با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

کارخانه آتاتک در نظرآباد البرز رسما افتتاح شد

پنجره ایرانیان: کارخانه و خط تولید جدید آتاتک طی مراسمی توسط دکتر یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در شهرک صنعتی نظرآباد رسما افتتاح شد.
  • شنبه 22 آبان 1395 ساعت 10:15

به گزارش پنجره ایرانیان، در مراسمی که 14 مهرماه 95 برگزار شد، دکتر یزدانی خط تولید جدید آتاتک را رسما افتتاح کرد.

این مراسم با حضور دکتر محمد یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‏‌های وزارت صنعت و مدیرعامل شرکت شهرک‏‌های صنعتی کشور، دکتر موفق ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، دکتر شاه‏‌مرادی مدیر شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان البرز و جمع دیگری از مسئولان استانی و صنعتگران منطقه برگزار شد.

در ابتدا و پس از افتتاح رسمی کارخانه، شرکت‏‌کنندگان از بخش‏‌های مختلف کارخانه آتاتک بازدید به‌‏عمل آورده و آقای اطهری، مدیرعامل آتاتک، توضیحات لازم را به ایشان ارائه دادند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در بخش دیگر این مراسم دکتر یزدانی نشستی را با صنعتگران شهرک صنعتی نظرآباد برگزار کرد. وی ضمن استماع سخنان برخی از صاحبان صنایع و مسئولان محلی، دقایقی چند را به سخنرانی پرداخت. وی همچنین در حاشیه این نشست به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

یزدانی در خصوص افتتاح واحد صنعتی آتاتک در نظرآباد گفت: این واحد صنعتی که در زمینه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی فعالیت خواهد داشت با توجه به رعایت اصول ستاد بهینه‌سازی سوخت در زمینه ذخیره انرژی و تولیدات سازگار با محیط‌زیست ازجمله واحدهای خوب و قابل‌توجه در این زمینه خواهد بود که امیدواریم با حمایت ستاد بهینه‌سازی سوخت فعالیت مفیدی داشته باشد. این مجموعه در حال حاضر 40 نفر اشتغال‌زایی دارد که امیدواریم با حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و تامین سایر ماشین‌آلات موردنیاز این واحد، این تعداد به 150 نفر برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش پنجره ایرانیان مبنی بر اینکه با توجه به تولیدکنندگان بسیاری که در کشور وجود دارند و محصولات باکیفیتی نیز تولید می‌کنند واردات بی‌رویه پروفیل‌های بی‌کیفیت خارجی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: البته باکیفیت یا بی‌کیفیت بودن این موارد را باید بررسی کرد اما آن چیزی که در سیاست‌های کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و همچنین مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت از تولید داخلی از اولویت‌های کاری ما است. ایجاد سازو کارهایی که به حمایت از تولید داخلی منجر شود ازجمله تنظیم میزان تعرفه‌ها و ممانعت از واردات بی‌رویه نیز در دستور کار ما قرار دارد.

یزدانی ایجاد شهرک‌های صنفی را یکی دیگر از اولویت‌های کاری وزارتخانه دانست و افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی یک نیاز اساسی است که در حال پیگیری آن هستیم و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با اتاق اصناف امضا کردیم. طبق این تفاهم‌نامه که با همکاری شهرداری اجرا خواهد شد، اصنافی که وجود آن‌ها در حریم شهرها ایجاد مزاحمت می‌کند به خارج از محدوده تعیین‌شده انتقال پیدا خواهند کرد. امیدواریم این کار با انجام مراحل قانونی و اجرایی در کمتر از یک سال آینده به نتیجه برسد.

یزدانی با اشاره به لزوم تلاش برای مطلوب سازی فضای شهرک‌های صنعتی، گفت: بنا بر آن چیزی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌شده است و در صورت تصویب در مجلس، 30 درصد از سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قالب ارزش‌افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص خواهد گرفت. این سهم می‌تواند نقش موثری در ایجاد جاذبه‌های بصری و بهبود فضای کلی شهرک‌ها داشته باشد. وضعیت ظاهری، زیرساخت‌ها و روبناهای یک شهرک صنعتی باید برای یک سرمایه‌گذار که تازه‌وارد این شهرک می‌شود جذابیت‌هایی داشته باشد. مطمئنا این کار با همکاری شرکت‌ها و بنگاه‌های مستقر در شهرک میسر خواهد بود که امیدواریم در بازدید بعدی از این شهرک، شاهد فضای مطلوب‌تری از این لحاظ باشیم.

یزدانی با اعلام این مطلب که حمایت از واحدهای صنعتی کوچک با اصلاح ساختار و فرآیندها در دستور کار قرار دارد، گفت: در صندوق ضمانت سرمایه‌‌‌گذاری صنایع کوچک به واحدهای صنعتی با نرخ سود 50 درصد کمتر از کارمزد بانک‌ها تسهیلات ارائه می‏‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره اینکه این اراضی در طرح توسعه نظرآباد و اشتهارد، نجم‌آباد، ساوجبلاغ و اشتهارد 2 قرار دارند، گفت: البرز از استان‏‌های صنعتی مهم در کشور محسوب می‌‏شود که توسعه این شهرک‏‌ها می‏‌تواند اشتغال‌زایی قابل‌توجهی در استان به همراه داشته باشد. بیش از 500 طرح در این شهرک‌ها بالای 90 درصد پیشرفت داشته اند که اشتغال بالایی را ایجاد خواهند کرد.

