صدور پروانه‌های ساختمانی طی سه ماه گذشته افزایش یافت

  • یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 10:52

پنجره ایرانیان؛ نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی همزمان با افزایش سرمایه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت رشد ۲۰ درصدی داشته است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بیگی‌نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تاکنون و با گذشت بیش از ۹ ماه از سال عملکرد خوبی از سوی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شاهد نبودیم، به طوری که عملکرد بانک‌های خصوصی در حد صفر بوده و فقط بانک‌های مسکن و ملت عملکردی قابل قبول داشته‌اند.

این مقام صنفی اظهار داشت: مطابق آمارهای رسمی، آذرماه امسال سه‌هزار و ۵۵۰ مورد معامله املاک در سطح تهران به ثبت رسید که در مقایسه با متوسط ۱۰ هزار معامله در ماه که به عنوان نقطه تعادلی معاملات عنوان می‌شود، بسیار اندک بوده و نشان‌دهنده رکود معاملات است.

او با اشاره به انجام بیشترین معاملات در این ماه به‌ترتیب در مناطق پنج، ۱۰، ۲ و چهار تهران، ادامه داد: تغییری در قیمت و نرخ معاملات نیز در این ماه مشاهده نمی‌شود.

او گفت:  طبق برنامه هفتم بانک های که عملکرد مناسبی نداشته اند باید قدرت اعتباری آنها کاهش یابد و سرمایه بانک های که در این زمینه همکاری بهتری داشته اند افزایش یابد.


ثبت نظر

ارسال