در بازدید پنجره ایرانیان از البرز یراق و گفتگوی اختصاصی با جواد جعفری مطرح شد:

انباری به وسعت ایران

پنجره ایرانیان: نشریه پنجره ایرانیان همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه در و پنجره تبریز تعدادی از مراکز تولیدی و بازرگانی مهم صنعت در و پنجره را در این شهر مورد بازدید قرار داد.
  • شنبه 18 مهر 1394 ساعت 0:25

 از جمله این مراکز شرکت البرز یراق بود. این شرکت وارد کننده یراق ‏آلات با توجه به برندهای مطرحی که وارد بازار می‏ کند و نیز انبارهای بزرگی که در نقاط مختلف ایران دارد، در حال حاضر به یکی از تاثیرگذارترین توزیع کنندگان یراق‏ آلات در کشور بدل شده است. با توجه به این ویژگی ‏ها و نیز سیستم توزیع و فروش ماهرانه این شرکت، شاید کمتر فعالی در صنعت در و پنجره را بتوان یافت که نام این شرکت را نشنیده باشد. بر همین اساس، پنجره ایرانیان بازدید از انبار اصلی این شرکت را در تبریز در دستور کار خود قرار داده و با مدیریت البرز یراق، جواد جعفری، به گفتگو نشست. به همین منظور گروه خبری پنجره ایرانیان به شهرک سرمایه ‏گذاری خارجی شهر تبریز رفت تا از  دفتر مرکزی و انبار اصلی البرز یراق بازدید به عمل آورد. به محض ورود به دفتر شرکت، با استقبال گرم و صمیمی پرسنل شرکت روبرو شدیم. سپس، مدیریت البرز یراق نیز که با رویی گشاده به پذیرایی ما نشسته بود با حوصله فراوان نقاط مختلف انبار را به ما نشان داد و به سوالات ما پاسخ گفت. بیش از همه چیز وسعت انبار و میزان انباشتگی آن نظر ما را به خود جلب می‏ کرد. همچنان که نقاط مختلف انبار را از نظر می‏ گذراندیم، با جواد جعفری گفتگویی داشتیم. در ادامه گزارش تصویری این بازدید و گفتگوی انجام شده از نظر شما می گذرد:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

آقای جعفری شما نمایندگی چه برندهایی را دارید؟
برندهای جویس (GEVISS) و ستویدا (SETVIDA) ساخت کشور ترکیه و برند ماکو (MACO) که در اتریش ساخته می‏ شود.

اگر اشتباه نکنم شما ابتدا فقط با جویس و ستویدا کار می ‏کردید، چه شد که ماکو را نیز به محصولات خود افزودید؟
حقیقتا ما به دنبال عرضه بهترین یراق ‏آلات و همچنین تامین سلیقه‏ های مختلف مشتریان هستیم. در سال ‏هایی که ما با جویس و ستویدا کار می‏ کردیم، همواره یکی از نقدهای متداول بر البرز یراق جای خالی یک برند معتبر اروپایی در میان سبد محصولات این شرکت بود. در واقع چنین انتظاری از البرز یراق در میان مشتریان شکل گرفته بود. این بود که با چند شرکت معتبر غربی وارد مذاکره شدیم و در نهایت با توجه به ویژگی‏ های خاص برند ماکو، با شرکت سازنده این برند به توافق نهایی رسیدیم.

یراق ‏آلات ماکو چه ویژگی‏ هایی داشت که تصمیم به انتخاب آن گرفتید؟
نخستین معیار ما در انتخاب محصول مورد نظر خود کیفیت بالای این یراق ‏آلات بود. همانطور که می ‏دانید برند ماکو تقریبا موفق به دریافت تمامی استانداردهای معتبر جهانی شده است. معیار دوم ما قیمت مناسب محصولات این برند بود. به‏ هرحال یکی از فاکتورهای مهم برای بازار، قیمت منطقی محصول است. قیمت محصولات برند ماکو به نسبت کیفیت بالای آن بسیار مناسب و منطقی است. از سوی دیگر این برند در ایران نمایندگی نداشت و ما این مهم را برعهده گرفتیم.

برند ماکو چه سابقه و کارنامه ‏ای در سطح جهان دارد؟
در حال حاضر این شرکت با تولید سالانه بیش از 40 میلیون ست یراق‌آلات در و پنجره، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در جهان به ‏شمار می ‏‏آید. همچنین شرکت ماکو از سه کارخانه بزرگ در سه شهر مختلف اتریش و همچنین تعداد بسیاری انبار در سراسر جهان برخوردار است. ماکو با این توانمندی‏ ها امروزه سهم بالایی را از بازارهای جهانی در اختیار گرفته است.

به غیر از یراق ‏آلات آیا محصول دیگری را نیز ارائه می‏ کنید؟
از جمله محصولات دیگر ما دو نوع پیچ است که از مالزی و تایوان وارد کرده و به مشتریان خود عرضه می‎کنیم.

شما برای یراق ‏آلاتی که عرضه می ‏کنید چه خدماتی را ارائه می‏ دهید؟
البرز یراق محصولات خود را به ‏مدت ده سال تضمین کرده است. همچنین این تضمین به‏ صورت گارانتی تعویض می‏ باشد، اما جالب توجه است که در مدت فعالیت البرز یراق تاکنون هیچ مرجوعی نداشته یا از سوی مشتریان هیچ خرابی گزارش نشده است.

