معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

نابود شدن انرژی در ۲۳ میلیون مسکن

پنجره ایرانیان: معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ۲۳ میلیون مسکن در کشور وجود دارد، نسبت به هدر رفت انرژی در بخش مسکونی هشدار داد و گفت: شهرداری باید از صدور پایان کار برای ساختمان‏‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند خودداری کند.
  • شنبه 22 آبان 1395 ساعت 10:9

به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان اظهار کرد: در بخش خصوصی ۲۳ میلیون مسکن در ایران وجود دارد که معادل همین تعداد و بیش از آن خانوار درگیر مسائل مربوط به آن هستند و راهکاری‌ که بتوانیم این گروه گسترده را با پراکندگی و تنوع درآمدی و اقلیمی تشویق کنیم به اینکه از هدر رفع انرژی در خانه‌های خود جلوگیری کنند فرآیندی پیچیده را می‌‏طلبد.

وی افزود: مصرف انرژی در صنعت دامنه محدودی دارد؛ چراکه تعداد واحدهای صنعتی مشخص است. در بخش دولتی نیز این میزان قابل‌اندازه‌گیری هستند؛ زیرا مالک مشخص است و دولت مالکیت واحد دارد. اما کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان، چالشی جدی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف چنین هدفی دارد، تصریح کرد: پیش‌نویس این آیین‌نامه تهیه‌شده، به‌ زودی برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد و در پس اجرای آن امیدواریم به‌تدریج بدون اینکه فشاری به خانوار ایرانی بیاید مصرف انرژی را کاهش دهیم.

به گفته مظاهریان در بخش ساختمان‏‌هایی که در حال ساخت هستند یا در آینده ساخته خواهند شد وظیفه‌ی مشخص شهرداری است که در هنگام صدور پروانه ساختمانی به وظایف خود عمل کند و از صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که مبحث ۱۹ و الزامات آن را رعایت نکردند جلوگیری کند.

وی درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: مباحث کارشناسی این آیین‌نامه همچنان در کمیسیون زیربنایی در حال پیگیری است.

 


ثبت نظر

ارسال