب و پنجره است.

تمام مشتریان ما در بازار ایران، عضوی از خانواده ما محسوب می‌شوند و این خانواده هر روز درحال بزرگ‌تر شدن است. نکته مهم این است که این گسترش روز افزون، باید بر اساس منطق خاصی باشد و رضایت دو طرف را در پی داشته باشد، چراکه بزرگ شدن بی‌رویه و بدون منطق به نفع ما نیست.

  سال گذشته تا چه حد به اهداف تعیین شده خود در ایران دست یافتید و برنامه شما برای آینده چیست؟

شرکت نوید تجارت ارسام به عنوان دفتر مشترک‌المنافع KALE KILIT  در ایران بسیار عملکرد خوبی داشت و فراتر از حد انتظار ظاهر شد و در سال 2014 مشتریان جدید زیادی در بازار ایران به خانواده ما پیوستند

به همین منظور شرکت در نمایشگاه 2015 تهران برای‌ ما از اهمیت خاصی برخوردار است و ما اسپانسر این نمایشگاه شده ایم. برنامه‌ریزی KALE  در ایران بر اساس نیازسنجی و بازارشناسی شرکت نوید تجارت ارسام از مشتریان انجام گرفته است.

در سال 2015 محصولات جدید KALE را از جمله سیستم فولکس واگنی فول اتوماتیک و سیلندر های مخصوص پی.وی.سی عرضه خواهیم کرد، همچنین در بخش آلومینیوم هم سیستم لیفت اند اسلاید و ونتوس برقی رونمایی خواهد گردید که نشان می‌دهد هر روز محصولات بهتر و جدیدتری روانه بازار خواهیم کرد.

  یکی از مهمترین چالشهای تجارت در بازار ایران، نوسانات نرخ ارز است؛ در این باره چه تمهیداتی اندیشیدهاید؟

دفتر مرکزی KALE KILIT  با هم فکری دفتر ایران سیاست‌های خاصی را در بازار ایران مد نظر قرار داده است در این راستا ما جهت تثبیت قیمت‌هایمان تا مبلغ مشخصی ریسک نوسان ارز را تقبل کرده ایم به همین دلیل هم در یک سال گذشته در چند مرحله تغییرات شدید ارز در بازار ایران تغییری در قیمت هایمان صورت نگرفت.

  همکاری KALE KILIT با نوید تجارت ارسام به عنوان دفتر مشترکالمنافع فقط محدود به بازار ایران خواهد بود؟

اطمینان و اعتماد به دفتر ایران، این انگیزه را به ما داده که بازار کشورهای دیگر ازجمله عمان، افغانستان، اردن ، پاکستان و عراق هم از طریق دفتر ایران و آقای علی خرم انجام شود و به عبارت دیگر دفتر ایران کار برقراری ارتباط و توسعه مناسبات تجاری را در کشورهای یاد شده عهده‌دار خواهد شد.

  اگر تحریمها از بین برود، شاهد ورود برندهای مختلفی به بازار ایران خواهیم بود، برای آن زمان چه برنامهای دارید؟

ما حضور دیگر برند‌ها را به فال نیک می‌گیریم، فراموش نکنید KALE KILIT  در بازارهای دیگر کشورها، همواره در کنار بهترین برندها فعالیت کرده و می‌کند و جایگاه خود را حفظ کرده‌ایم و هرچه این رقابت تنگ‌تر شود، رقابت برسر کیفیت نیز افزایش پیدا می‌کند و سابقه فعالیت ما از ابتدا تاکنون گواه این مدعاست که ما هم سطح برترین برندهای اروپایی هستیم وآنها با وجود ما رقابت سختی در پی خواهند داشت.

  و سخن پایانی...

می خواهیم به مشتریان ایرانی خود بگوییم که «ما قدرتان را می‌دانیم و به شما احترام می‌گذاریم و از حسن انتخاب و توجه‌تان کمال تشکر را داریم؛ چرا که هدف ما فقط سود مالی نیست ما به همکاری بلند مدت با شما می اندیشیم». در پایان از نشریه وزین پنجره ایرانیان که دعوت ما را پذیرفته و از گروه تولیدی و صنعتی KALE KILIT بازدید نمودند و زحمت این مصاحبه را کشیدند کمال تشکر را دارم همه فعالان این صنعت و شرکای تجاری خود در ایران را به بازدید از آخرین دستاوردهای تولیدی در ششمین نمایشگاه در و پنجره تهران، نمایشگاه بائو آلمان و تویاپ استانبول دعوت می‌نماییم.


ثبت نظر

ارسال