همچنین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: یکی از سیاست‏‌های جدی دولت در سال جاری، توجه به رونق بنگاه‌‏های تولیدی، بازگشت واحدهای صنعتی راکد و زیر ظرفیت به چرخه تولید و همچنین تسریع در بهره‌‏برداری از واحدهای تولیدی جدید به شمار می‏‌رود.

در حاشیه این مراسم خبرنگاران مطبوعات و صدا سیما با مسئولان دولتی حاضر در مراسم و همچنین مدیران آتاتک از جمله مهندس محسن سعیدی، مدیر تولید و یکی از مدیران توانمند و کهنه‌‏کار آتاتک گفت‌گوهای کوتاهی انجام دادند.

گفتنی است، گزارش این مراسم از شبکه تلویزیونی استانی البرز پخش شد. 

هر روز بهتر از دیروز

 ده سال از شروع به کار مجموعه آتاتک می‏‌گذرد. در سال 1385، مدیریت باکفایت این مجموعه سنگ بنای شرکتی جویای نام را گذاشت و در آن زمان آتاتک‏‌نما شروع به فعالیت در زمینه تولید در و پنجره‏‌های یو.پی.وی.سی کرد. اما مهندس اطهری بنا نداشت مجموعه‌‏ای که پایه‏‌گذاری کرده در نقطه‌‏ای متوقف شود، از این‏‌رو دو سال بعد نمایندگی فروش پروفیل‌‏های یو.پی.وی.سی معتبر خارجی را برعهده گرفت و در سال بعد نمایندگی فروش پروفیل‌‏های ایرانی را نیز بدان افزود و این پیشرفت همزمان بود با توقف تولید در و پنجره، تا مجموعه بتواند با تمرکز کامل، بهترین خدمات را در زمینه فروش پروفیل به هم‏‌میهنان خود ارائه دهد. زنجیره پیشرفت همچنان ادامه داشت و مجموعه آتاتک در سال 1390 تولید یراق‌‏آلات را در ایران آغاز کرد و به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان این محصول مهم در کشورمان شناخته شد.

دو سال بعد بود که برای ارتقاء کیفیت محصولات خود و کسب فناوری‏‌های برتر جهانی، آتاتک تولید یراق‏‌آلات خود را در ترکیه و مونتاژ آن‌ها را در ایران آغاز کرد. در سال 1393 آتاتک ساخت و تجهیز کارخانه پروفیل یو.پی.وی.سی خود را در دستور کار قرار داد. همچنین تولید چسب سیلیکون در ترکیه را نیز به فعالیت‏‌های خود افزود. یک سال بعد تولید پروفیل یو.پی.وی.سی و یراق‌‏آلات آتاتک در ایران آغاز شد.

اما در مهرماه امسال، زحمات شبانه‌‏روزی این مجموعه به بار نشست و کارخانه آتاتک در نظرآباد استان البرز، به دست معاونت وزارت صنایع به‏‌طور رسمی افتتاح شد. این کارخانه از سه سوله، جمعا به مساحت 5500 مترمربع برخوردار است که در دو بخش مجزا در حال تولید پروفیل‏‌های یو.پی.وی.سی و یراق‌‏آلات می‌‏باشد. همچنین بخش انبار و نیز آزمایشگاهی مجهز نیز در این مجموعه پیش‌‏بینی شده است.

بخش تولید پروفیل آتاتک دارای ظرفیت راه‌‏اندازی هشت خط تولید است که به گفته مدیران این شرکت، تا سال آینده کل این ظرفیت محقق خواهد شد. در حال حاضر 40 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با پیاده شدن طرح‏‌های توسعه، در آینده‏ای نزدیک این عدد به 150 نفر خواهد رسید.

بدون شک خواستن توانستن است و مدیریت مجموعه آتاتک به خوبی توانسته است این واقعیت را به اثبات برساند و هر روز بهتر از دیروز فعالیت‏‌های خود را وسعت و تنوع بخشد. با چنین پیشینه‏‌ای به هیچ وجه نمی‏‌توان در طرح‏‌های توسعه این مجموعه تردیدی وارد کرد و باید به‏‌صورت مسمتر در انتظار اخبار پیشرفت و موفقیت این مجموعه پویا بود.

پنجره ایرانیان نیز به سهم خود این موفقیت‏‌ها را به مهندس اطهری مدیریت آتاتک و همکاران پرتلاش وی تبریک عرض کرده و آروزی موفقیت‏‌های بیشتر را برای این مجموعه دارد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 109-آبان 95


ثبت نظر

ارسال