با برخی از مشتریان شما که صحبت می ‏کردیم، نسبت به تامین مواد مورد نیاز خود توسط شرکت شما اطمینان خاطر دارند. چگونه چنین اعتماد و اطمینانی را در بازار ایجاد کردید؟
آسودگی خاطر مشتریان همواره یکی از اهداف اصلی مدیریت البرز یراق بوده است. البته پیش از همه کوشیده ‏ایم تا خیال مشتریان را نسبت به کیفیت بالای محصولاتی که از البرز یراق دریافت می ‏کنند، راحت کنیم. این هدف را با دقت و وسواسی که در انتخاب برندهای خود به ‏کار برده‏ ایم، محقق ساختیم. اما به‏ هر حال مدیران کارگاه ‏های ساخت در و پنجره همواره نسبت به زمان دریافت کالاهای سفارشی خود وسواس دارند؛ به ‏عبارتی سرعت ارسال مواد مورد نیاز به کارگاه‏ های برای آنها اهمیت دارد. از این رو تلاش کرده ‏ایم از این جهت نیز در مشتریان خود اطمینان خاطر به ‏وجود آوریم. برای این منظور ما انبارهای بزرگی در تهران و تبریز داریم که همواره انبوهی از اقلام مختلف یراق ‏آلات را در آنها نگهداری می‏ کنیم. به علاوه در بیشتر استان‏های کشور نمایندگی‏ هایی داریم که آنها نیز از انبارهای مملو از کالا برخوردار هستند. از این رو، همه مشتریان البرز یراق آگاه هستند که در کمترین زمان ممکن اقلام درخواستی آنها ارسال شده و از این بابت هیچ نگرانی ندارند.

به نظر شما آیا استفاده از انواع مختلف یراق‏ آلات، تاثیری بر کیفیت در و پنجره ‏های تولیدی دارد؟
بدون تردید. در وهله اول هرچه یراق ‏آلات استفاده شده در پنجره‏ ها کیفیت بالاتری داشته باشند، پنجره ‏های تولید شده نیز دارای کیفیت بالاتری خواهند بود. در وهله دوم، استفاده از یراق‏ آلاتی که کارایی بالاتری دارند نیز کیفیت پنجره ‏ها را افزایش خواهد داد. برای مثال پنجره ‏هایی که در آنها از یراق ‏آلات دوجهته یا فولکس واگنی استفاده شده، طبیعتا از پنجره‏ های دارای یراق‏ آلات تک جهته کیفیت بهتری دارند. خوشبختانه اخیرا فروش یراق ‏آلاتی از قبیل دوجهته و غیره نسبت به گذشته افزایش یافته است، که این امر خود نشانی از توجه بیشتر تولیدکنندگان به کیفیت محصولات خود است.

در کدام استان‏ها نمایندگی فروش دارید؟
ما در تمام نقاط ایران، به ‏جز استان‏ های کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان نمایندگی فروش داریم. و در حال حاضر نیز برای اعطای نمایندگی به استان کرمان مشغول مذاکره هستیم. در واقع ما همواره در پی آن بودیم که بتوانیم یک شبکه سراسری از شمال تا جنوب کشور تشکیل دهیم و این هدف امروزه در حال تحقق است. مشتریان ما اکنون این اطمینان خاطر را دارند که محصولات مورد نیاز خود را در همان روز سفارش تحویل بگیرند.

امروزه شرکت البرز یراق یکی از بزرگترین و مطرح ‏ترین شرکت‏ های فعال در عرصه یراق‏ آلات در و پنجره دوجداره است. شما به ‏عنوان مدیر عامل این شرکت، چه عواملی را در کسب چنین جایگاهی در بازار ایران موثر می‏ دانید؟
به ‏طور کلی نگاهی که از ابتدا در این شرکت حاکم بوده، دلیل اصلی رسیدن به جایگاه کنونی البرز یراق است. ما همواره بر این عقیده بوده ‏ایم که توجه به منافع مشتری نهایی و عرضه محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، یک وظیفه ملی است و برای رسیدن به این هدف تلاشی مستمر را در صدر برنامه‌های خود قرار داده ‏ایم. برای رسیدن به این هدف از ابتدا سعی کرده ‏ایم که نیروی انسانی کارآمد و ماهری را جذب شرکت کنیم. همانطور که اشاره کردم، توجه به کیفیت محصولاتمان نیز همواره از اهمیت فوق ‏العاده ‏ای برخوردار بوده است. ضمن اینکه کوشیده ‏ایم کیفیت بالای محصولات خود را با قیمت‏ هایی رقابتی و منطقی برای مشتریان خود جذاب بسازیم. البته باید اشاره کنم که ما در حد امکان محصولات خود را با سود کم اما به‏ صورت عمده به مشتریان خود عرضه می‏ کنیم و در مرحله نهایی نیز این محصول باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی، به ‏سرعت و به‏ موقع به دست مشتریان می ‏رسد. این‏ها همه از مهمترین عواملی است که البرز یراق را به جایگاه امروزی آن در بازار ایران رسانده است.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال هشتم ــ شماره 96 ــ مهر 94


ثبت نظر

ارسال